Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av og til har jeg ikke kontroll over sultfølelsen. Putter i meg det ene etter det andre. Jeg blir fort sulten igjen etter å ha spist og jeg spiser ganske store porsjoner med mat. Er overvektig og klarer ikke gå ned i vekt pga da må jeg spise mindre og det får jeg ikke til. Våkner midt på natten med en sultfølelse og må stå opp og spise før jeg kan sove igjen. Jeg har fått resept på noen slanke tabletter men jeg tør ikke ta dem. Vil jo gå ned i vekt uten slike medisiner, pga helseangst (redd for alvorlig sykdom) tør jeg ikke ta slike medisiner. Jeg har klart å slutte med nikotin, etter det ble det egenlig ganske mye verre med tanke på lyst på mat. Så føler det var bedre da jeg brukte snus! Men sluttet pga redd for kreft… uff dette ble veldig rotete skrevet. Hadde du begynt på medisin hvis du var meg? Jeg trener så og si regelmessig men går ikke ned pga kostholdet mitt er helt på styr. Så jeg burde egenlig dempe dette med noe…

Anonymkode: 1b7f4...db0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Av og til har jeg ikke kontroll over sultfølelsen. Putter i meg det ene etter det andre. Jeg blir fort sulten igjen etter å ha spist og jeg spiser ganske store porsjoner med mat. Er overvektig og klarer ikke gå ned i vekt pga da må jeg spise mindre og det får jeg ikke til. Våkner midt på natten med en sultfølelse og må stå opp og spise før jeg kan sove igjen. Jeg har fått resept på noen slanke tabletter men jeg tør ikke ta dem. Vil jo gå ned i vekt uten slike medisiner, pga helseangst (redd for alvorlig sykdom) tør jeg ikke ta slike medisiner. Jeg har klart å slutte med nikotin, etter det ble det egenlig ganske mye verre med tanke på lyst på mat. Så føler det var bedre da jeg brukte snus! Men sluttet pga redd for kreft… uff dette ble veldig rotete skrevet. Hadde du begynt på medisin hvis du var meg? Jeg trener så og si regelmessig men går ikke ned pga kostholdet mitt er helt på styr. Så jeg burde egenlig dempe dette med noe…

Anonymkode: 52cdd...ae4

Spise lavkarbo, det bidrar til å holde blodsukker mer stabilt og gjør at du ikke får cravings på samme måte. Vet ikke om du er kvinne eller mann, men kvinner i før-/overgangsalder kan oppleve ulvehunger pga ubalanser i hormonene, da kan det hjelpe å få balanse i disse. 

Anonymkode: ceb5d...e10

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver du har helseangst, og derfor ikke tør å begynne på medisiner. Men tror du ikke risikoen for sykdom er større som overvektig? 
Jeg tenker at sannsynligheten for alvorlig sykdom er større om du ikke går ned i vekt.

Og ang spising. Spiser du riktig da? om jeg f.ek spiser et dårlig sammensatt måltid? Med lite fiber og proteiner - så blir jeg omtrent ikke mett, men om jeg passer på at jeg spiser gode mengder med både fiber og proteiner (i tillegg til karbo og litt fett selvsagt), så blir jeg raskere mett og mett lenger. 

Anonymkode: fcae6...210

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ditt liv,dine valg,you fix!Selvkontroll hadde jo vært gunstig men du sier jo selv at du klarer ikke.Du må ta kontrollen over eget liv,ikke bli et offer som veldig mange blir.Det er du som bestemmer.

Anonymkode: 47421...c70

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner helseangst ikke er direkte rasjonelt, altså. Likevel er jo helserisikoen forbundet med overvekt langt større enn risikoen forbundet med noen godkjente, reseptbelagte medisiner som kan hjelpe deg å bli kvitt overvekten. Som den over meg sier ligger den største helserisikoen her i å fortsette å være overvektig og ha et kosthold som er "helt på styr", ikke i å ta medisiner som kan hjelpe deg å bli kvitt den klart største risikofaktoren for alvorlig sykdom du har - nemlig kiloene. Du sier du ikke tør å ta dem, men når du samtidig spør hva vi ville gjort om vi var deg: Jeg hadde utvilsomt tatt tablettene. Du påfører deg selv mye større helseskade nå enn det de tablettene kan påføre deg.

Anonymkode: 1e65a...54c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde begynt på disse tablettene. Ville gått på wgovy også jeg, og det er vel sprøyter?

Det kan være veldig farlig å være overvektig, selv om det ikke alltid er det. 

Anonymkode: b821f...9a8

AnonymBruker
Skrevet

Spis mat med lite kalorier. Du kan f.eks. spise ganske mye frukt og grønt uten at det koster så mange kalorier. Les deg opp på hvordan lage smakfull lavkalori mat. Jeg må også spise mye, spesielt på kveldstid, men for meg handler det mest om å bare ha noe å trykke i kjeften når jeg ser på tv. Så da går det i sukkererter, epler, bær, vannmelon,  double 0 yoghurt, fiber balance knekkebrød med kavli mager ost. Og så summerer jeg alle kaloriene i en app slik at jeg kan kontrollere at jeg ikke spiser for mye. Pizza, chips, iskrem, rundstykker med kaloririkt pålegg osv spiser jeg sjelden. Man må ha litt selvdisiplin 🫠

Anonymkode: 00d8d...019

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helseangst er jo en sykdom? 

Den finnes det ganske god behandling mot, forsåvidt. Ingen grunn til å lide av den! 

Anonymkode: 9bbed...50c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva består kostholdet ditt av?Hva spiser du når du står opp på natta?

Anonymkode: 0bb3e...543

AnonymBruker
Skrevet

Har du vurdert slankeoperasjon? 

Anonymkode: fea3f...001

AnonymBruker
Skrevet

Helseangts? Du er allerede feit så at du ikke tørrfor å ta noen tabletter som er Mysimba regner jeg så er det bare latterlig.

Mysimba kan gi bivirkninger og gi null virkning. Men fra en feiting til en annen den fungerer på meg. Null bivirkninger, matstøy og ulvehunger er borte. Blir mett etter et måltid. Holder meg til to måltider om dagen. Har gått ned 20 kg på et år 🙂

Anonymkode: 126a9...0b1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...