AnonymBruker Skrevet 2. juli #1 Skrevet 2. juli Jeg skal kjøpe meg ny hårføner og jeg sikler på Dyson men så er jeg også litt sånn "den er innmari dyr" og "er den egentlig bedre enn kopiene?" Så - er det noen som har prøvd begge som kan dele erfaringer? De som har kopier sier jo alltid at de er såååå fornøyd, men jeg vil altså høre fra de som har prøvd begge og VET hvordan de er.. Tenker da spesielt på de med krøller men selvsagt også glatt hår - ikke den med kløll men de her: https://www.dyson.no/harpleie/supersonic-nural-harfoner/straight-wavy-ceramic-pink-rose-gold https://premiumtek.no/produkt/laifen-swift-high-speed-harfoner Anonymkode: 97242...983
kaledonia Skrevet 4. juli #2 Skrevet 4. juli Jeg har ikke prøvd begge hårfønerne fordi jeg ikke har råd til en hårføner til 6000 kr (og jeg vet ikke om jeg ville brukt så mye penger på en hårføner), men kanskje først spørre deg selv hva du trenger foruten et tilbehør til krøller? Hva din nåværende hårføner ikke har?
AnonymBruker Skrevet 7. juli #3 Skrevet 7. juli jeg har fall i håret, naturlige bølger så jeg trenger ikke et produkt for å krølle det. Det jeg trenger er en føner som ikke sliter unødig på håret og som har flere varmestiller og som man kan stille styrken på, samt et solid produkt som varer. Jeg betalte over 3000 for den jeg har nå for 10 år siden.. Derfor jeg lure på om disse to som er en "ekte" og en "Kopi" er like i opplevelsen for de som har prøvd begge. Anonymkode: 97242...983
AnonymBruker Skrevet 7. juli #4 Skrevet 7. juli Jeg har dyson og jeg elsker den! Det er selvsagt sinnsykt dyrt for en hårføner, men jeg synes den er verdt prisen. Jeg har fall i håret og tendenser til krusete hår og mye sånne babyhår, og denne har et eget verktøy for dette som «suger» hårene ned og inn slik at håret blir glatt og smooth. I tillegg blir det ikke masse damp av håret når man føner (som det ble med min forrige), og jeg blir ikke gjennomsvett av føningen. Elsker den! Anonymkode: 90983...bb8 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #5 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg har fall i håret og tendenser til krusete hår og mye sånne babyhår.. Anonymkode: 90983...bb8 og hvis du vil fremheve fall osv? Hvordan er den da? Anonymkode: 97242...983 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #6 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): og hvis du vil fremheve fall osv? Hvordan er den da? Anonymkode: 97242...983 Jeg synes at den er veldig bra hvis jeg tørker håret omtrent 80% tørt og så tørker resten som en slags «blowout». Den har også en egen knapp for kaldluft som jeg bruker helt til slutt for å «sette håret». Men nå har jeg veldig langt og tykt hår så det sklir fort ut på meg. Men for å få rett hår fungerer den EKSTREMT bra. Anonymkode: 90983...bb8 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #7 Skrevet 7. juli Jeg har Dyson supersonic og ser ikke behovet med å kjøpe en rimelig kopi for å teste. Hatt samme hårføner nå i 3 år og forventer å ha den i mange flere. Ja den var dyr og det satt langt inne å kjøpe den men nå etter flere år så tenker jeg ikke lengre over det. Jeg har bølgete hår og er veldig fornøyd. Jeg anbefaler Dyson men ikke på bekostning av økonomien. Men har du råd til det så er den et godt produkt. Anonymkode: 5e5e4...4d1 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli #8 Skrevet 7. juli Upopulær mening, men å betale så mye for en hårføner... Nei, det er ikke verdt det, du betaler kun for merke. Nekter å tro at den er så mye bedre. Frisøren min bruker den når hun føner håret mitt, jeg merker ikke forskjell fra tidligere føner hun har brukt (jeg har gått til samme frisør i 8 år). Jeg har Curli føneren, som ligner, og som jeg betalte 2000 kroner for på salg. Den fungerer som den forrige hårføneren min (en Remington til 500 kroner tror jeg), men med bare en litt mer irriterende lyd og altfor lang ledning. Dyson sin er også stillegående, men syns susen er "vondere" enn vanlig føner når det kommer nærme øret. Anonymkode: 41e64...b77
kaledonia Skrevet 7. juli #9 Skrevet 7. juli ion teknologi er ikke noe nytt faktisk og de fleste hårføner brukte av frisører fungerer helt greit. Jeg bruker Ga.ma i circa 8 år tung da den har AC motoren
AnonymBruker Skrevet 7. juli #10 Skrevet 7. juli Jeg har råd til det, men jeg er også generelt litt "gnien" av meg så vil gjerne gjøre et veloverveid valg, og da er det disse to jeg står litt og lurer på. Litt pga vekten, litt pga teknologien og litt fordi de skryter så innmari av dyson der de selger dem mens influencere typ Nora osv skryter av kopien.. Tusen takk til dere ab som har svart erfaringsbasert! Anonymkode: 97242...983
AnonymBruker Skrevet 7. juli #11 Skrevet 7. juli Jeg har Laifen og er superfornøyd med den! Har hatt den i flere år og den tørker håret utrolig raskt og det blir mykt og glatt. Nå bruker jeg den kun til å føne håret tørt, men har lånt venninen min sin Dyson, og kan ikke si at den opplevdes noe voldsomt annerledes. Synes også Laifen er solid og virker på ingen måte billig ( noe den jo strengt tatt heller ikke er men) Kan absolutt anbefale☺️ Anonymkode: c33cd...9bf 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #12 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (På 7.7.2025 den 18.36): Upopulær mening, men å betale så mye for en hårføner... Nei, det er ikke verdt det, du betaler kun for merke. Nekter å tro at den er så mye bedre. Frisøren min bruker den når hun føner håret mitt, jeg merker ikke forskjell fra tidligere føner hun har brukt (jeg har gått til samme frisør i 8 år). Jeg har Curli føneren, som ligner, og som jeg betalte 2000 kroner for på salg. Den fungerer som den forrige hårføneren min (en Remington til 500 kroner tror jeg), men med bare en litt mer irriterende lyd og altfor lang ledning. Dyson sin er også stillegående, men syns susen er "vondere" enn vanlig føner når det kommer nærme øret. Anonymkode: 41e64...b77 Jeg har også en curli. Den er så slakk i magneten til munnfestene detter av flere ganger under hver føning - betalte 2000 jeg også. Ikke nok med det, men 2 ganger har den sluttet å virke under føning. Har sendt den inn som retur selv om den er rett over ett år. Likte heller ikke lang og tjukk ledning. Anonymkode: b9cf1...93c
AnonymBruker Skrevet 1. august #13 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (På 7.7.2025 den 20.44): Jeg har Laifen og er superfornøyd med den! Har hatt den i flere år og den tørker håret utrolig raskt og det blir mykt og glatt. Nå bruker jeg den kun til å føne håret tørt, men har lånt venninen min sin Dyson, og kan ikke si at den opplevdes noe voldsomt annerledes. Synes også Laifen er solid og virker på ingen måte billig ( noe den jo strengt tatt heller ikke er men) Kan absolutt anbefale☺️ Anonymkode: c33cd...9bf Er magnetene til munnstykkene sterke nok? Anonymkode: b9cf1...93c
AnonymBruker Skrevet 1. august #14 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er magnetene til munnstykkene sterke nok? Anonymkode: b9cf1...93c Ja absolutt! Har aldri opplevd at noe av tilbehøret faller av under bruk. Vil generelt si at den er ganske solid, ingen slarking i knapper osv. Den er stillegående og alle funksjoner fungerer helt supert. Den er også ganske lett å holde. Har kjøpt den samme til datteren min og hun er også veldig fornøyd😊 Enenste minus må være at ledningen er litt kort, så det er noe å tenke på ift stikkontakt. Dette har ikke vært noe problem for meg da. Anonymkode: c33cd...9bf
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:13 #15 Skrevet fredag kl 18:13 Jeg har Laifen hårføner og elsker den dypt og indelig! Den tørker håret mitt på rundt 4 minutter. Magneten på munnstykket er sterk og faller ikke av, må heller ta i litt for å ta den av. Kjøpte den nye airwrapen nå fordi den skal være så kraftig så tenkte kanskje den skulle være litt som en ordentlig Dyson hårfåner. Men, beholder Laifen i stedet for å bruke fønedelen på airwrapen. Med airwrap så får du med smooth børste del som glatter ut og fjerner frizzen. Anonymkode: e05da...d97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå