Gå til innhold

Boligsalg og oppussing bad

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal selge boligen min, og skulle egentlig vært godt i gang. Men fant ut at det var noen sølvkre på bad og fikk derfor mistanke om fuktproblemer. Membranen er 18 gammel. Åpnet sluk og der var membran ødelagt og jeg mistenker at sluk også er blir ganske utslitt. 

så nå har jeg grått ca 10 ganger daglig den siste uken, men begynt å fjerne flis rundt sluk. Vet at en full renovering blir dyrt og at jeg sikkert ikke får det igjen på salget, men er helt nødt til å gjøre noe. 

Så til spørsmålet: Er det noen som har fått renovering og klart å selge slik at salget er i boks før betaling av regning for oppussingen? Jeg har litt å gå på, men ikke mer enn sånn ca 80-100 000 kr akkurat nå. Tror ikke jeg klarer å få mer i lån just nu, så er ganske stressa og frynsete. 

Anonymkode: f7d90...cd5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville solgt som det er. Dumt om de som kjøper ikke liker det du har gjort! 

Anonymkode: e01ea...8a9

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg ville solgt som det er. Dumt om de som kjøper ikke liker det du har gjort! 

Men det er en bolig som passer for studenter som gjerne vil flytte rett inn. Om jeg selger med lekkasje rundt sluk vil det vel gå hardt ut over taksten? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men det er en bolig som passer for studenter som gjerne vil flytte rett inn. Om jeg selger med lekkasje rundt sluk vil det vel gå hardt ut over taksten? 

Selger du med nyoppusset/renovert bad har det kostet deg en del hundre tusen også…

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du håper på å få renovert badet, deretter legge ut for salg, holde visning/budrunde, og få gjennomført hele overtakelsen før du må betale regningen? 

Du må nok regne med at fakturaen kommer kjapt etter ferdigstillelse, og at du må betale en del før og/eller underveis også. Du burde ikke satse på at forfall av hele summen er senere enn en måneds tid etter ferdigstillelse. 

Anonymkode: 0772e...637

• Liker 3
Skrevet

Går fort noen måneder fra visning til overtagelse, og før det har det gått mange uker siden bilder og håndverkere. Så tidslinja di er utopisk. 
Men hvorfor fjerner du fliser? Hvorfor ikke bare kjøpe et dusjkabinett fremfor å ødelegge hele badet?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (9 minutter siden):

Går fort noen måneder fra visning til overtagelse, og før det har det gått mange uker siden bilder og håndverkere. Så tidslinja di er utopisk. 
Men hvorfor fjerner du fliser? Hvorfor ikke bare kjøpe et dusjkabinett fremfor å ødelegge hele badet?

Var mye ødelagt allerede. 

AnonymBruker
Skrevet

Selg som det er. Mange regner med å pusse opp bad når de kjøper.

Anonymkode: deb5c...7a9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt M-tett, de kan fikse sluk uten å dra opp resten. Koster rundt 50-70 000kr.

Anonymkode: 08f65...1ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du hatt takstmann på besøk? Prat med han og megler. Kanskje bedre å selge som det er. Folk vil gjerne ha sin stil.

Anonymkode: f5eb6...04f

Skrevet

Regning får du fortløpende under oppussing og er du heldig får du 45 dager på deg. Det er helt urealistisk å ha oppgjøret for salget på konto før oppgjøret med håndverker.

Er det attraktiv bolig så er det ikke sikkert det er helt krise å selge med skaden og TG3. Sett inn dusjkabinett med rør ned i sluket så ikke det blir mer skade. 
Skal du ha ny membran så er nok 100k lite. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Da fikser du kun sluk eller maks gulvet. Må ikke ta vegger og alt hvis kun sluket er ødelagt. At sluk er fikset og nytt kan fort være positivt under en visning og gi pengene tilbake da det er en ekstra trygghet og ikke bare kosmetisk.

Anonymkode: 078d8...9e2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selg som det er. 
Når du pusser opp må du betale en god slump før fr starter. Vi måtte betale til sammen 90% før de var ferdige, siste 10% etter ferdigstillelse. Og den tidsfristen var heller ikke særlig lang på de siste 10%. Helt utopisk tidslinje du har mtp salg, det vil 100% sikkert ikke gå. 

Anonymkode: 7e1bd...567

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal kun fikse gulv nå. Har råd til rørlegger og muring i alle fall. 
men det sier seg selv at jeg ikke kan selge en leilighet med lekkasje. 
TS

AnonymBruker
Skrevet

En tabbe å begynne å fjerne fliser selv, når du ikke er sikker på en totalrenovering. 
Det beste økonomiske her, som noen nevnte, ville vært å få satt inn dusjkabinett. Da går du ofte fra tg3 til tg2 på takstmannens tilstandsrapport. 

Anonymkode: 2e087...592

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skal kun fikse gulv nå. Har råd til rørlegger og muring i alle fall. 
men det sier seg selv at jeg ikke kan selge en leilighet med lekkasje. 
TS

Jo det kan du så sant du opplyser om det 

Anonymkode: cd8cf...e46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...