Queeny Skrevet 2. juli #1 Skrevet 2. juli Jeg er nå i starten av 30 årene og håret før jeg var gravid var ikke noe å klage på. Mens jeg var gravid og en stund etter var håret mitt på det beste. Det ble langt, tykt og deretter så følte jeg at håret mistet så og si mer og mer liv og jeg farger ikke håret noe mer enn før. Jeg stusser håret jevnlig, jeg bruker frisør produkter til rens og reparering av hår (Maria Mila sin hårkur, men føler den funker dårlig) og jeg dusjer håret 2 ganger i uken max, jeg fletter håret før leggetid, jeg bruker varmebeskyttende og retter håret minimalt. Bruker hårolje og Olaplex nr 6 i tuppene. Tanken er å klippe halvparten av håret, men lurer på om det er andre tips det er å få utenom det jeg allerede gjør fra før av? Nå drikker jeg lite vann og har en tanke om at det kan påvirke en del. F.eks andre hårkurer som jeg kanskje ikke har testet som funker veldig bra på tørt og slitt hår? Drikke mer vann?😅 Skaffe mer av B12 vitaminer eller hva?
AnonymBruker Skrevet 2. juli #2 Skrevet 2. juli Jeg drikker rundt 2 liter hver dag og har tørt og frizzy hår likevel. Det viser seg at noen i familien min har krøller, langt baki, det slår ut som frizz og tørke her i 30 årene, produkter for krøllete funker bedre Anonymkode: b69c2...143
AnonymBruker Skrevet 2. juli #3 Skrevet 2. juli Queeny skrev (7 minutter siden): Jeg er nå i starten av 30 årene og håret før jeg var gravid var ikke noe å klage på. Mens jeg var gravid og en stund etter var håret mitt på det beste. Det ble langt, tykt og deretter så følte jeg at håret mistet så og si mer og mer liv og jeg farger ikke håret noe mer enn før. Jeg stusser håret jevnlig, jeg bruker frisør produkter til rens og reparering av hår (Maria Mila sin hårkur, men føler den funker dårlig) og jeg dusjer håret 2 ganger i uken max, jeg fletter håret før leggetid, jeg bruker varmebeskyttende og retter håret minimalt. Bruker hårolje og Olaplex nr 6 i tuppene. Tanken er å klippe halvparten av håret, men lurer på om det er andre tips det er å få utenom det jeg allerede gjør fra før av? Nå drikker jeg lite vann og har en tanke om at det kan påvirke en del. F.eks andre hårkurer som jeg kanskje ikke har testet som funker veldig bra på tørt og slitt hår? Drikke mer vann?😅 Skaffe mer av B12 vitaminer eller hva? Hvor lenge er det siden du fikk barn? Føler håret mitt begynner å komme tilbake (av seg selv) etter 1,5 år. Halvt år etter fødsel begynte det å bli krise, så har tatt litt tid. Det er jo dessverre sånn det er, som gravid mister man ikke hår, så etter fødsel mister man alt man skulle ha mistet, så det som er igjen ser tynt og pistrete ut. Men det kommer seg jo gradvis når det man mistet vokser ut og kroppen begynner å prioritere eget hår osv igjen 😛 Anonymkode: 23b69...80f
AnonymBruker Skrevet 2. juli #4 Skrevet 2. juli Høres ut som du nesten overbehandler dette håret ditt med alle disse kjemikaliene og kurene. Kanskje du skal prøve å kutte ut noe en stund og la håret ordne seg selv? Fortsett å vaske det med mild såpe en til to ganger i uka, men kutte ut alt det andre, inkludert farging? Anonymkode: 58a25...87e
AnonymBruker Skrevet 2. juli #5 Skrevet 2. juli Queeny skrev (1 time siden): Jeg er nå i starten av 30 årene og håret før jeg var gravid var ikke noe å klage på. Mens jeg var gravid og en stund etter var håret mitt på det beste. Det ble langt, tykt og deretter så følte jeg at håret mistet så og si mer og mer liv og jeg farger ikke håret noe mer enn før. Jeg stusser håret jevnlig, jeg bruker frisør produkter til rens og reparering av hår (Maria Mila sin hårkur, men føler den funker dårlig) og jeg dusjer håret 2 ganger i uken max, jeg fletter håret før leggetid, jeg bruker varmebeskyttende og retter håret minimalt. Bruker hårolje og Olaplex nr 6 i tuppene. Tanken er å klippe halvparten av håret, men lurer på om det er andre tips det er å få utenom det jeg allerede gjør fra før av? Nå drikker jeg lite vann og har en tanke om at det kan påvirke en del. F.eks andre hårkurer som jeg kanskje ikke har testet som funker veldig bra på tørt og slitt hår? Drikke mer vann?😅 Skaffe mer av B12 vitaminer eller hva? Vitaminer, uansett type, skal du ikke ta uten at du ligger lavt i verdier på blodprøver. For mye B vitaminer øker faren for tarmkreft. Helt vanlig at kvinner etter et svangerskap får problemer med håret, slik du beskriver. Klipp deg godt, og ta en prat med fastlegen slik at du får sjekket jern og vitamin status. Anonymkode: 1d9bd...578
AnonymBruker Skrevet 2. juli #6 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vitaminer, uansett type, skal du ikke ta uten at du ligger lavt i verdier på blodprøver. For mye B vitaminer øker faren for tarmkreft. Helt vanlig at kvinner etter et svangerskap får problemer med håret, slik du beskriver. Klipp deg godt, og ta en prat med fastlegen slik at du får sjekket jern og vitamin status. Anonymkode: 1d9bd...578 Du skal søren meg ta MYE b vitaminer i høye doser i veldig lang tid før det er snakk om fare for tarmkreft. Altså det er en så latterlig skremselspropaganda mot å ta tilskudd! TS, du kan gjerne ta blodprøver og se hva de viser. Særlig er d vitamin, c vitamin, sink, b7 (biotin), omega 3, b-12, og jern, eksempler på viktige vitaminer for hår. Du kan ta et godt sammensatt multitilskudd i en periode, men mest av alt er det greit å ha fokus på kosthold som gir riktig næring. Sjekk også stoffskifte. I tillegg bruk gode hårprodukter som ikke tørker ut håret. Ikke bruk proteinsjampo/balsam/kur. Mitt hår tørker helt ut og knekker av Morrocanoil hårkur (fukt), så den kan jeg ikke bruke. Redken har fungert fint for mitt hår. Alltid lurt å drikke godt med vann Anonymkode: 3e1c6...8c5
Queeny Skrevet 2. juli Forfatter #7 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvor lenge er det siden du fikk barn? Føler håret mitt begynner å komme tilbake (av seg selv) etter 1,5 år. Halvt år etter fødsel begynte det å bli krise, så har tatt litt tid. Det er jo dessverre sånn det er, som gravid mister man ikke hår, så etter fødsel mister man alt man skulle ha mistet, så det som er igjen ser tynt og pistrete ut. Men det kommer seg jo gradvis når det man mistet vokser ut og kroppen begynner å prioritere eget hår osv igjen 😛 Anonymkode: 23b69...80f 4 år siden så skulle kanskje nevnt det😅 Håret mitt er tykt og bestandig vært tykt, men er jo mer frizzy og pistrete i tuppene og en del tynnere🫤
Queeny Skrevet 2. juli Forfatter #8 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vitaminer, uansett type, skal du ikke ta uten at du ligger lavt i verdier på blodprøver. For mye B vitaminer øker faren for tarmkreft. Helt vanlig at kvinner etter et svangerskap får problemer med håret, slik du beskriver. Klipp deg godt, og ta en prat med fastlegen slik at du får sjekket jern og vitamin status. Anonymkode: 1d9bd...578 De sier ifra hvis man har for mye av B vitaminer i kroppen ja? For jeg tar blodprøver jevnlig og får beskjed oftest at alt ser fint ut og ingen mangel🤷♀️
Queeny Skrevet 2. juli Forfatter #9 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du skal søren meg ta MYE b vitaminer i høye doser i veldig lang tid før det er snakk om fare for tarmkreft. Altså det er en så latterlig skremselspropaganda mot å ta tilskudd! TS, du kan gjerne ta blodprøver og se hva de viser. Særlig er d vitamin, c vitamin, sink, b7 (biotin), omega 3, b-12, og jern, eksempler på viktige vitaminer for hår. Du kan ta et godt sammensatt multitilskudd i en periode, men mest av alt er det greit å ha fokus på kosthold som gir riktig næring. Sjekk også stoffskifte. I tillegg bruk gode hårprodukter som ikke tørker ut håret. Ikke bruk proteinsjampo/balsam/kur. Mitt hår tørker helt ut og knekker av Morrocanoil hårkur (fukt), så den kan jeg ikke bruke. Redken har fungert fint for mitt hår. Alltid lurt å drikke godt med vann Anonymkode: 3e1c6...8c5 Bruker å ta vitaminbjørner som er sånn multi🫣 Takk for svar, skal høre med legen om det er noe jeg kan øke på utav de vitaminene😊 Åja, Morrocanoil sin keratinkur har iallefall funket på meg, men vet det finnes en annen som er mer for fukt som kanskje er den du har? Jeg føler iallefall ikke at Maria milla sin funker noe... Har nå bestilt meg nye produkter fra Ref merket som har fått gode omtaler. Redken syns jeg varierer til meg🤔
AnonymBruker Skrevet 2. juli #10 Skrevet 2. juli Hvor langt er det? Frizzy hår er ofte brukne hårstrå, det er det ingen produkter som kan fikse.. Anonymkode: 59775...109
AnonymBruker Skrevet 2. juli #11 Skrevet 2. juli Når man går gravid så røyter man mindre. Hårets naturlige livslengde blir forlenget, og kroppen holder «fast» på håret og hårets livssyklus blir lengre enn når man ikke er gravid. Håret blir derfor fyldigere og tykkere, og etterhvert (etter fødsel) vil man miste alle disse hårene som egentlig skulle falt ut for lenge siden. Kanskje virker håret tynnere fordi du ikke helt husker hvordan det var før graviditeten? Eventuelt så sammenligner du det med graviditetshåret? Anonymkode: 4c819...716
AnonymBruker Skrevet 2. juli #12 Skrevet 2. juli Queeny skrev (36 minutter siden): De sier ifra hvis man har for mye av B vitaminer i kroppen ja? For jeg tar blodprøver jevnlig og får beskjed oftest at alt ser fint ut og ingen mangel🤷♀️ Queeny skrev (31 minutter siden): Bruker å ta vitaminbjørner som er sånn multi🫣 Takk for svar, skal høre med legen om det er noe jeg kan øke på utav de vitaminene😊 Åja, Morrocanoil sin keratinkur har iallefall funket på meg, men vet det finnes en annen som er mer for fukt som kanskje er den du har? Jeg føler iallefall ikke at Maria milla sin funker noe... Har nå bestilt meg nye produkter fra Ref merket som har fått gode omtaler. Redken syns jeg varierer til meg🤔 Ja, hvis det er såpass over at det ikke er bra så sier de ifra. B-vitaminer er vannløselig, så det er som oftest ikke et problem med for høye verdier. I Norge er det også kun b12 og b9 (folat) som testes. Vitaminbjørner er et veldig dårlig sammensatt kosstilskudd. Omni multi fra helsekosten eller biolife med eller uten jern har et mye bredere innhold. Anonymkode: 3e1c6...8c5
AnonymBruker Skrevet 2. juli #13 Skrevet 2. juli Hva mener du med at du "retter det minimalt" ? jeg sier jeg bruker varmebehandling på håret minimalt, og for meg betyr det 1-3 ganger i året, maks. Hvor ofte børster du håret? For fuktighet bør du bruke en leave in balsam i hele håret, i tillegg til olje. Ikke bare i tuppene. Anonymkode: 889f9...a3d
AnonymBruker Skrevet 2. juli #14 Skrevet 2. juli Olaplex har ødelagt mye for mange. Sjekk ut gruppen Olaplex hair loss/hair damage med snart 20.000 medlemmer. Anonymkode: dab8e...e0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå