Gå til innhold

Folk som ikke gidder å benytte seg av gratistilbud, men klager over dårlig råd

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som konstant klager over dårlig råd. Hun er i likhet med meg småbarnsmor. Et av tingene hun klager på er at sommerferien blir kjedelig og lang fordi hun ikke har råd til å finne på noe med barnet sitt. Jeg har barn på samme alder og foreslo flere gratisalternativer i nærmiljøet. Vi er begge bosatt i Oslo-området. Jeg foreslå blant annet 3 store veldig kule lekeplasser og lekeområder med barn, strandtur til hvervenbukta, tur på Deichman og reptilparken, grilling på diverse parker. Gratis teater, sommer workshop og mye annet som skjer for barn. Sa også at det var fullt mulig å ta toget til Hunderfossen være der en dag, det koster jo litt, men ikke så veldig dyrt når man unngår overnatting. 

Hun svarte med å si at «det er kjedelig fordi det hadde hun gjort før». Dessuten var absolutt ingenting interessant for ungen hennes. 

Nå har vi god råd, meg normal god økonomi. Vi dropper ferien i år og skal gjøre alt dette. Hva så om du har gjort det før? Det betyr ikke at du nektes å gjøre det igjen. Hva er greia med folk? Og hvorfor skal man på død og liv fortsette å snuse selvom økonomien er dårlig? For det finner hun alltid penger til, men alt annet blir nedprioritert. 

Anonymkode: 47276...cf7

• Liker 14
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skjønner ikke forskjellen på at dere har god råd og kan velge, hun har dårlig råd og kan ikke velge, det er er en stor forskjell  og selv de med dårlig råd kan altså synes ting er kjedelig når de har gjort det før . Herlighet 

Anonymkode: e77ac...344

• Liker 36
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Å gjøre de samme aktivitetene i nærområdet år etter år er kjedelig, ja. 

Stress, som blant annet stram økonomi kan forårsake, gjør det vanskeligere å slutte å snuse. 

Anonymkode: c32d0...f65

• Liker 17
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du skjønner ikke forskjellen på at dere har god råd og kan velge, hun har dårlig råd og kan ikke velge, det er er en stor forskjell  og selv de med dårlig råd kan altså synes ting er kjedelig når de har gjort det før . Herlighet 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Å gjøre de samme aktivitetene i nærområdet år etter år er kjedelig, ja. 

Stress, som blant annet stram økonomi kan forårsake, gjør det vanskeligere å slutte å snuse. 

Må man klage til andre? Skjønner ikke poenget med å klage bare for å velte seg i selvmedlidenhet.

Anonymkode: bef3e...455

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Må man klage til andre? Skjønner ikke poenget med å klage bare for å velte seg i selvmedlidenhet.

Er det ikke akkurat det du gjør nå? 🤔

• Liker 31
  • Nyttig 14
Skrevet

Det er derfor de blakke forblir blakke. De fortsetter med uvaner, unnskylder seg selv og graver seg ned i egensympati framfor å ta tak.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet

Da er det ikke rart hun har dårlig råd. 

Anonymkode: 99e0e...bb1

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Av alle patetiske unnskyldninger…..

»Fordi det er synd på meg er det enda mer synd på meg.»

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er det ikke akkurat det du gjør nå? 🤔

Hæ? Jeg er ikke TS.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Men er det hun som synes det er kjedelig eller er det ungen? Stor forskjell på det også.

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Selvom ting er gratis er det ikke sikkert det er av interesse? 

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men herlighet, hva er poenget med å klage over at du må tilbringe hele sommeren hjemme i leiligheten da? Da har du tatt ett aktivt valg om å holde deg unna alle aktiviteter du har råd til å delta på. Og alle nevnte aktiviteter har vi også gjort før, mange ganger til og med. Men vi tar det igjen, med glede. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
mereo skrev (22 minutter siden):

Selvom ting er gratis er det ikke sikkert det er av interesse? 

Er det ikke interessant for barnet heller? For dette handler om ungen, nødvendigvis ikke henne selv. Jeg synes ikke det er superspennende med barneteater og workshop der ungene tegner, men blir med for barnets del. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det ikke interessant for barnet heller? For dette handler om ungen, nødvendigvis ikke henne selv. Jeg synes ikke det er superspennende med barneteater og workshop der ungene tegner, men blir med for barnets del. 

Jeg tipper også at barnet blir giddeløst pga påvirkning fra moren om at alt er kjedelig. De fleste barn liker jo fornøyelsesparker, selv om de har vært der før. Tror de fleste parkene hadde måttet stenge hvis alle dro dit en gang, og så aldri mer.

Anonymkode: 5d3e7...f6f

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Må legge til at de gangene vi har tatt med barnet hennes på ovennevnte gratis aktiviteter, så har han hatt det veldig gøy der. Så dette handler mer om hennes vilje til å delta på ting. Hun har også nektet å være med på Røde kors sitt ferietilbud fordi det er for stigmatiserende 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tipper også at barnet blir giddeløst pga påvirkning fra moren om at alt er kjedelig. De fleste barn liker jo fornøyelsesparker, selv om de har vært der før. Tror de fleste parkene hadde måttet stenge hvis alle dro dit en gang, og så aldri mer.

Anonymkode: 5d3e7...f6f

Som sagt barnet har vært med oss på både bading og en del av de andre tingene (gratis) og storkost seg der. Dette handler mer om mora. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva gjør du nå da? Skikkelig usjarmerende faktisk 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
hvaduikkeser skrev (37 minutter siden):

Men er det hun som synes det er kjedelig eller er det ungen? Stor forskjell på det også.

Kan være begge to det

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men herlighet, hva er poenget med å klage over at du må tilbringe hele sommeren hjemme i leiligheten da? Da har du tatt ett aktivt valg om å holde deg unna alle aktiviteter du har råd til å delta på. Og alle nevnte aktiviteter har vi også gjort før, mange ganger til og med. Men vi tar det igjen, med glede. 

Åpenbart at du ikke skjønner, men var visst viktig for deg å henge de ut og lage innlegg på kg, sier mye om deg 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er nok mora det er problem med. Hun får bare sitte stille i sommer å dyrke selvmedlidenheten sin. Synd for ungen, men enkelte er det ikke vits å bruke energi på å prøve å endre på innstillingen sin. Evig offer med andre ord!

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...