Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sjefen har invitert avdelingen til hytta si med to overnattinger, men jeg har ikke lyst til å bli med. Såvidt jeg vet gleder alle de andre seg, så jeg har ikke delt med noen at jeg gruer meg. Jeg liker jobben min og samarbeider greit men omgås ingen av dem privat. De er mye mer sosiale og skravlete enn meg, så jeg vet at jeg kommer til å føle meg utenfor og kjedelig. Lurer på hvordan jeg skal komme meg unna. Det er lagt opp til teambuilding, ikke kun fest og moro

Anonymkode: 2b3ea...d25

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

du har andre planer?

Du blir syk? 

Anonymkode: 06043...8bf

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Si at du dessverre ikke har anledning grunnet en privat avtale utenom arbeidstid?

Anonymkode: 910a1...7f1

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får vel bare si det som det er?

Anonymkode: 1967e...a35

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Å guuud... Teambuilding... Jeg forstår deg godt. Men det kan jo bli trivelig også. Kanskje du kan trekke deg fra enkelte aktiviteter? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er frivillig, si nei.

Eller dikt opp en unnskyldning.

Jeg gidder heller ikke henge med jobben på fritiden min.

Anonymkode: a2cba...27e

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg ikke blitt med på. Jeg hadde forklart det med at det ikke passer inn mtp familielivet å reise bort akkurat nå. Man trenger jo heller ikke å begrunne hvorfor man ikke vil/kan dra. 

Anonymkode: 43b4a...3da

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det hadde jeg ikke blitt med på. Jeg hadde forklart det med at det ikke passer inn mtp familielivet å reise bort akkurat nå. Man trenger jo heller ikke å begrunne hvorfor man ikke vil/kan dra. 

Anonymkode: 43b4a...3da

Man trenger ikke… men om man skal ha ett godt forhold til mennesker rundt seg så er det VANLIG og vanlig folkeskikk å dele hva man driver med.

Til ts, vær ærlig med sjefen din.

Anonymkode: 44b7a...eb2

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er teambulding. Ja, det er kanskje ikke det kjekkeste man vet, men er det ikke viktig å være med på likevel? Vil du ikke bli enda mer utenfor gjengen om du ikke blir med? 

Om du ikke er komfortabel med den sosiale settingen så er det jo en fin måte å få utfordret seg litt på det sosiale. 

Du kan evt. nevne det for sjefen i forkant at du gruer deg og hvorfor. Tipper det vil bli møtt med forståelse, ikke alle er like utadvendte. Så kan sjefen være en eventuell støtte under oppholdet om det trengs. 

Jeg hadde tenkt at det er to dager, bitt tenna sammen og latt det stå til. 

Anonymkode: 29ade...dcf

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet

Takk for svar. Jeg skulle selvsagt sagt nei takk med en gang, men var for feig. Har fått tildelt oppgaver, så nå begynner det å haste med å trekke meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt. Jeg hater sånt jeg også.  Fordi jeg hater småprat som er tilkjørt. Og jeg takler dårlig å være med noen sånn tett over tid. Har behov for å være alene og hente meg inn 😂

Anonymkode: 9917a...1e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det beste er vel å si fra ta du ikke har lyst og at du er skeptisk til at det er snakk om to overnattinger. Faktisk synes jeg sjefer bør kjenne sine ansatte så godt at de er forsiktige med slike opplegg. Med mindre sjefen eier selskapet, synes jeg det er en uting å invitere ansatte på lengre opphold - hadde det vær en dag med "mulighet for overnatting" for de som vil, så synes jeg det er innenfor. 

Selv trives jeg best i arbeidsmiljø der det ikke er for tett mellom ansatte. Hjem til sjefen er greit, men ikke overnatting, takk. Folk kan også ha skjulte medisinske problemer som gjør det vanskelig for enkelte. Selv hadde jeg en periode f..eks. med hyppig vannlating om natten ,og det kunne gå galt innimellom, men akkurat i den perioden var det heldigivis ikke snakk om slike overnattinger. Blir også generelt utmattet av å være sammen med mye folk over tid. 

Anonymkode: 5df05...541

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg gruer meg bare jeg leser dette. Slike ting hadde vært grunn nok for meg til  ikke å begynne på et arbeidssted. 

Anonymkode: c73d8...ccc

• Liker 1
Skrevet

Jeg er usikker på hvordan jeg skal gå fram i forhold til kollegene mine. Jeg er litt konfliktsky av meg og vil heller ikke at noen skal bli sure på meg, eller såret. Ønsker å ha et fortsatt ok forhold til dem etter at de har kommet tilbake.

Skrevet

Du ble dessverre syk natten før dere skulle reise. Feber, oppkast. Må nok holde deg hjemme. 

• Liker 2
Skrevet

Helt uaktuelt å bli med på sånt. Jeg har ikke en flokkmentalitet personlighet og teambuilding, gruppeoppgaver og sånn typisk NRK reality med avdanka idrettsutøvere er min versjon av helvette. Jeg hadde bare sagt nei jeg har andre planer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TO netter?? For mye! 

Jeg hadde hatt noe superviktig dag 2, så jeg bare kunne overnattet en natt.

Anonymkode: c3c7b...55c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen. Prøver på alle mulige måter å unngå slike sosiale sammenkomster med kollegaene mine. 

Jeg har for all del ikke noe i mot kollegaene mine, men jeg har nok med å være sammen med dem 8 timer hver dag hele uka.

Vi har ikke ofte slike sosiale sammenkomster på jobb heller, kanskje 2 ganger i året og jeg har ikke vært på noen av dem (5 år).

Sjefen er velinformert og sier at dette er opp til meg.

Kollegaene spør gjerne hvorfor og vil ha meg med. Da sier jeg: Jeg blir sliten av slike sammenkomster og dere må kose dere uten meg. I tillegg må dere faktisk akseptere at folk er forskjellige og dette er ikke noe for meg.

Vi samarbeider like godt på jobb likevel, men de ser sikkert på meg som litt rar, siden jeg er så usosial. Det bryr meg ikke lite om.

Anonymkode: 2ce3f...d89

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Det beste er nok å vente helt til siste liten, og så si at du har fått spysyka (har du små barn kan du utbrodere med at småen også har vært dårlig så det er nok "noe som går")

Da kan du si til alle på forhånd at du gleeeeder deg og det skal bli såååå koselig. Og etterpå er du selvsagt såååå skuffet over å ikke få ha blitt med.

Men altså... hvis du ikke blir med, blir du jo bare enda mer utenfor. Å droppe dette gjør ingenting bedre. Kanskje det er akkurat dette som skal til for at du trives bedre med kollegaene dine?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Gjør som meg. Si du er opptatt. Spør noen hvorfor, si det er privat eller finn på noe "Har andre planer"

Jeg gidder ikke å bli med på noe i regi av jobb som går utover min beskyttede fritid 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...