AnonymBruker Skrevet 2. juli #1 Skrevet 2. juli Har en hannkatt på 5 år som nesten ikke liker noe. Han likte våtfor en stund men vil nå nesten ikke ha noe av det. Han spiser tørrfor. Men tenkte jeg skulle variere litt. Han likte noe våtfor for bare en uke siden men liker det ikke nå. Jeg skjønner ikke dette. Han er frisk for har akkurat vært hos veterinær. Noen som kjenner seg igjen og har noe anbefalinger til for? Uansett er det ikke lett når jeg ikke kan vite på forhånd om han liker det. Anonymkode: 170c2...ccc
Velinda Skrevet 2. juli #2 Skrevet 2. juli Test med å smuldre frysetørka kylling over våtforet,jeg kjøper de på Musti,mine liker ikke våtfor(har testa alt fra a til å)det eneste de rører er Hills med kylling og kalkun med det drysset over🙈 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #3 Skrevet 2. juli Velinda skrev (Akkurat nå): Test med å smuldre frysetørka kylling over våtforet,jeg kjøper de på Musti,mine liker ikke våtfor(har testa alt fra a til å)det eneste de rører er Hills med kylling og kalkun med det drysset over🙈 Takk for tips 🙂👍 Det skal jeg prøve 🙂 Anonymkode: 170c2...ccc 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #4 Skrevet 2. juli Frysetørket kjøtt. Suppe for katter har jeg også sett 😊 Anonymkode: b732b...c30
AnonymBruker Skrevet 2. juli #5 Skrevet 2. juli Ingen katter sulter i hjel i Norge hvis de har en skål med tørrfôr rett foran seg. Ville bare latt den holde på så lenge den gidder. Til slutt kan jeg garantere at den spiser Anonymkode: 0f098...0a4 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #6 Skrevet 2. juli Katter er vanedyr. Mange katter liker ikke variasjoner i mat. Du har ei frisk og sunn katt, som spiser... Hadde den ikke spist, så hadde jeg vært for at du skulle prøve deg frem, men så lenge den spiser og er sunn, så skjønner jeg ikke hvorfor du skal gi den noe annet? Anonymkode: 9e293...13c 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #7 Skrevet 2. juli Det er supert hvis han bare spiser tørrfor, det er bedre for tennene. Kattene vår er kresne, de liker tunfiskvåtfor fra dyrebutikk, bare det dyreste. Og sheeba med tunfisk fra matbutikken. I tillegg eeeelsker de churu, alle smakene (cremete snacks med lite kalorier). Jeg lar dem ikke velge tørrfor, de er pent nødt å spise Orijen for kastrerte katter. Anonymkode: 764c4...3ac
AnonymBruker Skrevet 3. juli #8 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er supert hvis han bare spiser tørrfor, det er bedre for tennene. Anonymkode: 764c4...3ac Det er helt krise for kattens nyrer å bare innta dehydrert mat, det vil nærmest garantere nyresvikt opp i alder. Anonymkode: ee6c3...356 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #9 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (På 2.7.2025 den 22.12): Katter er vanedyr. Mange katter liker ikke variasjoner i mat. Du har ei frisk og sunn katt, som spiser... Hadde den ikke spist, så hadde jeg vært for at du skulle prøve deg frem, men så lenge den spiser og er sunn, så skjønner jeg ikke hvorfor du skal gi den noe annet? Anonymkode: 9e293...13c Skjønner. Tenkte kanskje han ble litt lei av det samme hele tiden. Anonymkode: 170c2...ccc
AnonymBruker Skrevet 5. juli #10 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (På 3.7.2025 den 12.31): Det er helt krise for kattens nyrer å bare innta dehydrert mat, det vil nærmest garantere nyresvikt opp i alder. Anonymkode: ee6c3...356 Dette! Tørrfor er laget fordi det er bra for oss eiere, gjør livet vårt enklere. Men ikke særlig bra for katter. Katter drikker opprinnelig ikke særlig med vann, de får i seg det de trenger av væske i det de spiser. Tørrfor er hovedgrunnen til problemene mange katter får med urinveiene og nyrer. Anonymkode: fb47d...ede
AnonymBruker Skrevet 5. juli #11 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (På 2.7.2025 den 22.12): Katter er vanedyr. Mange katter liker ikke variasjoner i mat. Du har ei frisk og sunn katt, som spiser... Hadde den ikke spist, så hadde jeg vært for at du skulle prøve deg frem, men så lenge den spiser og er sunn, så skjønner jeg ikke hvorfor du skal gi den noe annet? Anonymkode: 9e293...13c Enig. Hvis det den spiser er fullverdig kattefôr, vekta er normal og katten er frisk, så er ikke dette noe problem. Jeg hadde i alle fall ikke stresset med det. Jeg er selv dyrlege og tidligere katteeier btw. Hvis jeg kan tipse om det vårfôret mine katter likte desidert best, var det Sheba. De var helt ville etter det. Anonymkode: 5da1a...658 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå