Gå til innhold

Noen andre som er sinnsykt forkjølet akkurat nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hodepine,tett og veldig lite energi?

Noe som går nå for tiden? 

Kjedelig start på ferien😐😪😷

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde jeg var det, helt til det ikke gikk over og jeg fant ut at jeg har allergi i stedet😅

Anonymkode: c770f...d91

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt det i over en måned her. Begynte med litt hoste og tett nese, dagen etter rant nesen konstant. Hostet så mye at jeg fikk vondt i magen og ryggen. Etter tre uker var jeg forholdsvis bra bortsett fra hoste. Nå, etter 5 uker, har hosten gitt seg, men jeg begynner å bli tett i nesen igjen.

Og nei, det er ikke allergi, har brukt allergimedisin siden februar.

Anonymkode: b539c...12a

Skrevet

Ikke så forkjølet, men jeg er slapp, har feber, vondt i halsen og brystet, hodepine og har tørrhoste. Det er knallvær ute, men jeg har ligget og småsovet i hele dag. Kjedelig når det er slik ja. Går heldigvis fort over da. 

AnonymBruker
Skrevet

Hatt det sånn litt av og på i månedsvis føles det ut som 

Anonymkode: caea4...f53

Skrevet

Jeg skjønner at flere er forkjølet. Jeg ble det for 2 uker siden, fortsatt tett. Men jeg tok coronatest. Den var positiv. 

Jeg skjønner at folk tenker forkjølelse. Jeg visste at jeg hadde covid, tok testen, og den var positiv. Flere og flere tenker at dette er en forkjølelse. Jeg har en forkjølelse. 

Men jeg vet ikke hvordan andre reagerer på smitte. Noen blir skikkelig syke. Jeg gjør mitt for å ikke smitte andre. I perioden, brukte munnbind, antibakk hele tiden. 

Men jeg har skjønt på andre, når de får influensa så tester de seg ikke. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også holdt på i nesten 2 uker. Startet med veldig sår hals, deretter tett nese og hoste. Feber og slapp, sliten av alt. Slappheten har forsvunnet, men sår hals er tilbake. Sammen med hosten. 

Trodde jeg hadde covid, men negative tester. 

Anonymkode: b043b...d1b

AnonymBruker
Skrevet

Kjempeforkjøla. Jeg som aldri pleier å være forkjøla unntatt de vanlige fem dagene i januar-februar. Går bra med Ibux da. 

Anonymkode: 4da8b...731

AnonymBruker
Skrevet

Jess. Påvist mykoplasma - ikke blitt lungebetennelse heldigvis :) 

Anonymkode: 4ffc9...123

AnonymBruker
Skrevet
stemorsblomsten skrev (9 timer siden):

Mykoplasma går hvertfall. Covid tror jeg også er ute å rusler.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
stemorsblomsten skrev (9 timer siden):

Står i avisa nå at covid er på fremmarsj. De advarer om at folk skal passe seg så de ikke blir syke til ferien. 

Anonymkode: e8722...b6a

AnonymBruker
Skrevet
Helene skrev (8 timer siden):

Jeg skjønner at flere er forkjølet. Jeg ble det for 2 uker siden, fortsatt tett. Men jeg tok coronatest. Den var positiv. 

Jeg skjønner at folk tenker forkjølelse. Jeg visste at jeg hadde covid, tok testen, og den var positiv. Flere og flere tenker at dette er en forkjølelse. Jeg har en forkjølelse. 

Men jeg vet ikke hvordan andre reagerer på smitte. Noen blir skikkelig syke. Jeg gjør mitt for å ikke smitte andre. I perioden, brukte munnbind, antibakk hele tiden. 

Men jeg har skjønt på andre, når de får influensa så tester de seg ikke. 

Veldig bra at du tar så god hensyn til andre❤️ Jeg syns alle bør være forsiktig med å spre smitte, uansett hva de er syke med. De fleste tester ikke lenger, men jeg gjør det da, for jeg er som deg. Har også familiemedlemmer som har dårlig helse som jeg ikke vil risikere å smitte med hverken covid eller andre ulumskheter. 
Covid er fortsatt noe dritt for veldig mange, mange kan bli alvorlig syke, også har man risiko for langtidsplager å ta hensyn til. Jeg har bl.a mistet smakssansen helt de siste 5 mnd, og DET er kjipt det! Ikke farlig, men veldig leit. Fastlegen mener det må ha vært en covidinfeksjon som er årsaken. Jeg har ikke hatt symptomer, derfor ble det heller ingen testing denne vinteren.

Anonymkode: 35b65...ff4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Korona er på fremmarsj. 

Anonymkode: e8722...b6a

• Liker 2
Skrevet

Etter 2 uker er jeg fortsatt tett i nesa. Covid test er negativ nå. Lurer på om jeg er allergisk mot noe. Har vært i miljø utenfor det vanlige. Vet at jeg er allergisk mot timotei gress. Er generelt ikke allergisk mot annet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ble skikkelig forkjølet for 3 uker siden, HØY feber, 39.8 med full dose paracet 2 dager. Var snørrete en uke og dårlig allmenntilstand. Har fortsatt lite energi og tett nese på ene siden. 😆 Har ikke vært syk/forkjølet på 1.5 år, så var vel på tide. 

Anonymkode: 51c1a...047

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mye covid smitte nå

Anonymkode: d2fe0...b5b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lungebetennelse og er forkjølet, men heldigvis ikke sinnsyk. 

Anonymkode: 6ca22...b52

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mykoplasma går hvertfall. Covid tror jeg også er ute å rusler.

Trodde de fleste tok vaksine nettopp for å ikke få covid jeg.Får du covid når du er vaksinert også?

Anonymkode: fa7f5...6f7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Trodde de fleste tok vaksine nettopp for å ikke få covid jeg.Får du covid når du er vaksinert også?

Ja? Vaksinen gjør bare at man ikke blir like syk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja du får covid selv om du er vaksinert. Vaksinen beskytter mot alvorlig grad av covid, ikke mot viruset i seg selv dessverre. Fungerer på samme måte for influensavaksinene, de også beskytter bare mot alvorlig sykdom og ikke mot smitte/lett til middels sykdom. Så du kan bli syk, men havner mest sannsynligvis ikke på sykehus så lenge du har tatt vaksinen. 

Det er sånn at vaksinen mot covid (gjelder også influensa vaksinene) kun har virkning i en viss tid også (er vel rundt 6-12 mnd, er derfor man må ta influensa vaksine tett på sesong for influensa).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...