Gå til innhold

Mann som er veldig tilbakeholden med bruk av penger- sjarmerende eller ikke?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes du? 
Og hva foretrekker du? 
Om man skal kjøpe noe så er det alltid «vi kan ikke nå, fordi vi skal ditt eller datt senere. Eller da har vi ikke råd til det da». Eller foretrekker du en mer løsningsorientert og positiv mann, som er mer sånn «så bra forslag, det fikser vi»? 

Ingneting på kreditt selvsagt, penger som er på konto…

Anonymkode: ad715...4b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En gjerrig mann kan aldri bli sjarmerende!

Anonymkode: 5896a...34f

• Liker 17
  • Nyttig 9
Skrevet

For meg er det positivt og løsningsorientert å leve nøkternt og spare.

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Liker ikke menn som sløser. Den som ønsker noe den andre ikke er interessert i, må bruke egne penger.

Anonymkode: 4f385...3ef

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker noen som er fornuftig og realistisk. 

Noen som skal spare på alt er lite sjarmerende, men det er ikke mer sjarmerende med noen som sløser. 

Anonymkode: fd28c...f8b

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva synes du? 
Og hva foretrekker du? 
Om man skal kjøpe noe så er det alltid «vi kan ikke nå, fordi vi skal ditt eller datt senere. Eller da har vi ikke råd til det da». Eller foretrekker du en mer løsningsorientert og positiv mann, som er mer sånn «så bra forslag, det fikser vi»? 

"Så bra forslag, det fikser vi"  er det dummeste jeg kan høre fra en mann. Det betyr at "ja, selvfølgelig skal vi bruke penger på dette, så får vi se hvordan vi skal fikse å betale huslånet neste måned. Hvis man faktisk ikke bør bruke pengene fordi man har utgifter man må bruke de pengene på senere, så er det selvfølgelig lurt å svare "vi kan ikke nå"...

Så kommer det jo an på hvor mye penger man har da, om man faktisk har råd og mannen bare er gjerrig. Men det skriver du ikke noe om, så da blir det vanskelig å svare.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs i hvilken grad han er sparsommelig. At han tenker over hva han bruker penger og ser fremover, det ser jeg som positivt. 

Å være gjerrig derimot er ikke så positivt. Der man ikke vil bruke noe særlig penger uansett hva det er og heller vil sitte og ruge på pengene. 

Min samboer er ganske sparsommelig. Han tenker over hva han bruker penger på, men han har ikke noe problem med å bidra til å kjøpe ting vi trenger eller å gjøre hyggelige ting sammen. 

Mens eksen min var gjerrig når det gjaldt å bruke penger på noe som hadde med oss som par å gjøre. Det kunne være ting vi trengte osv, men som han ikke gadd å bruke penger på. Men å kjøpe dyr tv eller andre ting han hovedsakelig skulle bruke, det hadde han penger til. 

Anonymkode: ee506...f55

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva synes du? 
Og hva foretrekker du? 

En positiv og løsningsorientert mann er noe av det beste som finnes. Det er ikke så mye som kan veie opp for det. 

Penger må man ha for å klare seg. Det er et nødvendig onde som det heter. 

Å være lykkelig er ikke å ha mest mulig. Det tror jeg er en fattig form for lykke. Kortvarig. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva synes du? 
Og hva foretrekker du? 

Har vært sammen med en gjerrig mann. Det er både lite tiltrekkende og irriterende. Mye gøy ble mindre gøy fordi han hele tiden ville spare på alt og ikke bruke penger. Ble alltid glad om tok regninger eller spanderte på ting selv om  han ikke tjente mindre enn meg eller hadde mer gjeld.

Nå har jeg en mann som er økonomisk fornuftig, men samtidig ikke redd for å bruke penger for å skape trivsel og velstand innenfor rimelighetens grenser. Eks er vi i matbutikk ser vi på tilbud, men samtidig unner oss mat av kvalitet selv om det kanskje koster litt. Holder oss unna restaurantbesøk. Har med matpakke fremfor å besøke kafeer der smørbrød koster 150 kr. 
Nå er det ulikt hva folk ser på som velstand, men det er en fin kunst å klare å se stor verdi i de små tingene uten at det trenger å være så dyrt.

Anonymkode: 60155...7ad

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er med penger som politikk.

Begge ytterligheter er like frastøtende.

Gniene mannfolk er like turn off som narsissistiske menn a’la Exit (nrk).

Anonymkode: b9f94...838

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Bruke penger på unødvendige dill er veldig usjarmerende for meg. Spare for å kjøpe ting en eller begge har lyst på er bra. Vi er begge glad i lyd og bilde, så hjemmekino går forran reiser for oss. Men klart om man har ulike prioriteringer er det lett å stemple den ene for "gjerrig" om den personen bruker penger på noen den andre synes er bortkastet og visa versa.

Anonymkode: d60cb...ade

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker menn som ikke sløser eller forbruker over evne. Jeg liker heller ikke gjerrige menn. Den perfekte man er generøs med det han har. Det er nemlig jeg.

Anonymkode: d48c8...7a4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gjerrig blir aldri sexy. 

Anonymkode: 82315...20e

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er med penger som politikk.

Begge ytterligheter er like frastøtende.

Gniene mannfolk er like turn off som narsissistiske menn a’la Exit (nrk).

Anonymkode: b9f94...838

Nå er ikke Exitgjengen det ts snakker om. 

Anonymkode: 82315...20e

AnonymBruker
Skrevet

Dette er litt vanskelig å svare på når men ikke vet bakgrunnen her.

Ja, jeg vil helt klart ha en nøysom og fornuftig mann. En som ikke bruker opp hele lønna si hver mnd men sparer til både pensjon, ferier og vedlikehold av huset. Da må man ha et forbruk som er tilpasset dette, og gjøre sine prioriteringer før man kjøper noe. En mann som bruker over evne og sier "det fikser vi, bare kjøp den" uten tanke for framtiden er ikke en mann for meg. Totalt usexy.

Samtidig, det finnes grader av alt. Hvis fyren har 30 millioner på bok og nedbetalt bolig, så virker det bare tåpelig å si "jeg vil ikke ha strøssel på softisen, det er så dyrt". Det er også totalt usexy.

Anonymkode: b4ecf...2e0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Liker ikke menn. Når det er sagt, synes jeg det er mer attraktivt med en person som har kontroll på økonomien, altså noen som ikke sløser med pengene sine, men heller ikke er gjerrig med pengene. De bør ha en bufferkonto og være flinke til å spare, samtidig som de har mulighet til å ha det gøy og kanskje bruke litt ekstra ved fine anledninger.

Anonymkode: d07a0...0c2

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var samboer og fikk barn med en som ikke likte å bruke penger. Jeg er nøysommelig selv, så tenkte ikke så veldig mye over det før vi var langt inn i barn nummer to. Men begynte å stusse etter hvert over at vi «ikke hadde råd til noen verdens ting» - for all del, vi manglet på ingen måte mat på bordet, men dro vi en uke til sydligere strøk var det mye uffing og bæring over hvor mye penger vi hadde brukt.

For meg ble det litt vondt. Vi velger å bruke x antall kroner på noe, da ønsker jeg at vi gleder oss over det heller enn at vi uffer oss. Å gnu på det ødelegger faktisk.

Det er ikke før vi gikk fra hverandre at det ble ekstremt tydelig. «Alene» med to barn (50/50, altså) har han plutselig ikke dårlig råd en plass. Og på sett og vis er det fint, men litt synd å se likevel, syns jeg.

(Jeg har det veldig bra i min ende, så er virkelig ikke det det går på)

Anonymkode: c985b...76a

• Liker 2
Skrevet

Det kommer jo an på hva han tjener..  Har han millionlønn og ikke kan ta seg råd til å skifte olje på bilen er det et rødt flagg. Er han lavtlønnet og sykemeldt og sier ferien i år må vente er det forståelig.

PS: Menn som ikke skjønner hvordan man bruker kredittkort, og må ha «penger på konto» er i beste fall gammaldags og nesten litt søtt.

(min mann nekter å bruke kredittkort, jeg bruker det til absolutt alle kjøp😄)

AnonymBruker
Skrevet

Sjarmerende? Det er så langt fra sjarmerende som det kan få blitt. Fornuftig og praktisk og trygt og positivt og attraktivt: det KAN det være. Men sjarm har det jo ikke, og i ditt eksempel er han jo negativ. Da er det jo ikke noe glede i å bruke de sparte pengene senere heller.  

Anonymkode: e4c13...484

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker prisbevissthet og økonomisk sans - det er et must for meg i et forhold. Det er noe helt annet enn gjerrighet. 

Så dealbreakere er; en som ukeshandler på Meny, selv om det er en Rema eller Kiwi rett i nærheten. Men samtidig en som kjøper gilde kjøttdeig fra Rema, når Meny har ren, kvernet kalv i ferskvaredisken. 

Og vi bruker kredittkort til alle kjøp. Idiotisk ikke ta med seg kick backs med mer. Det går inn under økonomisk sans. 

Anonymkode: b1773...626

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...