AnonymBruker Skrevet 2. juli #21 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan er lang sommerkjole å detaljstyre? Det finnes jo et hav av dem. Men hvis jeg hadde bestemt utringing, armlengde, farge og stoff, ja det snakker vi å detaljstyre. Anonymkode: 6796f...4c9 Man kan ikke velge at noen skal ha kjole overhodet, heller ikke hvordan den skal se ut. De normale kleskodene er greit, ikke detaljstyring innenfor det. Anonymkode: 89067...15c 2 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli #22 Skrevet 2. juli Synes det er urettferdig mot menn når de må ha mørk dress mens damene kan ha noe lyst og lett Anonymkode: 26b8a...4bf 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #23 Skrevet 2. juli Ikke alle damer har en lang sommerkjole. Hvorfor detaljstyre? Pga min høyde er det nesten umulig å finne lange kjoler jeg ikke må legge opp… Hvorfor detaljstyre gjestene? Pent og sommerlig burde vel holde? Eller er det så feil med dame i pene bukser eller en kortere kjole? Anonymkode: 06e30...7cc 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #24 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): En sommerkjole er en kjole i lyse farger. Om den er ensfarget, blomstrete, prikker, striper eller ruter spiller ingen rolle, ei heller hvilken anledning den er kjøpt til. Lette lyse bukser er selvfølgelig et alternativ for de som ikke liker kjole. Anonymkode: 6dcd0...a11 Så med andre ord, så er ingen av mine lange kjoler innenfor, da de er i mørk farge. Og de sommerlige kolene mine er knelange. Jeg får være glad jeg ikke er invitert i TS bryllup, siden jeg åpenbart hadde måttet på kjolejakt. Anonymkode: b433e...30f 9
Kålrota Skrevet 2. juli #25 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan er lang sommerkjole å detaljstyre? Det finnes jo et hav av dem. Men hvis jeg hadde bestemt utringing, armlengde, farge og stoff, ja det snakker vi å detaljstyre. Anonymkode: 6796f...4c9 Men hvorfor? Er det viktig at alle damene har lang kjole? Jeg klarer ikke å forstå hvordan det kan bety noe som helst. 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli #26 Skrevet 2. juli NEI, det er ikke en kleskode. Dette er noe du har funnet på selv. Kleskode angir mannens antrekk, og kvinnene kler seg da i tråd med det. Det er uhørt å bestemme hva slags kjole kvinnene skal ha. Til mørk dress går det helt fint med knekort kjole, og faktisk også en pen buksedress. Anonymkode: a6e60...fd9 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli #27 Skrevet 2. juli Vil du signalisere at du ikke har peiling på takt, tone og stil er denne ««kleskoden» din. Ellers ikke. Anonymkode: 7b344...58c 4 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli #28 Skrevet 2. juli De fleste kvinnelige gjestene vil komme i lange kjoler uansett, så hvorfor detaljstyre det? De som vil gå i kortere kjoler elker buksedress må få lov til det. Ikke alle har råd til å kjøpe noe nytt for at du skal være bridzilla. Anonymkode: 02c03...cea 4 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli #29 Skrevet 2. juli Utidig og urimelig å besyemme vva gjestene skal ha på seg... Hvis menn ikke har svart/mørk dress, men en lys fin dress... må han kjøpe ny? 🙄 Og ikke alle kvinner har, eller kler en lang kjole... Anonymkode: 3e0a6...b8b 2
LilleMy_09 Skrevet 2. juli #30 Skrevet 2. juli (endret) Var i et bryllup for noen år siden med lignende kleskode, men enig med de som synes det er uting hva gjestene skal ha på seg Endret 2. juli av LilleMy_09
mereo Skrevet 2. juli #31 Skrevet 2. juli (endret) AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Utidig og urimelig å besyemme vva gjestene skal ha på seg... Hvis menn ikke har svart/mørk dress, men en lys fin dress... må han kjøpe ny? 🙄 Og ikke alle kvinner har, eller kler en lang kjole... Anonymkode: 3e0a6...b8b I teorien ja. For lys dress uavhengig av hvor fin den er, er ikke en mørk dress og går ikke under kleskoden mørk dress. Det er derimot sjeldent vil jeg tro at en mann ikke har en mørk dress. Det benyttes f.eks. ved begravelser. (Lys er sjelden brukt i begravelser.) Endret 2. juli av mereo 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #32 Skrevet 2. juli Jeg har en vakker kjole som går til koden "mørk dress". Men den er ikke lang, den er ca til knærne. Så da hadde jeg ikke kommet. Kjøper ikke en ny kjole fordi bruden bare vil ha kvinnelige gjester som har på seg lang kjole. (Ellers tolket jeg "sommerkjole maxi" å være en av de korte oversized kjolene, så det selvkomponerte begrepet er åpent for forvirring, for det er ikke alle som bestiller kjoler på nett og kanskje vet hva de der kalles.) Anonymkode: a0835...856 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #33 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): En sommerkjole er en kjole i lyse farger. Om den er ensfarget, blomstrete, prikker, striper eller ruter spiller ingen rolle, ei heller hvilken anledning den er kjøpt til. Lette lyse bukser er selvfølgelig et alternativ for de som ikke liker kjole. Anonymkode: 6dcd0...a11 De eneste sommerkjolene i lys farge jeg har er hvite. Resten er enten mørke(til jobb) eller sterke farger som gul og rosa Anonymkode: facba...3a6 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli #34 Skrevet 2. juli Tenker du kan drite i lengden på kjolen til folk. For meg ville de to dresskodene krasja. Sommerkjole høres mye mer casual ut enn mørk dress. https://www.lindex.com/no/p/3005279-1418-hvit-maxikjole Anonymkode: 142de...345 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #35 Skrevet 2. juli Hvorfor føler du for å bestemme hva folk skal ha på seg? Anonymkode: 21077...8a3 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #36 Skrevet 3. juli Som vanlig er det mange som ikke forstår hva en kleskode er. En kleskode (og da snakker vi om de ETABLERTE kleskodene, ikke de hjemmesnekrede) handler ikke om å «bestemme hva gjestene skal ha på seg». Det handler om å angi et NIVÅ for antrekkene, og det er en service til gjestene slik at de vet hva de kan forvente seg. Det er altså ikke et påbud. Vi har noen etablerte kleskoder, og de angir alltid mannens antrekk. Så kler kvinnene seg på samme nivå. Å diktere stoff og kjolelengde slik TS foreslår er HELT feil! Og som det nevnes over her så er sommerkjole et annet og mer casual nivå enn mørk dress. Anonymkode: a6e60...fd9 4 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #37 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (16 timer siden): En sommerkjole er en kjole i lyse farger. Om den er ensfarget, blomstrete, prikker, striper eller ruter spiller ingen rolle, ei heller hvilken anledning den er kjøpt til. Lette lyse bukser er selvfølgelig et alternativ for de som ikke liker kjole. Anonymkode: 6dcd0...a11 En sommerkjole er også marineblå, sort med palme- eller blomstertrykk, neonfarget, eller i spreke tropiske farger. Anonymkode: 96b1e...d59 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #38 Skrevet 5. juli Kålrota skrev (På 2.7.2025 den 15.24): Men hvorfor? Er det viktig at alle damene har lang kjole? Jeg klarer ikke å forstå hvordan det kan bety noe som helst. Helt enig. Hadde jeg gifta meg, ville jeg aldri angitt noen kleskode. De jeg kjenner og har i familien er såpass oppegående at de klarer å kle på seg sjøl. Hadde jeg blitt spurt, ville svaret vært - ta på deg hva du vil! Anonymkode: 926d7...f29 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå