Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Og de kom bort fra hverandre...Visste ikke om de noen gang kom til å ses igjen pga grusomme omstendigheter...

Kall det hva du vil for min del. En meget snever tankegang er det uansett.

Å være trangsynt kalles det.

Anonymkode: b970d...585

You can’t make this stuff up. Det er alltid en unnskyldning som rettferdiggjør kvinners utroskap 🤣

Anonymkode: d7882...8a6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

You can’t make this stuff up. Det er alltid en unnskyldning som rettferdiggjør kvinners utroskap 🤣

Det er ikke å rettferdiggjøre. Det er en forklaring. Om man ikke klarer å skille mellom disse to...Ja da tror jeg man har det litt vanskelig med seg selv rett og slett.

Anonymkode: b970d...585

Skrevet

Utroskap handler alltid om egoisme

Anonymkode: 1f391...b66

Skrevet

Jeg blir veldig provosert, men så tenker jeg:

Selvfølgelig finnes det enkelte hønsehjerner der ute i den store verden. Sånn er det bare.

De fleste er ikke sånn.

• Liker 1
Skrevet
Irak skrev (3 timer siden):

"The handmaids" blir lært opp til å la seg voldta for å bli gravide og føde barn.

Hvordan kan du sidestille det med utroskap? 

Enig. Merkelig sammenligning. Veldig merkelig.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

What. Det er fiktivt. Folk ser på serier for å bli underholdt, rørt, skremt osv. Hvis jeg heier litt på Dexter etter å ha sett en episode av den serien, støtter jeg massemord da? Du forventer at jeg går ut på vegne av kvinner og fordømmer handlingene hans i serien?

• Nyttig 1
Skrevet

Det var da voldsomt til bitterhet mot kvinner i hovedinnlegget. Har du blitt bedratt?

Utroskap er komplekst og kan selvsagt ha mange andre årsaker enn bare "folk er bare umoralske" som er KGs go to-forklaring på det. 

Selv synes jeg det er interessant å se alle sidene av det, alle slags motivasjoner og beveggrunner. Det betyr jo ikke at man godkjenner det, eller at det gjelder alle kvinner.

Jeg tror jo dette fenomenet også kan gjelde noen menn. De elsker kona, de vil ikke bryte opp familien, de hadde gått helt under, om hun hadde forlatt ham. Men de savner sex såpass mye, at de tar en risiko og er utro. De klarer ikke gå resten av livet uten sex, men de ønsker heller ikke leve uten kona. Så det blir en slags løsning, som holder ekteskap gående. Jeg har til og med møtt de hvor det er en slags stilltiende enighet om det. Kona vet, men vil ikke vite på en måte. 

Anonymkode: a6357...4d4

• Liker 1
Skrevet

Det er vanskelig å se at artikkelem inneholder noe forsvar for utro kvinner (eller menn). At motivasjonen for mange kvinners (og menns) utroskap er å kunne bli i forholdet/ekteskapet - altså få i pose og sekk - trenger man knapt noen systematisk «forskning» for å få bekreftet. Det er jo heller intet altruistisk ved å ønske å beholde alle fordelene ved å være i forholdet (økonomi, bolig, felles barn mv.) samtidig som man få sine seksuelle lyster tilfredsstilt på annet hold. Det etisk riktige vil (nesten) alltid være å enten avslutte forholdet på en redelig måte, eller bli og avstå fra utroskap.

Anonymkode: 562bd...1d1

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er vanskelig å se at artikkelem inneholder noe forsvar for utro kvinner (eller menn). At motivasjonen for mange kvinners (og menns) utroskap er å kunne bli i forholdet/ekteskapet - altså få i pose og sekk - trenger man knapt noen systematisk «forskning» for å få bekreftet. Det er jo heller intet altruistisk ved å ønske å beholde alle fordelene ved å være i forholdet (økonomi, bolig, felles barn mv.) samtidig som man få sine seksuelle lyster tilfredsstilt på annet hold. Det etisk riktige vil (nesten) alltid være å enten avslutte forholdet på en redelig måte, eller bli og avstå fra utroskap.

Hvis man er gode venner og har det fint som familie er det jo greit for barna om foreldrene fortsatt er sammen da.

Anonymkode: bcc39...0fe

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis man er gode venner og har det fint som familie er det jo greit for barna om foreldrene fortsatt er sammen da.

Absolutt. Men det er selvsagt ikke greit at noen bedrar og lyver for sine aller nærmeste. Hvis en person ønsker å ha en romantisk eller seksuelt relasjon til andre enn sin partner, er det selvsagt opp til partneren å ta stilling til om samlivet skal fortsette. 

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis du leser artikkelen er jo ikke mennene feilfrie heller. Men kvinnen står ut for f.eks barna. Mannen kan jo være ræva i sengs og en stor egoist der, men snill og grei ellers. Da er det jo å forvente, likedant med menn som er overvektige. De kan jo være snille og bra menn, men fryktelig usexy, særlig for en som legger mye tid på trening og holde seg i form. Skjønner kvinnene i artikkelen 100%. Det at noen syns det er moralsk feil, er vel helt ok det, men det endrer ikke faktum at mange kvinner allikevel gjør dette og driter i hva folk mener.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...