AnonymBruker Skrevet 2. juli #1 Skrevet 2. juli Det høres sikkert ut som et teit spørsmål, men jeg finner aldri klær som ser fine ut på meg. Mulig det sitter i hodet, men kanskje er det også fordi jeg ikke er vant til å ha den kroppen jeg har nå. Jeg pleide før å bruke størrelse 38, men de siste årene har jeg av diverse årsaker gått mye opp i vekt, og bruker nå ofte 44 (med innslag av M,L,XL, 46 og 42, alt etter klesmerke/type/modell). Jeg blir tatt for å være gravid, og føler meg ikke vel... Mye har lagt seg rundt midjen, men også brystene har blitt større. Kan noen hjelpe med tips? Er 170 høy. Behøver ikke tips om kosthold og slanking, men om hvordan jeg kan finne klær jeg kan se bedre ut i. Anonymkode: 0c81a...285
AnonymBruker Skrevet 2. juli #2 Skrevet 2. juli Samme her pga medisiner, men jeg er jo samme form uansett vekt. Så jeg bare velger størrelsen jeg skal ha. Jeg foretrekker feks skjortekjoler, men bruker ikke belte fordi da er jeg garantert gravidspørsmål. Anonymkode: 65668...893
Capazitet Skrevet 2. juli #3 Skrevet 2. juli Du må nesten prøva kleda på og sjå korleis det tek seg ut på deg
AnonymBruker Skrevet 2. juli #4 Skrevet 2. juli Forslag: Hvis du har gjennomsnittlige eller slanke bein kan det sikkert se bra ut med relativt tettsittende bukse, og en løs topp øverst. Høyt liv på buksa kan hjelpe til med å holde magen inne og flate ut så du slipper heng og valker. Hvis du har svai i ryggen kan det se bra ut med kjole som henger rett ned, men med snorer som du knyter i ryggen (ikke foran eller rundt). Det kan gi fin og slankende profil med hint om mer timeglass). Anonymkode: cf349...af2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #5 Skrevet 2. juli Jeg har ca samme kroppsfasong og strl som du beskriver. For meg passer kjoler og skjørt med a-linje godt, bukser med høyt liv og vidde fra kneet og ned ser penest ut. Topper og overdeler kan godt sitte litt tettere på kroppen og jeg drar alltid blikket mot den smaleste delen av midjen med belter og slikt. Klær med mer klassisk snitt som feks det man så på 40-50-tallet sitter pent og får frem det feminine i meg. Materialer med litt tyngde hjelper også, bomull, ull og lin går igjen i garderoben min, alt som puster og faller uten å klistre seg til kroppen. Anonymkode: 77311...614 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #6 Skrevet 2. juli Jeg bruker ca samme størrelse og har mest på magen, men også på brystene og lårene. Jeg velger kjoler som går inn i livet og der skjørtet på kjolen går utover. Da fremhever jeg midjen, men skjuler magen og lårene. Jeg kan godt ha en tettsittende topp, men da velger jeg bukse eller skjørt med mer vidde. Jeg har ganske slanke bein utenom øverst på lårene, men bruker tettsittende bukser sammen med topper som sitter litt løsere. Det jeg ikke liker er at mange klær i større størrelser ser ut som potetsekker og jeg synes egentlig at man ser større ut i slike klær. Anonymkode: fb46c...896 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #8 Skrevet 3. juli Helt ærlig: man ser mindre flatterende ut som større enn mindre i nesten alt. Om jeg går fra 60-65 kilo sitter klær allerede mindre pent. Anonymkode: 29538...372
AnonymBruker Skrevet 3. juli #9 Skrevet 3. juli Det er vanskelig å gi råd uten bilder, men når det er sagt så støtter jeg de generelle rådene du har fått over. Mitt beste tips er å se om du finner moteinfluencere med sånn noenlunde din kroppsfasong på YouTube. Selv har jeg lang overkropp og kortere ben og har fått mye inspirasjon der til hvordan jeg kan balansere dette. Anonymkode: 04b22...c9d 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #10 Skrevet 3. juli Takk til dere som har svart på det jeg lurer på. Er det noen butikker dere kan anbefale der dere pleier å finne kledelige klær? Jeg hater egentlig å shoppe, og blir raskt motløs når jeg ikke finner noe jeg liker. Anonymkode: 0c81a...285
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå