Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

under 18 og har gått i overtrekk på debetkortet mitt i følge banken, hvordan i helsike har det skjedd? sjekka i går og da hadde jeg 6KR på konto, nå er jeg i -531KR? hva gjør jeg? 

Anonymkode: 244b4...c8d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

under 18 og har gått i overtrekk på debetkortet mitt i følge banken, hvordan i helsike har det skjedd? sjekka i går og da hadde jeg 6KR på konto, nå er jeg i -531KR? hva gjør jeg? 

Anonymkode: 244b4...c8d

Betaler inn så fort som mulig. Fordi det er noen sinnsyke gebyrer og renter på overtrekk på debet kort. 
Snakk med en voksen!

Anonymkode: 5e60f...938

• Liker 1
Skrevet

Du må betale inn, men siden du er under 18 så kan du ikke få renter eller gebyrer da det er ulovlig for banker å gi lån til mindreårig (Unntak lånekassen) 

Hvis du har handlet noe på nett f.eks så blir beløpet reservert, men ikke belastet umiddelbart. Reservasjonen kan forsvinne før beløpet blir belastet og da er beløpet tilgjengelig på kortet og det er fort gjort å overtrekke 

Anonymkode: 6ab81...71b

• Nyttig 1
Skrevet

Du kan sjekke hva som er gått ut av kontoen. En regning/abonnement du har glemt?

Anonymkode: 8d6e8...7eb

Skrevet

Jepp om du har Nordea har gjort dette flere ganger på meg..

Eller den gangen jeg fikk inn 3000 en dag og 2000 neste( som absolutt ingen var mine)

Satt de vekk og snakket med Nordea...3 dager etterpå hadde jeg 8000 i minus..m

Skrevet

Kan det være de har trekt årsgebyr på minibank kortet

Skrevet
mommyaka skrev (Akkurat nå):

Jepp om du har Nordea har gjort dette flere ganger på meg..

Eller den gangen jeg fikk inn 3000 en dag og 2000 neste( som absolutt ingen var mine)

Satt de vekk og snakket med Nordea...3 dager etterpå hadde jeg 8000 i minus..m

har nodrea også, chatbotten nova suger baller og rådgiveren i telefon klarte nesten ikke forklare 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du må betale inn, men siden du er under 18 så kan du ikke få renter eller gebyrer da det er ulovlig for banker å gi lån til mindreårig (Unntak lånekassen) 

Hvis du har handlet noe på nett f.eks så blir beløpet reservert, men ikke belastet umiddelbart. Reservasjonen kan forsvinne før beløpet blir belastet og da er beløpet tilgjengelig på kortet og det er fort gjort å overtrekke 

Anonymkode: 6ab81...71b

hallelujah skal aldri kjøpe noe på nett igjen 

Skrevet
enhjørning25 skrev (2 timer siden):

har nodrea også, chatbotten nova suger baller og rådgiveren i telefon klarte nesten ikke forklare 

Lær deg og skrive/snakke penere så kommer til å bli tatt litt mer seriøst

Anonymkode: 0550a...88a

• Liker 2
Skrevet

Ah. Dette hadde jeg med datteren min å. Hun glemte å følge med på bokført saldo kontra tilgjengelig. Så hun fulgte med på bokført. Og så ikke at noe lå bare til beløpsreservasjon. Så da bommet hun da. Så når man handler på butikken da. Så ligger den bare på reservasjon opp til noen dager. Så blir den trekt. Og da kan man gå i minus. Så alltid følge med på tilgjengelig på nettbanken. Også husk på når man har lagt inn noe til betaling. Efaktura f.eks. 

Anonymkode: d7bd1...a1c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lær deg og skrive/snakke penere så kommer til å bli tatt litt mer seriøst

Anonymkode: 0550a...88a

selvsagt snakker jeg pent og høflig til rådgiverene og chatbotten, visste ikke jeg trengte å snakke pent og høflig innepå kvinneguiden også ❤️

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
enhjørning25 skrev (På 2.7.2025 den 22.39):

selvsagt snakker jeg pent og høflig til rådgiverene og chatbotten, visste ikke jeg trengte å snakke pent og høflig innepå kvinneguiden også ❤️

Du visste ikke at du trengte å snakke pent og høflig på KG? Du leste altså ikke forumreglene da du meldte deg inn? 

Anonymkode: 0c53c...d56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...