AnonymBruker Skrevet 2. juli #1 Skrevet 2. juli Har nå hatt min Samsung S21 i fem år og leser at gjennomsnittlig levetid på smarttelefoner er 3-4 år. Burde kanskje vurdere å bytte snart, men det er jo så hinsides dyrt. Hvor ofte bytter dere? Og venter dere til mobilen tar kvelden før dere bytter? Anonymkode: 671cc...456
Rotemor Skrevet 2. juli #2 Skrevet 2. juli Jeg bytter hvert 4 år, kanskje? Gjerne i forbindelse med at en av mine barn trenger en ny. De er unge voksne, så de arver min gamle.
AnonymBruker Skrevet 2. juli #3 Skrevet 2. juli Pleide å bytte hvert år når det kom ny iphone, men nå har jeg vel hatt den samme i 3 år og har ingen planer om å bytte med det første. Anonymkode: d7b94...5e9
AnonymBruker Skrevet 2. juli #4 Skrevet 2. juli Bytter når telefonen slutter å få oppdateringer og blir påvirket av det. Anonymkode: d288b...5af 1 1
Tantemor Skrevet 2. juli #5 Skrevet 2. juli Jeg bytter sjelden, min forrige hadde jeg i 6,5 år og før den hadde jeg vel den i 5-6 år, husker ikke helt. Jeg bruker de til de nesten ikke vii mer.
Druid Skrevet 2. juli #6 Skrevet 2. juli Ca hvert 3. år. Typisk har jeg slitt ut batteriene. Men jeg har typisk kostnadsført telefonene på selskapet. Sånn sett var det praktisk å være vikar i år. 🙂 Så om tre -fire år må jeg vel begynne å KJØPE mobil: ughh
Million Skrevet 2. juli #7 Skrevet 2. juli Jeg har gjerne byttet etter fire år, for da merker jeg at batteriet (iphone) begynner å bli dårligere og må lades oftere fordi det tømmer seg fortere. Kan ikke huske jeg har byttet oftere enn det. Jeg liker å få litt valuta ut av mobilene, og er ikke sånn at jeg er nødt til å ha den seneste modellen av iphone støtt, sånn som eksmannen min alltid drev på. Jeg kan fint ha mine i fire år, som sagt. Når du nevner det... lurer på hvor gammel min nåværende mobil er. 2 til 2.5 år kanskje? Hvordan finner man ut det?
AnonymBruker Skrevet 2. juli #8 Skrevet 2. juli Ca hver 4 år, alt etter som når den slutter å få oppdateringer. Byttet til Pixel 8a i fjor, den har hele 7 års oppdatering. Ble oppdatert til Android 16 nettopp. Anonymkode: def34...ff5 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #9 Skrevet 2. juli Får mobil av jobben, tror det er hvert 4. eller 5. år. Anonymkode: adc3d...2ae
AnonymBruker Skrevet 2. juli #11 Skrevet 2. juli Si det. Samsung sine varer lenge. Har min samsung på det femte året tror jeg. Den kostet under 5000,- ny. Anonymkode: 576e2...76f 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #12 Skrevet 2. juli Bytter når det ikke lenger blir laget sikkerhetsoppdateringer. Sist måtte jeg bytte ut en godt fungerende Samsung fordi den ikke fikk sikkerhetsoppdateringer lenger. Ble forbanna og gikk over til Google Pixel siden de lover syv år med sikkerhetsoppdateringer. Anonymkode: 38343...6ac 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #13 Skrevet 2. juli Jeg bytter stort sett etter 3-4 år men jeg kjøper også alltid telefonene mine brukt så de er normalt 1-2 år ved kjøp. Min nåværende er en iphone 12 jeg har hatt i ett års tid, mannen min hadde den før meg i ett år og den var kjøpt brukt, den kom ut i slutten av 2020 så jeg er veldig fornøyd om den har mer enn ett år til med bruk i seg. Anonymkode: eb86a...c73
AnonymBruker Skrevet 2. juli #14 Skrevet 2. juli Jeg kjøpte min i mai 2018, så litt over 7 år gammel nå. Har ingen konkrete planer om å bytte den ut enda, den virker jo fortsatt. Anonymkode: 9413f...30a 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #15 Skrevet 2. juli Hvert 3-4 år tenker jeg, jobber bla. med teknologi så delvis sponset av jobb. Men privat kunne jeg nok fint ha hatt lenger. Unntakene er hvis det av en eller annen grunn skulle slutte å komme oppdateringer, f. eks. som følge av konkurs etc. (har hatt noen små merker også i sin tid), vil ikke fly rundt med usikre enheter. Anonymkode: 306b2...ba2
AnonymBruker Skrevet 2. juli #16 Skrevet 2. juli Ca hvert andre år. Bedriftsavtale Anonymkode: f53a9...f6f
AnonymBruker Skrevet 2. juli #17 Skrevet 2. juli Kjøpte Samsung S21, S23 og S25 - alle da de ble lansert. Dvs ny tlf ca annenhvert år. Solgte S21 på finn, det jeg fikk for den dekket ny S23 (tro det eller ei), og det samme gjorde jeg mellom S23 og S25. Lanseringstilbudene er ofte såpass gode at det lønner seg å selge gammel tlf og kjøpe ny. Anonymkode: f3926...343
c_buk Skrevet 2. juli #18 Skrevet 2. juli Jeg får ny av jobben hvert 3. år. Da arver noen yngre i familien min gamle telefon. Hadde jeg kjøpt telefon selv hadde jeg nok byttet langt sjeldnere, kanskje hvert 5. eller 6. år.
AnonymBruker Skrevet 2. juli #19 Skrevet 2. juli Har alltid mobiltelefonene mine til de slutter å virke/ikke kan oppdateres lenger. Kan ta opptil 5-6 år. Anonymkode: 104d5...a26 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #20 Skrevet 2. juli Det varierer,enten: - når det kommer en ny funksjon jeg vil ha (f.eks face-id) -når jeg har lyst på en ny Eller - når batteritiden har blitt dårlig Alt etter som hva som kommer først av disse. De siste årene har jeg byttet mobil med veldig ujevnt mellomrom: Gikk fra iPhone 7 til iPhone 11, så fra iPhone 11 til iPhone 14, så iPhone 15 pro. Anonymkode: c0540...67c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå