Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra prestisjefylte psychologytoday får vi vite at når gifte kvinner er utro så er de egentlig bare altruistiske og vil redde ekteskapet ved å ligge rundt bak sin partners rygg.

https://www.psychologytoday.com/us/blog/hidden-desires/202503/the-infidelity-workaround-why-some-women-cheat-to-stay

Burde disse kvinnene som ofrer seg slik for å redde ekteskapet få mer heder og ære for de ofrene de gjør for ekteskapet? Kanskje de burde bli økonomisk kompensert for det emosjonelle arbeidet de her legger ned? Kanskje staten burde gi dem 20 000 kr per sexpartner de skaffer seg, pluss 2000 kr per ligg? Eller blir det en for lav kompensasjon for alt det emosjonelle arbeidet de legger ned?

Og før noen kommer med whataboutism: Menn som er utro er selvsagt noen griser som må kastes i fengsel i mange år. Det er noe helt annet.

Anonymkode: c78bf...5be

• Liker 4
Skrevet

Dummeste unnskyldningen jeg har hørt. Utroskap redder ikke ekteskap, det ødelegger dem.

Anonymkode: 0403b...e26

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Om vi avskaffer ekteskapsloven så slipper folk å føle seg så fanget.

Anonymkode: 6025a...82e

• Liker 4
Skrevet

I linken din står det "some women". I overskriften din skriver du kategorisk "kvinner", som om det var noe som gjaldt alle kvinner på jordkloden.

Tåpelig.

Anonymkode: de7ee...df3

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Fra prestisjefylte psychologytoday får vi vite at når gifte kvinner er utro så er de egentlig bare altruistiske og vil redde ekteskapet ved å ligge rundt bak sin partners rygg.

https://www.psychologytoday.com/us/blog/hidden-desires/202503/the-infidelity-workaround-why-some-women-cheat-to-stay

Burde disse kvinnene som ofrer seg slik for å redde ekteskapet få mer heder og ære for de ofrene de gjør for ekteskapet? Kanskje de burde bli økonomisk kompensert for det emosjonelle arbeidet de her legger ned? Kanskje staten burde gi dem 20 000 kr per sexpartner de skaffer seg, pluss 2000 kr per ligg? Eller blir det en for lav kompensasjon for alt det emosjonelle arbeidet de legger ned?

Og før noen kommer med whataboutism: Menn som er utro er selvsagt noen griser som må kastes i fengsel i mange år. Det er noe helt annet.

Anonymkode: c78bf...5be

Idiotisk unnskyldning. Mennesker (uansett kjønn) er utro fordi de er egoistiske og mangler moral, punktum. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I linken din står det "some women". I overskriften din skriver du kategorisk "kvinner", som om det var noe som gjaldt alle kvinner på jordkloden.

Tåpelig.

Likevel trenger du ikke bruke mer enn 5 minutter her inne for å lese tråd etter tråd hvor kvinner rettferdiggjør egen utroskap, men fordømmer menn.

Anonymkode: d0466...2c8

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Man står jo helt fritt til ikke å gifte seg, så jeg forstår ikke hensikten med å avskaffe ekteskapsloven.

Anonymkode: 6f941...838

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Likevel trenger du ikke bruke mer enn 5 minutter her inne for å lese tråd etter tråd hvor kvinner rettferdiggjør egen utroskap, men fordømmer menn.

Hvor leser du disse trådene? Hvordan vet du at det er de samme kvinnene som rettferdiggjør utroskap for kvinner som samtidig fordømmer menns utroskap? 

Anonymkode: 6f941...838

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dummeste unnskyldningen jeg har hørt. Utroskap redder ikke ekteskap, det ødelegger dem.

Jeg har personlige erfaringer som underbygger dette standpunktet. Jeg var den som var utro.

Jeg har ikke så veldig dårlig samvittighet for utfallet, det ville endt slik uansett. 

Hun fikk heller aldri vite om utroskapen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Utroskap er ikke lovregulert, så dette argumentet er ikke valid.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er også mange menn som lager unnskyldninger for utroskap på samme vis: kona har lagt på seg/vært gravid/blitt kjedelig/ikke ønsket sex, og vi lå med andre i stedet for å forlate kone og barn, altså reddet vi ekteskapet. Det har ingenting med kjønn å gjøre, men med umoralske mennesker.

• Liker 6
Skrevet
Snok1 skrev (4 minutter siden):

Jeg har personlige erfaringer som underbygger dette standpunktet. Jeg var den som var utro.

Jeg har ikke så veldig dårlig samvittighet for utfallet, det ville endt slik uansett. 

Hun fikk heller aldri vite om utroskapen.

Det er jo bare logisk. Med mindre man er helt blottet for alt av moral, så søker man ut fordi man er misfornøyd med noe hjemme. Det er jo det mange sier - partner har blitt kjedelig, lagt på seg, snakker ikke med meg lenger, er uhygienisk osv. DERFOR lå jeg med en annen. Men sannheten er jo at etter sexen, så går man jo fortsatt hjem til den som ikke snakker, er kjedelig, har lagt på seg og ikke dusjet på en uke. Ingenting endrer seg hjemme av at man har ligget med en annen. Problemene består.

• Liker 1
Skrevet

Jeg var utro fordi jeg ville ut av forholdet, så var det foran han. 

Anonymkode: 7da0d...b24

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du vet at man også kan være utro mot kjæreste eller samboer?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Slapp av. Jeg forsømmer alle utroskap uansett kjønn og legning. Enkelt.

Anonymkode: d61f1...442

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Og menn da, fordømmer ikke de utro kvinner på samme måte? Jo. Den ene er ikke bedre enn den andre. De stiller ganske likt begge kjønn, i dette. Menn er faktisk enda verre, for de setter i gang med grove ord og skikkelig ufinheter som "å hore rundt" og greier.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Både og skal jeg si deg.

Jeg har vært elsker/kk  til flere gifte/sambo kvinner, så jeg vet hva jeg snakker om.  (gjelder 45+ damer)

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Tåpelig.

Ja, akkurat som om alle gifte kvinner tenker og agerer likt liksom ....   :fnise: 

Anonymkode: bbd0c...8cc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det er jo ikke de samme kvinnene som rettferdiggjør egen utroskap og fordømmer menn. Du finner også mange menn her inne som rettferdiggjør egen utroskap, antar ikke at det er de samme som fordømmer kvinner.

Anonymkode: 0d64a...9ac

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg var utro fordi jeg ville ut av forholdet, så var det foran han. 

Anonymkode: 7da0d...b24

Kunne du ikke bare slå opp? Som et vanlig menneske?

• Liker 2
Skrevet

Dette er noe jeg har gjort i en årrekke og er absolutt å anbefale. 

Med utroskap slipper du å splitte familie, barna er takknemlig for at foreldrene fortsatt er sammen, økonomien kræsjer ikke som ved et samlivsbrudd, du kan fortsatt bo romslig i stedet for en litwn treroms leilighet, du slipper det styret med nye svigerforeldre, bonusbarn og press om kjærlighetsbarn. 

Helt uforståelig for meg at folk velger samlivsbrudd i stedet for utroskap. 

Er utro med 2 til 3 personer i året, og utro et par ganger i måneden.

Samboer har enda ikke merket noe selv om vi har vært sammen i 20 år. Kanskje fordi jeg har vært utro siden vi møttes, så jeg har ikke endret meg siden vi flyttet sammen? 

Anonymkode: b99df...e41

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...