Gå til innhold

For mange fastleger, strammer inn ordningene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.nrk.no/vestland/dette-grepet-snudde-fastlege-trenden.-na-vil-politikerne-fjerne-grepet-1.17466774

Forøvrig er det min mening at staten ikke har peiling på tilbud og etterspørsel, og du kan ikke stole på staten. 

Jeg jobber som sykehuslege i HSØ, ikke fordi jeg liker jobben (utbrent, hater jobben, hater sykepleiere, hater de som mener jobb er noe annet enn å tjene penger/kall, hater svake ledere, hater kollegaer). Nei, jeg jobber som sykehuslege, fordi jeg ikke lar meg lokke til å begynne som ALIS (allmennlege i spesialisering) eller permanent legevaktslege, fordi det går ikke an å stole på arbeidsgiver når arbeidsgiver er stat og kommune. Da har du udugelige drittsekker som ledere i et system hvor deres udugelighet ikke medfører konsekvenser og det er drepen for arbeidsglede og innsats å jobbe i slike systemer. 

FAEN TA STATEN

FAEN TA ARBEIDERPARTIET

FAEN TA VESTRE

FAEN TA VELFERDSSTATEN

/rant slutt. 
(Venter på neste fastlegeaksjon). 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om dette går innunder det samme, men dette bekymrer meg. 

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/fastlege-krise-ny-ordning-kan-gi-dyrere-og-darligere-helsehjelp/o/5-95-2515317

Slik jeg forstår det, så vil man ikke engang kunne ta enkle blodprøver hos fastlegen, men bli henvist til sykehuset for å ta prøvene. Hvis det blir slik, så er det mange, inkludert meg, som vil bruke MANGE timer i året på å sitte på et sykehus for å vente på blodprøver.. 

Jeg kan ikke skjønne hvordan Vestre kan mene at dette er en god løsning?!

• Liker 3
Skrevet (endret)
PrivatiserAlt skrev (På 2.7.2025 den 18.02):

https://www.nrk.no/vestland/dette-grepet-snudde-fastlege-trenden.-na-vil-politikerne-fjerne-grepet-1.17466774

Forøvrig er det min mening at staten ikke har peiling på tilbud og etterspørsel, og du kan ikke stole på staten. 

Jeg jobber som sykehuslege i HSØ, ikke fordi jeg liker jobben (utbrent, hater jobben, hater sykepleiere, hater de som mener jobb er noe annet enn å tjene penger/kall, hater svake ledere, hater kollegaer). Nei, jeg jobber som sykehuslege, fordi jeg ikke lar meg lokke til å begynne som ALIS (allmennlege i spesialisering) eller permanent legevaktslege, fordi det går ikke an å stole på arbeidsgiver når arbeidsgiver er stat og kommune. Da har du udugelige drittsekker som ledere i et system hvor deres udugelighet ikke medfører konsekvenser og det er drepen for arbeidsglede og innsats å jobbe i slike systemer. 

FAEN TA STATEN

FAEN TA ARBEIDERPARTIET

FAEN TA VESTRE

FAEN TA VELFERDSSTATEN

/rant slutt. 

Nei, dette er atter igjen vrøvl og dårlig planlagte argumenter for besparelse.

Samtidig burde din demotivasjon og pessimisme i livet gi deg et godt begrunnet tiltak av å holde deg i god rekkevidde unna pasienter. 😆

Endret av PITTY
Skrevet

Alle vet jo at det sitter et lass med apekatter i stat og kommune, folk som aldri har vært brukende til noe som helst, men regelen er at de ikke kan sies opp, så da fortsetter de å ødelegge.. konsulentselskapene gnir seg hendene, da stat og kommune bruker lass av penger på enkle utredninger. Omsorg, skoler og barnehager blir lagt ned for økonomien går til H..

Hvem smarte folk vil vel arbeide der,  

• Liker 1
Skrevet
PrivatiserAlt skrev (På 2.7.2025 den 18.02):

FAEN TA STATEN

FAEN TA ARBEIDERPARTIET

FAEN TA VESTRE

FAEN TA VELFERDSSTATEN

/rant slutt. 

Det kan allikevel lønne seg å ta spesialisering i allmennmedisin. Ja, utdannelsen er noe piss, men du lærer systemet og får vred eksponering til patologi.

Samtidig kan du studere funksjonellmedisin; undersøke muligheter for å få lisenser i andre land med bedre muligheter og legge planer for framtida.

Jeg mener faktisk at allmennmedisin gir den beste bakgrunn til å hoppe over til privat medisin i alle land.

Ellers helt enig i frustrasjonen din..

Skrevet
makkapakka skrev (På 5.7.2025 den 16.13):

Alle vet jo at det sitter et lass med apekatter i stat og kommune, folk som aldri har vært brukende til noe som helst, men regelen er at de ikke kan sies opp, så da fortsetter de å ødelegge.. konsulentselskapene gnir seg hendene, da stat og kommune bruker lass av penger på enkle utredninger. Omsorg, skoler og barnehager blir lagt ned for økonomien går til H..

Hvem smarte folk vil vel arbeide der,  

Kommunene er nok full av ubrukelige idioter som kom seg dit kun grunnet forbindelser, gjerne politiske.

Det er det klassiske paradokset med folk som ikke kan noenting; men fikk autoritet igjennom noen tullegrader på universitet og de med REELL kunskap, men ikke formell makt.

Den første gruppen styrer og er forklaring på mye av idiotiet.

Det er viktig å jobbe seg bort ifra dette jo mer kompetanse en får.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...