Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
BobTheNoob skrev (23 minutter siden):

Jeg vet ikke om jeg forstår hva du poengterer her. Årsaken til at man avviser noen kan jo være så mangt. Man er fortsatt avvist... 

Du hevdet avvisning på bakgrunn av manipulasjon. 

Om man ikke føler seg klar for en relasjon så må man avvise. Man har ikke noe valg på det. 

Å gå inn i en relasjon man ikke er klar for er ikke særlig klokt. 

Bedre å bli avvist enn å inngå i en giftig relasjon. Mennesker kan endre seg over tid om dem vil, klarer og ønsker det.

Det er det jeg mener.

Anonymkode: 426e5...7bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du hevdet avvisning på bakgrunn av manipulasjon. 

Om man ikke føler seg klar for en relasjon så må man avvise. Man har ikke noe valg på det. 

Hvis man er avvist på bakgrunn av manipulasjon så bør man puste lettet ut og gå videre. 

Hvis man er avvist fordi dama ikke er klar for en relasjon, så er man avvist fordi dama ikke er klar for en relasjon. Det har ingenting med manipulasjon å gjøre.. 

Men et tips er å være voksen og ærlig. Hvis man avviser noen fordi man ikke er klar eller andre forståeligd grunner bør man være ærlig om det. Ikke spille spill. 

Er man ærlig så er det mer mulig å gjenoppta kontakten senere. 

AnonymBruker
Skrevet

Kun tapermenn som liker å jakte. Så forsvinner de når/om de får deg.

Anonymkode: 1ab19...e43

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er noen metode for å få en mann mer interessert i deg, heller tvert om.

Må huske på at vi mannfolk er ganske enkle, om jeg gjør tilnærmelser til deg og du responderer avvisende, så tar jeg hintet og lar deg være i fred.

Bare i eventyr at mannen trosser ild og vann for og få den han vil ha, eller står under vinduet og synger kjærlighetssvisker hver kveld frem til dama overgir seg i hans armer på dag 127.

Har først en dame avvist meg så ligger ballen med henne, så da er det hun som må ta kontakt om det skal skje en ny tilnærming.

Anonymkode: 1e5ba...9b9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
BobTheNoob skrev (11 timer siden):

Hvis man er avvist på bakgrunn av manipulasjon så bør man puste lettet ut og gå videre. 

Hvis man er avvist fordi dama ikke er klar for en relasjon, så er man avvist fordi dama ikke er klar for en relasjon. Det har ingenting med manipulasjon å gjøre.. 

Men et tips er å være voksen og ærlig. Hvis man avviser noen fordi man ikke er klar eller andre forståeligd grunner bør man være ærlig om det. Ikke spille spill. 

Er man ærlig så er det mer mulig å gjenoppta kontakten senere. 

Det er jeg veldig enig i. Her må hver og en kjenne etter i seg selv.

Klarer man ikke å være voksen og ærlig så er man særdeles umoden som menneske. 

Å spille spill er ikke bra for noen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er det sant at hvis en kvinne avviser en manns tilnærmelser med full åpenhet og respekt, så gjør det ham mer tiltrukket av henne og at han tenker mer på henne? Jeg leste dette i et psykologimagasin.

Anonymkode: 5619a...b02

Hvis en mann er følelsesmessig involvert så vil han nok prøve flere ganger. Uten følelser så går han videre, spesielt hvis han har mye stolthet og mange valg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei. Ikke min mann. Da er han ferdig. Respekterer det og går videre. Kapittel lukket og avsluttet.

Anonymkode: ced5d...5e7

Hvis dette gjentar seg over mange år og avvisninger er mer regelen enn unntaket så svekkes hans stolthet over tid.
Eller for å si det på en annen måte, ikke vær overrasket den dagen tilnærmelsene forsvinner helt.

AnonymBruker
Skrevet

Nja, altså. 

Min erfaring (som kvinne), er at den beste måten å få en mann interessert på, er å vise interesse tilbake. Man kan nok fint beundre noen på avstand også, men om man ikke får noe tilbake, om det ikke er gjensidig, så vil det nok ikke blomstre for fullt.

Så dersom du vil ha en fyr, så vil det på ingen måte være et sjekketips fra meg å avvise fyren 😅 Da må du isåfall etterlate en åpning, vise et glimt av interesse, litt sånn "jeg kan ikke nå men det hadde vært deg om jeg kunne"-opplegg. 

Men jeg er hundre prosent sikker på at jeg er mer stuck i hjernen til menn jeg har klint med, ligget med, flørtet med, enn menn jeg bare har avvist blankt. Om du skal bli en "the one that got away", eller en sånn "what if"-drømmedame, så må det ligge et ja der, ikke bare et nei.

Anonymkode: 5c56b...5de

• Nyttig 2
Skrevet

Tja.

Et lite element av hard to get kan trigge mysterietrang. Men spill tiltrekker bare umodne folk som er litt for glade i å jakte. Det holder ofte å ha sitt eget liv og egne interesser og ikke være 110 % tilgjengelig hele tida, så vil man automatisk holde nok tilbake til å være attraktiv. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Noen ganger må man avvise, for at man ikke er klar akkurat da. Det er faktisk veldig forståelig. 

En relasjon kan være en modningsprosess. Om du ikke klarer å se forskjell på det, og manipulasjon så er det faktisk ditt tap. 

Jeg tror ikke på timing når det gjelder forhold, for min egen del. Enten så liker man hverandre, eller ikke. Så jeg ville bare gått videre om noen "ikke var klar". Hadde aldri venta på noen. 

Kjenner et "var ikke klar"-par som er lykkelig gift med barn men forholdet er preget av at å takle forandring ikke er hennes sterke side. 

AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (8 timer siden):

Jeg tror ikke på timing når det gjelder forhold, for min egen del. Enten så liker man hverandre, eller ikke. Så jeg ville bare gått videre om noen "ikke var klar". Hadde aldri venta på noen. 

Kjenner et "var ikke klar"-par som er lykkelig gift med barn men forholdet er preget av at å takle forandring ikke er hennes sterke side. 

Så du tror ikke det kan være omstendigheter som kan gjøre dette utfordrende?...

Da er det jo tydelig at det betyr fint lite for deg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.7.2025 den 15.23):

Er det sant at hvis en kvinne avviser en manns tilnærmelser med full åpenhet og respekt, så gjør det ham mer tiltrukket av henne og at han tenker mer på henne? Jeg leste dette i et psykologimagasin.

For meg er det motsatt.

En dame som ikke er like interessert som meg selv, blir uinteressant med en gang.

Jeg hadde aldri i verden giddet å «jage» eller «kjempe» for en dame sin gunst. 
Nå har det for så vidt heller ikke vært aktuelt for min del da.

Anonymkode: d2112...f9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg er det helt motsatt. Om en dame avviser meg tydelig, så mister jeg all interesse

Anonymkode: bb5ce...73b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.7.2025 den 15.23):

Det stemmer ikke for min del. Det er helt motsatt. Har du en link?

Det må gjelde noen få menn som får veldig mange tilbud og trenger en utfordring.

Jeg har nesten lettere for å tro at kvinner blir tiltrukket av menn som gjør seg litt kostbare siden mange menn viser interesse uten at det betyr noe.

.

Anonymkode: dad8c...027

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det stemmer ikke for min del. Det er helt motsatt. Har du en link?

Det må gjelde noen få menn som får veldig mange tilbud og trenger en utfordring.

Jeg har nesten lettere for å tro at kvinner blir tiltrukket av menn som gjør seg litt kostbare siden mange menn viser interesse uten at det betyr noe.

.

Anonymkode: dad8c...027

Nei. Menn som gjør seg kostbare er ikke så interessante for min del. Om jeg må kjempe for hans gunst så er det egentlig bare avskrekkende i mine øyne...

Da passer vi ikke sammen rett og slett.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke noe på. Mange menn reagerer ikke på avvisning med økt interesse, de blir sinte og ufyselige i stedet og slenger dritt til kvinnen som avviste dem.

Tror det er sjelden en fyr blir mer interessert bare fordi kvinnen sa nei til dem og avviste. Høres merkelig ut.

Anonymkode: d6a5a...532

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Så du tror ikke det kan være omstendigheter som kan gjøre dette utfordrende?...

Da er det jo tydelig at det betyr fint lite for deg.

Jo, det er omstendigheter som kan gjøre dating utfordrende. Men det jeg tror å si nei til dating pga timing, handler mest om personlighet, ikke ytre ting.  Jeg har aldri sagt nei pga omstendigheter, og de jeg har vært med har også sagt ja. Folk som har sagt nei, har jeg latt gå videre med livet sitt uten mer grubling. Jeg venter ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke en klar avvisning gjør menn mer interessert, men min erfaring med menn er så definitivt at de får mer respekt for kvinner som setter kloke og klare grenser for hvilken oppførsel de godtar av menn. Da jeg var yngre og litt for opptatt av å være snill og grei kjæreste behandlet menn meg med mye mindre respekt enn da jeg begynte å sette klare og kloke grenser for hva jeg finner meg i. 

Anonymkode: 92c71...25e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...