Gå til innhold

Syden + mensen = mareritt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mensen har selvsagt valgt å ikke komme enda selv om det er en uke siden jeg skulle fått den. Det betyr at den kommer til å krasje med sydenturen jeg så inderlig har håpet og planlagt for at den ikke skulle krasje med (Man plan and God laughs). Hadde jeg visst dette hadde jeg selvsagt skaffet meg disse tabletten som utsetter, men vanligvis er den veldig regelmessig. Jeg hater tamponger, men innser vel at jeg må bite i det sure eplet. Jeg kjenner jo til vanlig "skikk og bruk" når det gjelder tamponger, men hvordan er det med tanke på hvor ofte man bør bytte når det er bading involvert? Må jeg bytte etter hvert bad eller bare litt vanligere enn jeg ellers ville gjort? 

Og hvis mensen lar vente på seg enda lengre: Hvordan skal jeg ikke gå rundt og stresse rundt om jeg plutselig har en blodflekk på bikinitrusen? 

Hvordan skal jeg unngå at mensen nå kommer til å styre hele sydenferien?

Anonymkode: b910f...6df

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Får håpe du er 14 og ikke 30.

Dette er vel slikt man finner ut av i tidlige tenår.

Anonymkode: 8808c...a0a

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Primolut!

Anonymkode: 52564...1d4

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Blodflekk på menstruse løser du på samme måte som når du går med vanlige klær. Du bruker enten et truseinnlegg eller menstruse under bikinien.

Første gangen du bader så bytter du tampong og sjekker samtidig om det er kommet noe vann i tampongen. Hvis det er kommet vann så bør du bytte etter hvert bad. Tenker det er en dårlig ide å gå med badevann i skjeden. Hvis det ikke er noe vann ville jeg kanskje ventet litt og så vurdert på nytt neste gang hvor ofte du bør skifte. 

Anonymkode: 119f9...a82

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp deg slike mensentruser eller mensen stringtruse og ha på det for sikkerhet dersom du ikke har fått mensen til avreise. Du kan velge ulik beskyttelsesgrad. Antar at de som beskytter mest er tykkest. Jeg har en som beskytter middels, og den er som en vanlig stringtruse med tynt innlegg (som da ikke synes). Vil tro man til og med kan bruke det under bikini (liten string f. Eks) dersom du er redd for blod mens du soler deg. 

Skift tampong etter hvert bad pga bakterier som kan trekkes opp. 

Husk smertestillende om du sliter med smerter under mensen. 

Anonymkode: e0398...1db

AnonymBruker
Skrevet

Svart bikinitruse hvis du er usikker. Kjenner du ikke noe forvarsel? Jeg har noen ganger brukt en liten tampong tiden rett før jeg venter at mensen skal starte. 

Anonymkode: a4ac0...72a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går bare på do oftere og sjekker dersom jeg er i den situasjonen. Og om den kommer bytter jeg etter å ha badet, så bader litt sjeldnere og lengre.

Husk å drikk nok i varmen, og spis salt og søtt. Ta gjerne med deg slike tabletter som du kan ha i vannet ditt som inneholder elektrolytter. Ta også med nok smertestillende om du har behov for det. Jeg syns det er verre med menssmerter i varmen, og ender ofte opp med å bli ekstra dårlig fordi jeg ikke drikker nok.

Anonymkode: df4e5...70e

AnonymBruker
Skrevet

Menskopp så er det absolutt ikke noe stress 

Anonymkode: 799d5...7b9

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Kjent og irriterende problem nesten hvert år.

Menskopp/tampong, svart bikini/shorts og lett badehåndkle til å legge strategisk over når man ligger på solseng. Og noe løst og langt til å ha over bikinien.

Ikke bind med vinger om man har tampongpause om kvelden, for de løsner ofte om man er veldig varm og svett og klistrer seg til toppen av lårene. 

AnonymBruker
Skrevet

Legekontoret ditt fikser deg en sånn pille om du ringer inn i dag :) 

Anonymkode: 42a76...f00

Skrevet

Bytte oftere enn vanlig. 

Det finnes eget badetøy som fungerer som menstruse, og kopp.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Primolut!

Anonymkode: 52564...1d4

Enig! Fungerer utmerket de gangene du absolutt ikke vil ha mensen. Kom deg til legen, så fikser hen en resept til deg.

Anonymkode: dce99...9f6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Legekontoret ditt fikser deg en sånn pille om du ringer inn i dag :) 

Anonymkode: 42a76...f00

Hvorfor anbefaler du Primolut N, når du ikke vet hvordan disse skal brukes? 
De skal ta før forventet mens, ikke når mensen er e uke forsinket. De pillene er og en stor dose hormoner, som kan klusse til syklusen og bør derfor taes mensen før den mensen som skal forskyves, så ts er langt over alle fornuftige grunner til å skaffe seg pillene. 
En annen sak er om,legekontoret til ts vil skrive ut disse pillene til ts. Og om ts tåler hormoner, når hun ikke går på hormonprevensjon? Fordi hormonprevensjon kunne her løst ts sitt «problem». Mensen kommer når den kommer det vet de fleste voksne kvinner som har fått mensen. 

Svart bikinitruse, anbefaler en i tråden. Har du noen gang solt deg med svart bikini i syden? Det er å sikre seg brannsår under bikinien. 

Anonymkode: 3ae09...7d3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hvorfor anbefaler du Primolut N, når du ikke vet hvordan disse skal brukes? 
De skal ta før forventet mens, ikke når mensen er e uke forsinket. De pillene er og en stor dose hormoner, som kan klusse til syklusen og bør derfor taes mensen før den mensen som skal forskyves, så ts er langt over alle fornuftige grunner til å skaffe seg pillene. 
En annen sak er om,legekontoret til ts vil skrive ut disse pillene til ts. Og om ts tåler hormoner, når hun ikke går på hormonprevensjon? Fordi hormonprevensjon kunne her løst ts sitt «problem». Mensen kommer når den kommer det vet de fleste voksne kvinner som har fått mensen. 

Svart bikinitruse, anbefaler en i tråden. Har du noen gang solt deg med svart bikini i syden? Det er å sikre seg brannsår under bikinien. 

Anonymkode: 3ae09...7d3

Hvordan i alle dager får du brannsår av svart bikini?? Hva slags bikini bruker du egentlig? 
Jeg slet med spotting og små mellomblødninger i årevis, og brukte sort bikinitruse. Hadde absolutt ingen problemer å ligge i timesvis i sola. Merket ingen forskjell om jeg lå med sort, blå, mint eller hvit bikini... 
Tror ikke jeg har brukt noe annet enn sort bikinitruse de siste 5-6 årene.

Anonymkode: a15a7...1e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Får håpe du er 14 og ikke 30.

Dette er vel slikt man finner ut av i tidlige tenår.

Anonymkode: 8808c...a0a

Dustete kommentar! Jeg er selv midt i 30-årene, og dette hadde jeg også stresset med. Men det spørs vel hvilke erfaringer man har med mensen, hvor store mengder man pleier å blø og hvor sterke smerter man har. 

Anonymkode: b9fc5...b9d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvordan i alle dager får du brannsår av svart bikini?? Hva slags bikini bruker du egentlig? 
Jeg slet med spotting og små mellomblødninger i årevis, og brukte sort bikinitruse. Hadde absolutt ingen problemer å ligge i timesvis i sola. Merket ingen forskjell om jeg lå med sort, blå, mint eller hvit bikini... 
Tror ikke jeg har brukt noe annet enn sort bikinitruse de siste 5-6 årene.

Anonymkode: a15a7...1e2

Jeg også får rød varme-irritasjon under svart bikini.

Anonymkode: b9fc5...b9d

AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Godt tips. Denne kan jeg nok rekke å skaffe meg før jeg drar. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Menskopp så er det absolutt ikke noe stress 

Anonymkode: 799d5...7b9

Jo, litt stress er det. Menskopp må jo kokes.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jo, litt stress er det. Menskopp må jo kokes.

Den behøver bare kokes en gang mellom hver mens, så det gjøres hjemme før man drar.

Anonymkode: 119f9...a82

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...