Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg var utro fordi jeg ville ut av forholdet, så var det foran han. 

Anonymkode: 7da0d...b24

Da er det  rett og slett noe alvorlig galt med hodet ditt. Men kjenner vi kvinner rett så var det vel han som indirekte presset deg til å gjøre det på den måten 😂

Anonymkode: b99df...e41

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da er det  rett og slett noe alvorlig galt med hodet ditt.

Hva får deg til å skrive noe slikt? Hva er det du tenker at du bidrar med i diskusjonen?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes denne artikkelen har mange gode poenger og kjenner meg veldig vel igjen i tankegangen. Jeg tror absolutt dette er hvordan mange kvinner tenker, hvert fall i mine kretser (Oslo vest) 

Anonymkode: bcc39...0fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Rosalilje84 skrev (6 timer siden):

Det er også mange menn som lager unnskyldninger for utroskap på samme vis: kona har lagt på seg/vært gravid/blitt kjedelig/ikke ønsket sex, og vi lå med andre i stedet for å forlate kone og barn, altså reddet vi ekteskapet. Det har ingenting med kjønn å gjøre, men med umoralske mennesker.

Men kvinners utroskap blir hyllet av kvinner. Eksempel. En mest populære tv serie som finnes , The handmaide’s tale er godt eksempel på rettferdiggjøring og ansvarsfraskrivelse for kvinners utroskap. 

Anonymkode: d7882...8a6

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men kvinners utroskap blir hyllet av kvinner. Eksempel. En mest populære tv serie som finnes , The handmaide’s tale er godt eksempel på rettferdiggjøring og ansvarsfraskrivelse for kvinners utroskap. 

Det er et godt eksempel på hjernevasking. Det er det det er...Har ingenting med utroskap å gjøre det opplegget der.

"The handmaids" blir lært opp til å la seg voldta for å bli gravide og føde barn.

Hvordan kan du sidestille det med utroskap? 

Endret av Irak
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Irak skrev (31 minutter siden):

Det er et godt eksempel på hjernevasking. Det er det det er...Har ingenting med utroskap å gjøre det opplegget der.

"The handmaids" blir lært opp til å la seg voldta for å bli gravide og føde barn.

Hvordan kan du sidestille det med utroskap? 

Det jeg sikter til er love afairen June har med han Nick Blaine. Resultatet blei et barn til og med. 

AnonymBruker
Skrevet

Beskriver tanken bak unnskyldningen, hvis det foregår i et annet distrikt, skjedde det ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kunne du ikke bare slå opp? Som et vanlig menneske?

Anonymkode: 0403b...e26

Gjorde det. Han godtok det ikke. Så var vel egentlig ikke utro. Han mente vi var sammen da. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da er det  rett og slett noe alvorlig galt med hodet ditt. Men kjenner vi kvinner rett så var det vel han som indirekte presset deg til å gjøre det på den måten 😂

Han godtok ikke at jeg slo opp, så han måtte gjøre det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det jeg sikter til er love afairen June har med han Nick Blaine. Resultatet blei et barn til og med. 

June var ikke utro. Hun var en kvinne uten rettigheter. En slave. Beklager, men dette blir så altfor dumt synes jeg....

Anonymkode: b970d...585

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han godtok ikke at jeg slo opp, så han måtte gjøre det. 

>Du må nesten forklare hva du mener med "han godtok ikke at jeg slo opp". 

Og kanskje du kan forklare hvordan du konkluderte med at dette er den eneste av 100 måter å slå opp på

Snok1 skrev (3 timer siden):

Hva får deg til å skrive noe slikt? Hva er det du tenker at du bidrar med i diskusjonen?

Like lite og mye som du bidrar med over tid. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes denne artikkelen har mange gode poenger og kjenner meg veldig vel igjen i tankegangen. Jeg tror absolutt dette er hvordan mange kvinner tenker, hvert fall i mine kretser (Oslo vest) 

Anonymkode: bcc39...0fe

At dere er utro for å redde ekteskapet ja. Syns dere ikke det er kjipt at dere ikke blir belønnet for denne heroiske innsatsen og alt arbeidet dere legger ned i å pule rundt for ekteskapets skyld?

Anonymkode: c78bf...5be

AnonymBruker
Skrevet

June var ikke utro. Hun var en kvinne uten rettigheter. En slave. Beklager, men dette blir så altfor dumt synes jeg....

Det var ingen som tvang henne å ha sex med vekteren, Nick Blaine. Det var utroskap men dere ser det ikke pga. dere kvinner som kollektiv, er ikke kapable til å ta ansvar for deres egne handlinger. Det er alltid noe som rettferdiggjør deres handlinger, uansuhvor moralsk forkastelig de er. 

AnonymBruker
Skrevet

Skulle stått.

Uansett, hvor moralsk forkastelig de er. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det var ingen som tvang henne å ha sex med vekteren, Nick Blaine. Det var utroskap men dere ser det ikke pga. dere kvinner som kollektiv, er ikke kapable til å ta ansvar for deres egne handlinger. Det er alltid noe som rettferdiggjør deres handlinger, uansuhvor moralsk forkastelig de er. 

For noe vas av noe oppkast du lirer av deg. 

June hadde ingen kjæreste ergo er det ikke utroskap. Det hun hadde var sex under tvang med husfaren der hun ble holdt nede...

Å undertrykke kvinner slik du prøver på her er forkastelig...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Virkelig ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For noe vas av noe oppkast du lirer av deg. 

June hadde ingen kjæreste ergo er det ikke utroskap. Det hun hadde var sex under tvang med husfaren der hun ble holdt nede...

Å undertrykke kvinner slik du prøver på her er forkastelig...

June var gift sammen med Luke helt fra begynnelsen av, du vet faren til datteren hennes, som hele serien handler om i et nøtteskall. Utroskap heter det. Ikke prøv å bortforklare. 

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (5 minutter siden):

Nei. Virkelig ikke.

Wow. Fantastisk argument 🤣

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

June var gift sammen med Luke helt fra begynnelsen av, du vet faren til datteren hennes, som hele serien handler om i et nøtteskall. Utroskap heter det. Ikke prøv å bortforklare. 

Og de kom bort fra hverandre...Visste ikke om de noen gang kom til å ses igjen pga grusomme omstendigheter...

Kall det hva du vil for min del. En meget snever tankegang er det uansett.

Å være trangsynt kalles det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Wow. Fantastisk argument 🤣

Det er ikke et argument. Det er en konstatering. Dette er åpenbart for alle.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...