AnonymBruker Skrevet 2. juli #1 Skrevet 2. juli Vikariatet mitt blir kanskje ikke gjort om til fast stilling allikevel pga økonomi og politiske beslutninger. Det betyr at jeg risikerer å gå over på dagpenger. Hvorfor skal jeg ikke få reise utenlands mens jeg tar kurs og forbedrer porteføljen min? Jeg har lang utdanning bak meg i noe hvor det ble forespeilet store jobbmuligheter, men hvor det har blitt vanskelig å få jobb etter pandemien. Jeg har stått på hele veien og ser ingen grunn til hvorfor Nav vil ha meg i Norge. Jeg får ikke gjort noe mer her enn andre steder Anonymkode: 095d4...331
AnonymBruker Skrevet 2. juli #2 Skrevet 2. juli Fordi du skal være tilgjengelig for å jobbe når som helst. Anonymkode: 2fa22...bbe 9 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli #3 Skrevet 2. juli Du kan reise så mye du vil, du må bare melde ifra slik at utbetalingen stoppes den tiden du er borte. Ingen andre får betalt fro å reis på ferie heller. Anonymkode: afa15...746 8 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #4 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan reise så mye du vil, du må bare melde ifra slik at utbetalingen stoppes den tiden du er borte. Ingen andre får betalt fro å reis på ferie heller. Anonymkode: afa15...746 Man får feriepenger, på grunnlag av det man tjente året før, så det er ikke helt riktig å si at man ikke får betalt for ferie, selv om det er en del av lønna man tjente... Anonymkode: 92198...157
AnonymBruker Skrevet 2. juli #5 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Man får feriepenger, på grunnlag av det man tjente året før, så det er ikke helt riktig å si at man ikke får betalt for ferie, selv om det er en del av lønna man tjente... Anonymkode: 92198...157 Man får ikke betalt for ferie. Staten tvangssparer en del av lønnen din slik at du har noe å leve av mens du tar ferie. Det er ikke det samme som å få betalt. Det er ingen betaler deg. Anonymkode: 61f5d...ce7 8 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli #6 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Man får ikke betalt for ferie. Staten tvangssparer en del av lønnen din slik at du har noe å leve av mens du tar ferie. Det er ikke det samme som å få betalt. Det er ingen betaler deg. Anonymkode: 61f5d...ce7 Korrekt All ferie er uten lønn. Anonymkode: 9a214...73f 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #7 Skrevet 2. juli Du kan reise, men være i stand til å stille på møter mm på kort varsel. Tar du ferie, dvs fri fra jobbsøking, fører du det på meldekortet. Det spiller da ingen rolle om du er hjemme eller i Langtvekkistan. Du får ikke dagpenger hvis du tar utdanning eller kurs dersom det ikke er avtalt med NAV. Et vikariat er alltid tidsbestemt for perioden den man vikarierer for er borte. Dersom denne blir borte lenger enn antatt, kan vikariatet forlenges. Anonymkode: 870b9...488 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #8 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Man får ikke betalt for ferie. Staten tvangssparer en del av lønnen din slik at du har noe å leve av mens du tar ferie. Det er ikke det samme som å få betalt. Det er ingen betaler deg. Anonymkode: 61f5d...ce7 Det er derfor jeg skrev "selv om det er en del av lønna man tjente"...Men man får det utbetalt på grunnlag av dagpenger, sågar som ordinær jobb, og det er derfor man må søke ferie også når man er på dagpenger. På samme måte som når man er ordinært ansatt. Anonymkode: 92198...157
AnonymBruker Skrevet 2. juli #9 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vikariatet mitt blir kanskje ikke gjort om til fast stilling allikevel pga økonomi og politiske beslutninger. Det betyr at jeg risikerer å gå over på dagpenger. Hvorfor skal jeg ikke få reise utenlands mens jeg tar kurs og forbedrer porteføljen min? Jeg har lang utdanning bak meg i noe hvor det ble forespeilet store jobbmuligheter, men hvor det har blitt vanskelig å få jobb etter pandemien. Jeg har stått på hele veien og ser ingen grunn til hvorfor Nav vil ha meg i Norge. Jeg får ikke gjort noe mer her enn andre steder Anonymkode: 095d4...331 Dette er ikke NAV sin «skyld» men en politisk bestemt bestemmelse, som er regulert i lovverket. NAV jobber etter dette lovverket. Du kan velge om du vil rette deg etter lovverket, eller si nei takk til dagpenger og reise utenlands dersom sistnevnte er viktigst for deg. Anonymkode: b30f4...3ba 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #10 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette er ikke NAV sin «skyld» men en politisk bestemt bestemmelse, som er regulert i lovverket. NAV jobber etter dette lovverket. Du kan velge om du vil rette deg etter lovverket, eller si nei takk til dagpenger og reise utenlands dersom sistnevnte er viktigst for deg. Anonymkode: b30f4...3ba Jeg har ikke fått vært i utlandet på mange år siden jeg har spart penger, jobbet og studert om hverandre og jobbet i feriene. Jeg hadde endelig planlagt ferie også skjer dette AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du kan reise, men være i stand til å stille på møter mm på kort varsel. Tar du ferie, dvs fri fra jobbsøking, fører du det på meldekortet. Det spiller da ingen rolle om du er hjemme eller i Langtvekkistan. Du får ikke dagpenger hvis du tar utdanning eller kurs dersom det ikke er avtalt med NAV. Et vikariat er alltid tidsbestemt for perioden den man vikarierer for er borte. Dersom denne blir borte lenger enn antatt, kan vikariatet forlenges. Anonymkode: 870b9...488 Det er merkelig at jeg ikke kan forsøke å øke kompetansen min så jeg blir mer attraktiv på arbeidsmarkedet Anonymkode: 095d4...331
AnonymBruker Skrevet 3. juli #11 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er merkelig at jeg ikke kan forsøke å øke kompetansen min så jeg blir mer attraktiv på arbeidsmarkedet Du kan det. Du kan øke kompetansen din på en strand i Brasil eller på en konferanse på Bali om du vil. Så lenge du betaler for det selv. Anonymkode: 61f5d...ce7 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli #12 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er derfor jeg skrev "selv om det er en del av lønna man tjente"...Men man får det utbetalt på grunnlag av dagpenger, sågar som ordinær jobb, og det er derfor man må søke ferie også når man er på dagpenger. På samme måte som når man er ordinært ansatt. Anonymkode: 92198...157 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Man får feriepenger, på grunnlag av det man tjente året før, så det er ikke helt riktig å si at man ikke får betalt for ferie, selv om det er en del av lønna man tjente... Anonymkode: 92198...157 Anonymkode: 61f5d...ce7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå