Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Familien reiser til Kroatia på lørdag, med sas. Syns reglene virker uklare; er det lov å ha med liten koffert til å kofferthyllen, uten ekstra kostnad?  

Reiser Economy. 

Noen som vet?

AnonymBruker
Skrevet
Tubaluba skrev (7 minutter siden):

Familien reiser til Kroatia på lørdag, med sas. Syns reglene virker uklare; er det lov å ha med liten koffert til å kofferthyllen, uten ekstra kostnad?  

Reiser Economy. 

Noen som vet?

Står da helt klart og tydelig forklart på sidene til sas?

Anonymkode: fecf1...07b

• Liker 2
Skrevet
Tubaluba skrev (9 minutter siden):

Reiser Economy. 

Noen som vet?

Har du ikke bestilt med bagasje, er reglene vel nå sånn at du kun har lov å ha med sekk eller veske som passer målene til under setet. Har dog kun flydd innenlands med SAS de siste årene, utelands har vært med andre selskaper enn SAS. Har inntrykk av at reglene er ganske standard i alle selskap nå. 

AnonymBruker
Skrevet

Det skal du vel kunne se i billettinfoen i sas-appen, eller om du logger inn på dine reiser på nettsiden. Jeg dobbelsjekker alltid der før jeg reiser, selv om jeg vet nøyaktig hva jeg betaler for når jeg bestiller. 

Anonymkode: 62f29...e07

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å sjekke billetten. Det står  tydelig hva du har lov å ha med deg. Vi kan ikke vite hvor mye bagasje du har betalt for.

Anonymkode: 0699c...94e

Skrevet

Er bare SAS Go-Light du ikke har overhead-plass.

Skrevet

Du finner svar på dette her:

https://www.sas.no/reiseinfo/bagasje

Hvis du logger deg inn på sidene til SAS, vil du også finne informasjon der. Der står det følgende hos meg:

image.png.8aaf217221801da23bc2e9f984156baa.png

Jeg reiser SAS Plus Pro og har f.eks 2 innsjekkede bagasjer + håndbagasje + liten veske under setet inkludert hver vei.

Det står også mer her:

https://www.sas.no/reiseinfo/billettyper/ordinaere

image.png.ad69072cc6c6ee313093bc95700061d8.png

Så, hvilken type billett har du? :) 

Skrevet

Jeg tror ikke det er mulig med SAS go light til utland? Jeg har forsøkt å velge det når jeg skal reise lett (fordi jeg likevel har andre muligheter som kortkunde), men får det ikke opp som et valg. Kan det stemme?

AnonymBruker
Skrevet
reiseglad skrev (8 minutter siden):

Jeg tror ikke det er mulig med SAS go light til utland? Jeg har forsøkt å velge det når jeg skal reise lett (fordi jeg likevel har andre muligheter som kortkunde), men får det ikke opp som et valg. Kan det stemme?

Jeg er ganske sikker på at jeg har sett SAS go light på flere utenlandsbilletter. 
Så det stemmer nok ikke. 

Anonymkode: 7f7cb...253

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Tubaluba skrev (3 timer siden):

Reiser Economy. 

Noen som vet?

Dersom dere reiser med sas, så går du bare inn på bestillingen din og sjekker hva som er inkludert. 

Reiser du med sas, men har bestilt charter pakke der flybillettene er en del av pakken, må du inn på bestillingen din der og se hva som er inkludert. 

AnonymBruker
Skrevet
reiseglad skrev (15 minutter siden):

Som du kan se, så kan du reise fra Oslo til Athen på go light, så jeg vet ikke hvorfor ikke du har fått opp det som mulighet.

image.thumb.png.aba807561f1a1718ecf83fbb62875e53.png

Skrevet

Jeg har bestilt via Expedia, og finner ikke billettene når jeg logger inn på sas sine sider. Kun inne i Expedia, og med meget begrenset info.

TS

AnonymBruker
Skrevet
Tubaluba skrev (2 timer siden):

Jeg har bestilt via Expedia, og finner ikke billettene når jeg logger inn på sas sine sider. Kun inne i Expedia, og med meget begrenset info.

TS

Da hadde jeg gått inn på Expedia og søkt opp samme reise på Economy og sett hva som står om bagasjeregler. Altså på samme måte som når du skal kjøpe en billett, bare at du ikke fullfører bestillingen. 

Til en annen gang, bestill alltid fly direkte fra flyselskapet. Blir det noe krøll (som f. eks. endringer, forsinkelser, kanselleringer), er det alltid mye enklere og sikrere å slippe det ekstra mellomleddet.

Anonymkode: 2e9dd...d33

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
reiseglad skrev (5 timer siden):

Du kan ikke bestille Go Ligh og få med bagasje, selv om du er kortkunde. Jeg har gullkort og kan ikke det, nå opp i reiseklasse 

Anonymkode: f9b3e...219

AnonymBruker
Skrevet
Tubaluba skrev (5 timer siden):

TS

Aldri bruk Expedia og andre billettformidlere. Skjer det noe uforutsett står du der helt uten hjelp. 

Anonymkode: c25c1...7fa

• Liker 2
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du kan ikke bestille Go Ligh og få med bagasje, selv om du er kortkunde. Jeg har gullkort og kan ikke det, nå opp i reiseklasse 

Anonymkode: f9b3e...219

Men man får med både en trillekoffert og en sekk til å ha under setet foran. Da klarer jeg meg i 14 dager, må bare kjøpe litt solkrem -og vaske klær et par ganger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...