AnonymBruker Skrevet 2. juli #1 Skrevet 2. juli Selger har nå en dag igjen på å sende varen. Synes det er veldig rart å ikke sende en vare så raskt som mulig etter at avtalen er inngått. Er jo bra at pengene tilbakeføres når fristen er nådd. Blir den ikke sendt, blir det ikke god vurdering på denne finn-brukeren. Anonymkode: f5f20...1fa
AnonymBruker Skrevet 2. juli #2 Skrevet 2. juli Nei, det har jeg aldri opplevd. De fleste sender innen en dag eller to (utenom helg, så klart). Anonymkode: 4e32a...46e
AnonymBruker Skrevet 2. juli #3 Skrevet 2. juli Eller, ikke opplevd på Finn, men på Tise har jeg to ganger vært ute for at selger har ventet til siste frist med å sende. Anonymkode: 4e32a...46e
AnonymBruker Skrevet 2. juli #4 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Selger har nå en dag igjen på å sende varen. Synes det er veldig rart å ikke sende en vare så raskt som mulig etter at avtalen er inngått. Er jo bra at pengene tilbakeføres når fristen er nådd. Blir den ikke sendt, blir det ikke god vurdering på denne finn-brukeren. Anonymkode: f5f20...1fa Sender de ikke varene så får du reservert beløp «frisluppet». Fiks ferdig er noe stort tull. Forstår bare ikke at noen gidder å kjøpe på den måten. Du får jo heller ikke vite navnet på den som selger eller den du sender varer til. Beste måten å bli svindlet på, uten at Finn gjør noe annet enn å ta betaling for trygg betaling. Anonymkode: f96a0...794 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #5 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Sender de ikke varene så får du reservert beløp «frisluppet». Fiks ferdig er noe stort tull. Forstår bare ikke at noen gidder å kjøpe på den måten. Du får jo heller ikke vite navnet på den som selger eller den du sender varer til. Beste måten å bli svindlet på, uten at Finn gjør noe annet enn å ta betaling for trygg betaling. Anonymkode: f96a0...794 Det er ikke riktig. Jeg har både kjøpt og solgt med fiks ferdig, og jeg ser navnet til både avsender og mottak i statusoppdateringen. Svindel er det vel mer sjanse for hvis en bare betaler for varen og porto utenom noe som helst system? Anonymkode: f5f20...1fa 7 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #6 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Sender de ikke varene så får du reservert beløp «frisluppet». Fiks ferdig er noe stort tull. Forstår bare ikke at noen gidder å kjøpe på den måten. Du får jo heller ikke vite navnet på den som selger eller den du sender varer til. Beste måten å bli svindlet på, uten at Finn gjør noe annet enn å ta betaling for trygg betaling. Anonymkode: f96a0...794 Du har visst ikke brukt fiks ferdig, men likevel har du sterke meninger om det? Man ser navn på både sender og mottaker, til og med på etiketten på pakken man mottar. Anonymkode: 4e32a...46e 6 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #7 Skrevet 2. juli Noen selgere godtar ikke bud på prisen de selv har satt, innen frist. Andre godtar prisen, men får ikke sendt varen likevel innen fristen. Oftest er det fordi de glemmer det bort. Jeg har hatt selgere som oppdaget at de hadde glemt å sende da fristen gikk ut, og som tok kontakt og avtalte nytt salg, som ordnet seg. Og jeg har hatt selgere som har akseptert samme bud to ganger, men aldri sendt. Begge gangene var jeg glad jeg hadde brukt fiks ferdig og ikke avtalt sending med forhånsbetaling på vipps. Anonymkode: faf9c...e67 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #8 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ikke riktig. Jeg har både kjøpt og solgt med fiks ferdig, og jeg ser navnet til både avsender og mottak i statusoppdateringen. Svindel er det vel mer sjanse for hvis en bare betaler for varen og porto utenom noe som helst system? Anonymkode: f5f20...1fa Den funksjonen har ikke jeg sett. Jeg fikk knapt se mottaker da jeg leverte pakken inn på posten. Da kranglet jeg meg til bilde av adresselappen. Vanligvis sender jeg ikke via fiks ferdig, men når kjøper spør så gjør jeg unntak. Har i årevis før fiks ferdig kom kjøpt og solgt ved betaling med Vipps, på forhånd. Og før Vipps kom betalte vi med bankoverføring til hverandre. Aldri noe trøbbel med noe. Fiks ferdig, bare problemer, med både selgere, kjøpere og finn.no. Særlig når pakkene kommer frem med skadet innhold grunnet dårlig emballasje. Anonymkode: f96a0...794 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #9 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Noen selgere godtar ikke bud på prisen de selv har satt, innen frist. Andre godtar prisen, men får ikke sendt varen likevel innen fristen. Oftest er det fordi de glemmer det bort. Jeg har hatt selgere som oppdaget at de hadde glemt å sende da fristen gikk ut, og som tok kontakt og avtalte nytt salg, som ordnet seg. Og jeg har hatt selgere som har akseptert samme bud to ganger, men aldri sendt. Begge gangene var jeg glad jeg hadde brukt fiks ferdig og ikke avtalt sending med forhånsbetaling på vipps. Anonymkode: faf9c...e67 Mye, mye enklere å gjøre en reklamasjon på et vipps kjøp enn på fiks ferdig. Men legger du debet kortsiden på Vipps så er du ute og kjører. Kredittkort på Vipps, enkelt å ordne om der er noe som ikke stemmer i kjøp/salg. Anonymkode: f96a0...794 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #10 Skrevet 2. juli Selger kan være død. Life happens. Anonymkode: 16ee2...672
AnonymBruker Skrevet 2. juli #11 Skrevet 2. juli Kjøpte noe en gang der selger utsatte hele tiden å sende varen. Etter tre uker ga jeg litt opp og trodde den ikke kom til å bli sendt. Skulle undersøke om det var svindel og hvordan jeg kunne få igjen pengene, men så sendte selger varen til slutt. Ikke fiks ferdig men irriterende likevel. Anonymkode: c6c17...fb9
AnonymBruker Skrevet 2. juli #12 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har i årevis før fiks ferdig kom kjøpt og solgt ved betaling med Vipps, på forhånd. Og før Vipps kom betalte vi med bankoverføring til hverandre. Aldri noe trøbbel med noe. Fiks ferdig, bare problemer, med både selgere, kjøpere og finn.no. Særlig når pakkene kommer frem med skadet innhold grunnet dårlig emballasje. Anonymkode: f96a0...794 Folk som slurver med innpakningen kan man da komme ut for helt uavhengig av om man har benyttet fiks ferdig eller ei. Og hvorfor er det så viktig for deg å se navnet på avsender/mottaker? Med unntak av når pakken sendes med Helt hjem, så dukker i hvert fall navnet til mottaker/sender opp i Posten- eller Postnord-appen. Anonymkode: 4e32a...46e 2
Tubaluba Skrevet 2. juli #13 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Selger har nå en dag igjen på å sende varen. Synes det er veldig rart å ikke sende en vare så raskt som mulig etter at avtalen er inngått. Er jo bra at pengene tilbakeføres når fristen er nådd. Blir den ikke sendt, blir det ikke god vurdering på denne finn-brukeren. Anonymkode: f5f20...1fa Opplevd 1 gang på Finn. Og jeg har handlet mye. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #14 Skrevet 2. juli Det er ferietid, vedkommende har en dag igjen, ingen grunn til å stresse! Anonymkode: 45b4b...f44 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #15 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (På 2.7.2025 den 16.31): Den funksjonen har ikke jeg sett. Jeg fikk knapt se mottaker da jeg leverte pakken inn på posten. Da kranglet jeg meg til bilde av adresselappen. Vanligvis sender jeg ikke via fiks ferdig, men når kjøper spør så gjør jeg unntak. Har i årevis før fiks ferdig kom kjøpt og solgt ved betaling med Vipps, på forhånd. Og før Vipps kom betalte vi med bankoverføring til hverandre. Aldri noe trøbbel med noe. Fiks ferdig, bare problemer, med både selgere, kjøpere og finn.no. Særlig når pakkene kommer frem med skadet innhold grunnet dårlig emballasje. Anonymkode: f96a0...794 Du må laste ned appene til posten og postnord, da kommer navn og nummer opp der. Veldig praktisk. Anonymkode: dbde3...968 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli #16 Skrevet 5. juli Til neste gang: send en melding i tillegg og ikke bare via fiksferdig knappen. Det er ferie og hender jeg ikke går med meg varsler. Men får e-post om noen sender melding. Så skriv bare feks «Hei,kjøper gjerne denne, Hilsen xx» så får selger det opp som en melding og påminnelse. Anonymkode: 69b03...e3d 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå