Gå til innhold

Er det flere her som er med på undersøkelser via Norstatspanelet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært med som frivillig i flere måneder, og oppnådd mange poeng som skal gi premier. Men nå begynner jeg å lure på om det bare er humbug og tull. Det tar timesvis hver måned, og de eneste «premiene» jeg har oppnådd er å hente en kroneis (det skjer ikke), plante noen trær, eller donere til veldedige formål. Nå sier jeg ikke at det er noe galt i dét i og for seg, men de legger i alle fall an til at man skal belønnes for å bruke mye av sin tid.

I tillegg er det noen usle prosenter på gavekort man får, men da må man jo bruke vesentlig mer på et vanlig kjøp man ellers ikke ville tatt. Og ingenting av det nevnt over føles verdt det å brette ut alle sine tanker for. 
Er det noen som benytter seg av dette aktivt og har en annen oppfatning enn meg? 

Anonymkode: 1f8b4...314

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lurest å spare opp og bruke på for eks Steam om du er gamer, eller for eks butikker ala Power. Kan bare brukes i fysisk butikk, da.

Hadde jeg ikke brukt Steam til gaming på PC hadde jeg ikke orket med Norstat. De er så kjipe på poeng at det er helt latterlig.

Anonymkode: 4249f...46b

AnonymBruker
Skrevet

Sprer ikke personlig informasjon til firmaer som profiterer på informasjonen. 
Du lurer jo deg selv ved å fokusere på «gevinsten» din i form av goder. Korttenkt.

Anonymkode: 9f050...486

AnonymBruker
Skrevet

Har de foresten endret reglene på gavekort? På Steam får du de pengene du har tjent opp via gavekort. Mener du at du for eksempel ikke får gavekort på Power til 200 kr med mindre du kjøper noe til 500 osv eller??

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tjent mange tusenvis på norstat som jeg bruker på supergavekort, og så veksler det inn i for eksempel ikea. 

Anonymkode: eb0a9...2db

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjener raskt opp til kinobilletter, de er litt billigere enn å kjøpe billett direkte. Antall poeng pr brukte tid er bedre enn en del andre paneler. Jeg tjener også en del på smakstester. 150-200 kroner hver gang. Men hvis man ikke har månedskort eller bor i nærheten av testsenteret, går en del av vinningen opp i spinningen der. Gruppesamtaler kan man tjene 500-1000 på, men de er mye vanskeligere å komme med på. I øyeblikket har jeg nok til to kinobilletter og et gavekort på 1000 til feks Ticketmaster.

Man må velge selv om det er verdt tiden, men humbug er det ikke. Man får vite antatt tidsbruk (som regel går det raskere) og antall poeng før man begynner på undersøkelsen.

Jeg er også med i Yougov, hvor jeg typisk bruker et par måneder på å spare 400 poeng som man får gavekort på 500 for. Og Norwegian-panelet, hvor jeg tjener ca 30-50 i mnd i cashpoints. De siste er litt irriterende da de sender ut mail hver dag enten det er undersøkelser eller ikke. Jeg avsluttet Meningstorget av samme grunn, der kom det nesten aldri undersøkelser lenger tross stadig mas på mail.

Anonymkode: 27833...32b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tjener raskt opp til kinobilletter, de er litt billigere enn å kjøpe billett direkte. Antall poeng pr brukte tid er bedre enn en del andre paneler. Jeg tjener også en del på smakstester. 150-200 kroner hver gang. Men hvis man ikke har månedskort eller bor i nærheten av testsenteret, går en del av vinningen opp i spinningen der. Gruppesamtaler kan man tjene 500-1000 på, men de er mye vanskeligere å komme med på. I øyeblikket har jeg nok til to kinobilletter og et gavekort på 1000 til feks Ticketmaster.

Man må velge selv om det er verdt tiden, men humbug er det ikke. Man får vite antatt tidsbruk (som regel går det raskere) og antall poeng før man begynner på undersøkelsen.

Jeg er også med i Yougov, hvor jeg typisk bruker et par måneder på å spare 400 poeng som man får gavekort på 500 for. Og Norwegian-panelet, hvor jeg tjener ca 30-50 i mnd i cashpoints. De siste er litt irriterende da de sender ut mail hver dag enten det er undersøkelser eller ikke. Jeg avsluttet Meningstorget av samme grunn, der kom det nesten aldri undersøkelser lenger tross stadig mas på mail.

Anonymkode: 27833...32b

Ja, glemte at andre har flere muligheter 😂

Jeg har bare appen. Får stort sett bare sånne tester med for eks 3 poeng eller 12 poeng. Er vel ca 1 poeng pr beregnet minutt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har vært med som frivillig i flere måneder, og oppnådd mange poeng som skal gi premier. Men nå begynner jeg å lure på om det bare er humbug og tull. Det tar timesvis hver måned, og de eneste «premiene» jeg har oppnådd er å hente en kroneis (det skjer ikke), plante noen trær, eller donere til veldedige formål. Nå sier jeg ikke at det er noe galt i dét i og for seg, men de legger i alle fall an til at man skal belønnes for å bruke mye av sin tid.

I tillegg er det noen usle prosenter på gavekort man får, men da må man jo bruke vesentlig mer på et vanlig kjøp man ellers ikke ville tatt. Og ingenting av det nevnt over føles verdt det å brette ut alle sine tanker for. 
Er det noen som benytter seg av dette aktivt og har en annen oppfatning enn meg? 

Tja, at Norstat (som andre betalte spørreundersøkelser) er dårlig betalt er så sin sak, men humbug og tull er det vel ikke. Jeg får ikke helt tak i hva du mener med prosenter på gavekort og at man må bruke vesentlig mer på et vanlig kjøp? I hvert fall til nå så fikk man et gavekort på NOK 200 når man hadde tjent opp nok poeng, og det var det liksom. En annen sak er at undersøkelsesplattformer som betaler i penger via Paypal er å foretrekke framfor de som betaler i gavekort. Men får som sagt ikke helt tak i hva du mener er problemet? Bortsett fra at betalte spørreundersøkelser generelt er dårlig betalt.

Anonymkode: ef91b...fbf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tjent poeng tilsvarende ca 4000 kroner i gavekort. Bestiller via GoGift og kjøpt gavekort på både Ikea, HM og Clas Ohlson. Jeg forstår egentlig ikke hva du mener med de premiene du nevner.

Anonymkode: 52f38...ae6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tjent opp mange-mange tusen kroner i verdi som er blitt brukt på gavekort til div. ting.

Verdien er kanskje ikke så høy da antatt minutter er verdien du får i kroner. Så ergo 60 kroner pr. timen i verdi hvis du bruker perfekt estimert tid. Pleier å velge å svare kun de raske undersøkelsene og bruker under 2,5 min på en undersøkelse estimert til å ta 5 min, det gir verdi av 120 kr. timen.

Er lenge siden jeg har finansiert Peppes, KICKS og IKEA-kjøp for egne penger, - det meste går via gavekort derfra og fra andre sider med spørreundersøkelser.

Anonymkode: 85888...ff1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg har tjent poeng tilsvarende ca 4000 kroner i gavekort. Bestiller via GoGift og kjøpt gavekort på både Ikea, HM og Clas Ohlson. Jeg forstår egentlig ikke hva du mener med de premiene du nevner.

Anonymkode: 52f38...ae6

Poenget er vel at det kan ta ganske lang tid å spare opp til Go gift-gavekortene. Da er de mindre gavekortene (Narvesen, kinobilletter, etc.) mer aktuelle.

Jeg er egentlig ganske fornøyd med Norstat, og synes ikke at det tar så lang tid å tjene poeng som enkelte her i tråden skal ha det til. Poengene renner inn, men jeg sliter med å finne noe jeg faktisk har lyst til å bruke gavekortene på.

Det som gjør meg lite motivert for å gjennomføre undersøkelsene er at jeg synes at GoGift har et litt for snevert utvalg av butikker hvor man kan bruke gavekortene. De pusher «fysiske produkter» (som de sannsynligvis har høy fortjeneste på) alt for mye, fremfor gavekort. De kunne med fordel ha jobbet med gavekorttilbudet sitt i første omgang, for å få til samarbeid med flere butikker.

Jeg er veldig kvalitetsbevisst, og har tingene mine lenge. Handler nesten aldri på H&M og IKEA, og har alt jeg trenger av jernvare og sportsutstyr. Det er heller ikke naturlig for meg å kjøpe gaver i de butikkene gavekortene kan brukes i. Noen av butikkene som kunne vært interessante har ikke filialer i nærheten av meg. Så jeg sliter faktisk litt med å få brukt pengene. For motivasjonen må jo være å kunne bruke gavekortpengene på noe man ellers ville ha kjøpt, ikke å måtte gå rundt å lete etter noe som kanskje kan være interessant 😅

Skulle ønske at de kunne opprette samarbeid med Kitch’n, Bakeren og Kokken, Traktøren, Tilbords, Mester Grønn, Illums, Hageland, Fredrik & Louisa, Høyer, Ebok.no, Norli, Ark, Backe i Grensen, Granit, etc. 

GoGift har jo et tilbakemeldingsskjema når man kjøper gavekort, så jeg har meldt dette inn til dem. Men det virker som om de er ganske uambisiøse når det gjelder å rekruttere nye samarbeidspartnere. 

Det er ikke slik at jeg tenker at de hadde trengt å inngå avtaler med alle de butikkene jeg nevner, så lenge de har avtaler med noen butikker det faktisk er interessant for meg å handle i 🙃

Anonymkode: 76e2e...b32

AnonymBruker
Skrevet

Norstat er da det mest seriøse innen spørreundersøkelser å finne i Norge. Har holdt på i mange år. Sparer opp og tar ut gavekort som jeg bruker til black Friday. 
Har også vunnet reisegavegavekort. Har nesten 1 million poeng/stjerner eller hva de kaller det. Bruker hovedsakelig nettsiden. 

Anonymkode: 271f1...5c6

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tja, at Norstat (som andre betalte spørreundersøkelser) er dårlig betalt er så sin sak, men humbug og tull er det vel ikke. Jeg får ikke helt tak i hva du mener med prosenter på gavekort og at man må bruke vesentlig mer på et vanlig kjøp? I hvert fall til nå så fikk man et gavekort på NOK 200 når man hadde tjent opp nok poeng, og det var det liksom. En annen sak er at undersøkelsesplattformer som betaler i penger via Paypal er å foretrekke framfor de som betaler i gavekort. Men får som sagt ikke helt tak i hva du mener er problemet? Bortsett fra at betalte spørreundersøkelser generelt er dårlig betalt.

Anonymkode: ef91b...fbf

Det er omtrent dette jeg mener, ja. 200 kr i gavekort på Power blir i grunn en utgift for meg - ellers må jeg støvsuge Power for en vare til 200 kr jeg ikke trenger (hvilket er rimelig ironisk sett i forhold til at mange undersøkelser handler om miljøbevissthet). 
Gavekort til IKEA osv har jeg ikke sett snurten av, jeg har vel ikke spart opp nok poeng enda, kanskje. 
«Humbug og tull» var bare en ganske irritert reaksjon - for ikke bare har du vært med på en spørrerunde, men for å få den store æren av å se på hva som er opptjent må man jaggu svare på det ene og det andre i tillegg. … Og det er flere ganger det også bare er å glemme, da jeg blir kastet ut av nettsiden som et slips. 

Men, hvordan fungerer disse gavekortene, da? Får man tilsendt en kode man benytter ved kjøp, eller må man troppe opp fysisk? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg henter ut gavekort til 1000-1500 pr år. 

Bruker stort sett hente ut gavekort via gogift/supergavekort og bruker de på xxl eller ikea. Samler opp til jeg har 4-600 poeng før jeg veksler inn.

Anonymkode: 4537b...c5f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er omtrent dette jeg mener, ja. 200 kr i gavekort på Power blir i grunn en utgift for meg - ellers må jeg støvsuge Power for en vare til 200 kr jeg ikke trenger (hvilket er rimelig ironisk sett i forhold til at mange undersøkelser handler om miljøbevissthet). 
Gavekort til IKEA osv har jeg ikke sett snurten av, jeg har vel ikke spart opp nok poeng enda, kanskje. 
«Humbug og tull» var bare en ganske irritert reaksjon - for ikke bare har du vært med på en spørrerunde, men for å få den store æren av å se på hva som er opptjent må man jaggu svare på det ene og det andre i tillegg. … Og det er flere ganger det også bare er å glemme, da jeg blir kastet ut av nettsiden som et slips. 

Men, hvordan fungerer disse gavekortene, da? Får man tilsendt en kode man benytter ved kjøp, eller må man troppe opp fysisk? 

Du velger gogift, så velger du butikken og beløpet du ønsker, og får tilsendt elektronisk gavekort på e-post.

På XXL og Ikea scanner de qr-koden jeg har fått i mail, eller så skriver jeg inn koden om jeg handler i nettbutikken. 

Anonymkode: 4537b...c5f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tja. Jeg svarte på spørreundersøkelser, var med på et par videooverførte gruppesamtaler og utførte et par smaksprøver. Var medlem flere steder og drev med det her i ganske nøyaktig et år før jeg var så lei at jeg nesten spydde. Men jeg endte med nok gavekort til å handle for nesten 17.000 kr på Ikea, og for de få gavekortene som ikke kunne brukes annet enn på firmaets egne nettsider, fikk jeg et toastjern, en bordgrill, et puslespill og to designlysestaker søstra mi ønska seg på bursdagen sin, så slapp jeg å betale for de. 

Så svindel er det definitivt ikke, men det krever tid og ikke minst dedikasjon å pløye seg gjennom så mye elendig lagde spørreundersøkelser og attpåtil mene noe om i hvor stor grad du forbinder ulike byggvarekjeder med ord som morgenkaffe, jungel, ungdommelig og retro. 

Anonymkode: 28c6b...14e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man sparer opp poengene, også tar man ut når man faktisk skal kjøpe noe man har behov for. Man tar ikke ut så snart man har anledning til det. Det er idioti.

Bruk heller nettsiden, den er langt lettere enn å bruke appen. 

Man får tilstendt link på epost til gogift, også velger man der hvor man vil ha gavekortet sitt. Sjekk ut gogift sin nettside for utvalget. Der ligger blant annet ikea. https://shop.gogift.com/no/no/nok

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Man sparer opp poengene, også tar man ut når man faktisk skal kjøpe noe man har behov for. Man tar ikke ut så snart man har anledning til det. Det er idioti.

Bruk heller nettsiden, den er langt lettere enn å bruke appen. 

Man får tilstendt link på epost til gogift, også velger man der hvor man vil ha gavekortet sitt. Sjekk ut gogift sin nettside for utvalget. Der ligger blant annet ikea. https://shop.gogift.com/no/no/nok

Tusen takk for info! :blomst:

Skrevet (endret)

Nei, det er ikke humbug eller tull. Jeg har tjent tusenvis av kroner på Norstatpanelet. Man sparer opp poengene, og så tar man de ut i gavekort. Selv tok jeg ut gavekort hos Power, og fikk sponset 2/3 av Samsung Galaxy S25 Ultra. Jeg er meget fornøyd. Ikke tar det lang tid heller, jeg føler ikke jeg bruker fryktelig mye tid hver måned. Det er uansett verdt det.

Endret av SPOCA
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...