Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier. Når får de noe ut av å reise til London? 

Anonymkode: e8df7...df6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rundt 25 år tenker jeg.

Anonymkode: 840ba...465

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tok med sønnen når han var 7/8 og 9, det var litt for tidlig.

Tok med datteren når hun var 10 og 11 og 12 og det var mye bedre, greit å ikke være redd for at de skal bli borte tenker jeg.

Anonymkode: 6abe9...696

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi tok med datteren vår på ett år, på friidretts VM😄 Satt i bæremeis og storkoste seg;) 

(skjønner at ditt spørsmål dreier seg om når de får glede av turen;) Barn er så ulike. Vår er veldig glad i å reise og oppleve, og har hatt glede av museum mm, siden hun var lita. 

Anonymkode: 98879...7e1

AnonymBruker
Skrevet

Spørs helt hva du skal og hva du selv forventer av det. Har hatt med meg baby, 3-åring og 8-åring (hver for seg), men for de var de litt som om vi var hvor som helst hvor man kunne få tak i god mat og se på litt greier. (Bortsett fra babyen da, men nydelig tur det også).

Hvis DU har lyst til å være akkurat i London så kan du gjøre det med barn i alle aldre, men hvis det handler om barnet så må det være stort nok til å ha et forhold til byen, eller en eller flere av severdighetene tenker jeg. 

Anonymkode: 82dec...d6e

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

London innebærer høyt tempo og mye gåing:) gjerne en del serverdigheter, shopping (vanskelig å la være, byen er lagt opp til det) , så vil tenke at unga må kunne gå langt + være bitte litt interessert i dette de også:) er det kun badeland og dyrepark som er interessant så er ikke London så riktig. 

mine foreldre tok med min bror og meg da vi var 11 og 13 år, var utrolig fin tur:)

å si at det er bare å ta med unga på hva enn man selv ønsker er jeg veldig uenig i. En ellers fantastisk tur, og ikke minst kostbar tur kan bli totalt ødelagt dersom unga ikke orker å gå, bare føler seg slitne av alt livet i byen, og ikke har interesse av det byen har å tilby. Vent til de blir store nok, eller reis dere voksne å la barna være hjemme med barnevakt. 

selv tenker vi å droppe storby til barna er rundt 11-14 år… det blir charter og varme strøk frem til da + Danmark:) helt greit for oss det også:) 

Sitat

Anonymkode: 46c44...bc9

• Liker 2
Skrevet

Det kommer jo helt an på hva dere gjør der og hva barna liker.

Shopping, vandre i gatene og gå på café? Mine gutter hadde hatet det som pesten, gjennom hele barndommen

Madame Tussaud? Jeg likte det da jeg var 10, men det var jo veldig mange ukjente "folk" der for en 10-åring.

Hamleys... passer for barn i alle aldre!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville vært en smule paranoid å dra med småbarn på grunn av de enorme folkemengdene og tempoet som er der hele tiden. Isåfall ville jeg holdt meg langt unna Oxford Street osv...

Anonymkode: 5f501...11d

Skrevet

Første gang vi var så var han nesten 3, var veldig koselig. Fant mange flotte lekeplasser, store lekebutikker og jeg fikk shoppet ganske så mye. Kjøpte meg en babyjogger et par måneder før turen for jeg tenkte at selv om han var ferdig med vogn så kunne det komme godt med i Legoland og London og det gjorde det. Savner vogn som jeg kunne plassere alle tingene mine i. :D 

Skrevet

Reise alene eller sammen med foreldre?

Har sett jenter på 14-15 reise alene til london for ei langhelg.
Dem var like hele på flyet hjem (tilfeldig jobbreise og dem var på samme fly begge veiene)

Om det er med en voksen så er det vel ikke noe nedre alder?
Så lenge dem oppfører seg sånn høvelig på flyplasser og fly.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo helt an på barnet, barnet interesser og hva dere skal gjøre. Min er ikke interessert i fotball, musikaler, museer, shopping eller serverdigheter. Vi kommer til å kjøre fornøyelesparker og badeland noen år til. Hva liker barnet? 

Anonymkode: 843cc...6e7

AnonymBruker
Skrevet

London er en svær by med mange muligheter. Spørsmålet er vel ikke når de er gamle nok, men hva du velger å gjøre for å tilrettelegge for alderen :) Har vært i London utallige ganger, og så lenge du legger listen basert på alderen så er de gamle nok fra de er født :) 

Anonymkode: e4d9d...5b8

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

10-12 år, tenker jeg ut i fra mine barn. Jeg reiste med den mellomste når han var 6 år. Det var litt for tidlig til å ha noe særlig utbytte av det. Min eldste var på speidertur alene når han var 12 og det passet utmerket. Jenta mi på 13 hadde nok likt det godt nå, men for et par år siden, hadde det mest blitt surving. 

Anonymkode: 46ac5...e0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiste med mine da de var 9 og 12 år. Hadde en kjempefin tur. 

Anonymkode: ccf36...ef3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at for å få skikkelig utbytte av turen, rundt 10 år minst. Jeg vurderer min som blir 11 neste år, tror ikke han kunne vært noe mindre enn det han er nå. Det er mye gåing, mange inntrykk og mange ting å se. Håper vi får til tur selv! 

Anonymkode: c281a...66c

• Liker 1
Skrevet
Slarti skrev (13 timer siden):

Reise alene eller sammen med foreldre?

Har sett jenter på 14-15 reise alene til london for ei langhelg.
Dem var like hele på flyet hjem (tilfeldig jobbreise og dem var på samme fly begge veiene)

Om det er med en voksen så er det vel ikke noe nedre alder?
Så lenge dem oppfører seg sånn høvelig på flyplasser og fly.

Du hadde sett på de om de hadde vært utsatt for overgrep eller hadde hatt andre ubehagelige opplevelser?

Skrevet

Reiste med foredrene mine når jeg var 12 ca, fikk mye ut av den turen:) 

• Liker 1
Skrevet

Mitt barn var 5 år da vi dro både til Roma og London. Det gikk helt fint og han har masse minner

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring: 10-12 år og oppover for at de skal ha stor glede av den destinasjonen ( og ikke bare glede av å reise på tur som kunne gått hvor som helst).

Når det er sagt vil selvsagt yngre barn også kunne ha det gøy, men de må litt opp i alder for virkelig å sette pris på det.

Anonymkode: c6db4...02f

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på. Jeg reiste med en gutt på seks år, men la opp turen utelukkende på hans premisser. Gjør man det, så vil det alltid gå bra. Han husker det som en drømmetur. Vi har masse bilder og minner. 

Anonymkode: 7129d...c79

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...