AnonymBruker Skrevet 2. juli #21 Skrevet 2. juli Har en mobil i 3-4 år før jeg bytter. Da på grunn av batteri hovedsakelig. Anonymkode: b9476...4b9
AnonymBruker Skrevet 2. juli #22 Skrevet 2. juli Siste telefon jeg hadde var 10 år, byttet til ny tlf pga at den ikke tok oppdateringer, bar en Huawei, var veldig fornøyd med den, er ca 1 år siden jeg byttet tlf til en Samsung s 24, ikke like fornøyd med bildekvalitet og andre ting men den duger, blir og beholde denne tlf til den ikke tar oppdateringer eller mister vesentlig med batteri, så hvor ofte jeg bytter hvet jeg ikke, men er sjelden. Nokk til at jeg blir irritert hver gang jeg er nødt til og sette opp ny tlf. Anonymkode: b7fc8...1e8
AnonymBruker Skrevet 2. juli #23 Skrevet 2. juli Jeg kjøper ny iPhone ca annethvert år. Men da er den «gamle» brukbar ennå og arves videre til barn, sånn sett er det flere personer som får telefon ut av at jeg bytter… så regnestykket kan ikke sees opp mot bare meg. Som den som betaler, forbeholder jeg meg retten til å alltid ha den nyeste telefonen 😉 men barna har en ganske Ok iPhone også. Anonymkode: 8fa1c...360
AnonymBruker Skrevet 2. juli #26 Skrevet 2. juli Når den blir ødelagt eller ikke funker lengre f.eks batteri som bare varer 3-4 timer). Byttet i februar i år, sist jeg byttet mobil var februar-16. da knuste jeg skjermen såpass mye at den ikke var brukbar lengre. Men jeg kjøpte brukt mobil som funker helt strålende. Håper på mange gode år med den ☺️ Anonymkode: 3670a...9c9
aksase Skrevet 2. juli #27 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har nå hatt min Samsung S21 i fem år og leser at gjennomsnittlig levetid på smarttelefoner er 3-4 år. Burde kanskje vurdere å bytte snart, men det er jo så hinsides dyrt. Hvor ofte bytter dere? Og venter dere til mobilen tar kvelden før dere bytter? Anonymkode: 671cc...456 Jeg bytter bare når det er helt nødvendig fordi telefonen går i stykker eller ikke lenger kan oppgradres slik at apper slutter å fungere. Har hatt 4-5 telefoner på 25 år. Har flere ganger reparert telefonene jeg har hatt, f.eks. byttet batteri eller skjerm, fremfor å bytte hele telefonen. Nå sist for et år siden røk skjermen på min S10e. Valgte å kjøpe en brukt telefon av samme modell fordi jeg likte størrelsen. Har blitt vanskelig å finne mobiler som ikke har for stor skjerm til mitt bruk, derfor ble det ny runde med en gammel modell.
AnonymBruker Skrevet 2. juli #28 Skrevet 2. juli Enten til den begynner å fuske, eller til det kommer vesentlige nye funksjoner. Har gått hele veien fra mobil med antenne og plass til hele 10 sms, via mobil med wap, så kom det mobil med kamera, mobil med musikk, og ikke minst smarttelefon. Etter det synes jeg ikke utviklingen har vært revolusjonerende. Den jeg har nå har jeg hatt i fem år. Har aldri brukt mer enn 2000 på en mobil. Kjøper aldri sånne enkrones som binder deg til dyre abonnement. Jobbtelefonen er vel verdt det femdobbelte, og det er knapt noen merkbar forskjell. Anonymkode: e9a76...9d2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #29 Skrevet 3. juli Har gjerne min i 3-4 år. Bytter når batteriet blir dårlig. En gang byttet jeg pga. lite lagringsplass. Nå vet jeg at 512 GB er for mye og at jeg klarer meg med 256 GB. Sist kjøpte jeg fjorårets telefon. Begynner å bli rimelig dyrt på toppmodellen. Anonymkode: a4b58...e03
AnonymBruker Skrevet 3. juli #30 Skrevet 3. juli Bytter så sjeldent jeg kan. Dårlig for både miljø og økonomi å bytte oftere. Har en iPhone X nå, den byttes om den blir veldig treg (som var årsaken til at jeg byttet forrige gang) eller om den blir ødelagt. Har hatt denne i kanskje seks år nå. Fungerer fint, og jeg regner med å ha den et par år til 😊 Anonymkode: 2e0d0...163
AnonymBruker Skrevet 3. juli #31 Skrevet 3. juli Jeg får fritt valg av mobil i Telenorbutikken hvert 3. år gjennom jobben og så har vi batteribytte halvveis hvis vi vil. Jeg har ingen barn, så jeg har gitt den gamle mobilen til foreldre eller søsken. Men nå begynner mobilene å koste så mye at jeg tror jeg selger min Samsung Galaxy S23 Ultra til neste år i stedet for å gi den til familien. 😅 Anonymkode: f7180...9f7
AnonymBruker Skrevet 3. juli #32 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Bytter så sjeldent jeg kan. Dårlig for både miljø og økonomi å bytte oftere. Har en iPhone X nå, den byttes om den blir veldig treg (som var årsaken til at jeg byttet forrige gang) eller om den blir ødelagt. Har hatt denne i kanskje seks år nå. Fungerer fint, og jeg regner med å ha den et par år til 😊 Anonymkode: 2e0d0...163 Samme her! 🤣 men irriterende at den er så gammel at man ikke kan få enkelte apper inn nå… så er litt på leit etter ny. Får f.eks ikke lasta med chatgpt-app. Anonymkode: 9bb1c...16d
PusheenPusheen Skrevet 3. juli #33 Skrevet 3. juli Når telefonen begynner å tulle uten at noen ting annet hjelper. Hvert 4.år ca
AnonymBruker Skrevet 3. juli #34 Skrevet 3. juli Jobben betaler telefon, men de er ikke veldig glade i å kjøpe nye, så jeg bytter etter 3-4 år. Sørger for å ha "byggeplass-sikkert" deksel på telefonen så den ser fysisk helt fin ut, men etter 3-4 år er gjerne batteritiden rimelig dårlig. (Instruksene fra ledelsen er at "telefonen må være minst 2 år gammel og reparasjon ulønnsomt" før vi får lov til å bestille ny.) Anonymkode: 6e37f...a62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå