Gå til innhold

Syk på dagen, gå med barnet på aktivitet på kvelden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vert to dager borte fra jobb og skal være borte imorgen også da jeg måtte gi beskjed i god tid så de får vikar…  Jobber tett på mennesker, så ikke okey å gå på jobb syk. Hatt feber og vert nokså utslått. Skal egentlig følge barnet mitt  på palmesus junior imorgen ettermiddag … kunne ikke gjort det som jeg er idag, men er det innafor å gjøre det imorgen kveld når jeg er syk fra jobb på dagtid? Er jo ikke for min skyld, er jo for hennes.. ingen andre som kan følge foreløbig iallefall… føles ikke helt okey ut.. men samtidig kjipt for barnet om formen er ok… 

skal på jobb på dagen på fredag… 

Anonymkode: 5f05d...914

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker ikke at det er ok. 

Anonymkode: bca8c...ab6

• Liker 8
Skrevet

Er du alene og har ingen andre og orker så ser ikke jeg et problem med dette. Barna kommer først og er du alene med barnet og ikke har andre så har du jo ikke annet valg.

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Og hvis du møter på andre fra jobben..? Vanskelig å vurdere denne..

Anonymkode: 307c7...fed

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville sagt som @GammelKaktus barnet kommer først om formen tillater det.. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig(!) kan du følge om formen tillater det og du ikke har noen andre som kan gjøre det!

Anonymkode: df12d...479

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan du det, stor forskjell på å være syk til å klare en vanlig jobb dag og følge barnet sitt. Være på jobb krever at man er skikket og tilstede, det å følge barnet sitt trenger man ikke nødvendigvis være så påskrudd.

Anonymkode: 63b7c...119

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vert to dager borte fra jobb og skal være borte imorgen også da jeg måtte gi beskjed i god tid så de får vikar…  Jobber tett på mennesker, så ikke okey å gå på jobb syk. Hatt feber og vert nokså utslått. Skal egentlig følge barnet mitt  på palmesus junior imorgen ettermiddag … kunne ikke gjort det som jeg er idag, men er det innafor å gjøre det imorgen kveld når jeg er syk fra jobb på dagtid? Er jo ikke for min skyld, er jo for hennes.. ingen andre som kan følge foreløbig iallefall… føles ikke helt okey ut.. men samtidig kjipt for barnet om formen er ok… 

Ja det er OK :) jeg aner ikke hva du jobber med men det er forskjell etter en periode med sykdom som du beskriver (feber, utslått) - å dra på jobb og det å sitte å se på ungen din på en samling. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det kan du ikke

Anonymkode: 1ec8c...3b2

Skrevet

I utgangspunktet tenker jeg nei, men derom du ikke har andre barnet kan gå med OG du drar på jobb dagen etter så skjønner jeg at du går. Men om det gjentar seg med "beleilig " sykdom/tilfriskning hadde jeg som kollega eller leder reagert.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja det synes jeg er greit. 

Anonymkode: 47311...9d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo ganske enkelt an på hvordan formen er på kvelden. Jeg kan være slått ut av migrene på dagtid, men helt frisk på kvelden. Forkjølelser blir jeg også mye bedre av på kveldstid. Men vil så langt som mulig unngå å smitte andre da. 

Anonymkode: 97ffc...042

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ikke er borte fra jobben dagen etter kan det jo forsvares, man kan jo kvikne til utover dagen

Anonymkode: ab61b...0a9

• Liker 2
Skrevet

Så klart du kan det, hvis ingen andre kan følge barnet. Det er stor forskjell på å gå på jobb og følge barnet sitt på en aktivitet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Regner med at det er etter den vanlige jobbetiden din, Da hadde jeg dratt. Du er frisk og skal jobbe igjen påfølgende vakt, da er det virkelig ikke noe å tenke på.

Anonymkode: c67b7...5cd

Skrevet

Så lenge det at du følger barnet på kvelden ikke er årsaken til at du ikke jobber er det helt greit. Det hadde ikke vært greit om formen tillater enten jobb eller palmesus og så hadde du valgt palmesus.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kaller jeg sykepengesvindel. Selv om folk her inne mener det er ok og ingen sier noe direkte til deg, skader det omdømme ditt som arbeidstaker. Det er forskjell på hva man kan og hva man bør gjøre.

Anonymkode: 96933...ff2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det kaller jeg sykepengesvindel. Selv om folk her inne mener det er ok og ingen sier noe direkte til deg, skader det omdømme ditt som arbeidstaker. Det er forskjell på hva man kan og hva man bør gjøre.

Anonymkode: 96933...ff2

det er stor forskjell på å være for syk til jobb og frisk nok til å være der for barna sine uten at man er en svindler.. Djeez! folk ass! 

Anonymkode: 1b460...f62

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

det er stor forskjell på å være for syk til jobb og frisk nok til å være der for barna sine uten at man er en svindler.. Djeez! folk ass! 

Ehhh nei. Har inntrykk av at de som sier ja er sånne som lette gjør slik selv. 

Anonymkode: cb7c6...c73

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ehhh nei. Har inntrykk av at de som sier ja er sånne som lette gjør slik selv. 

Anonymkode: cb7c6...c73

du er bare helt på villspor. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...