AnonymBruker Skrevet 2. juli #1 Skrevet 2. juli Jeg har vært Telenor kunde med tv inkludert i husleien, men nå har Obos overtatt driften av sameiet og vi fikk beskjed om å kjøpe tv pakke fra de, mens internett er fremdeles innbakt i husleien. Min venn har Allente abonnement og sier jeg kan dele tv utgiftene med han, og da lurer jeg på hva slags utstyr jeg trenger? Jeg har fremdeles dekoderen som jeg brukte da vi fikk tv av Telenor, men den kan vel ikke brukes? Har ikke smart tv Anonymkode: 8bc0a...fde
TBL12 Skrevet 2. juli #2 Skrevet 2. juli Vil tro Alente har i sine betingelser abonnement ikke skal deles utenom husstanden? Teknisk sett er det mulig å dele på abonnementet. Se informasjon hentet fra Alente sin nettside: Hva trenger man til streaming? Alt du trenger for å streame er internett. Streaming krever en stabil internettforbindelse for å kunne spille av innholdet uten forsinkelse eller buffering. En hastighet på minst 5-10 Mbit/s er anbefalt for å streame i HD-kvalitet, mens du trenger minst 25 Mbit/s for å streame i 4K-kvalitet. Allente tilbyr også trådløst bredbånd, dersom du ikke har internett. Du kan streame på en rekke forskjellige enheter, inkludert smarttelefoner, nettbrett, TV-bokser som Allente1 og OnePlace og smart-TVer. Allente har utviklet apper for de fleste enheter. Hvordan få streaming på TV? Dersom du ønsker å streame på TV'en finnes det flere alternativer. Alle nye TV'er kan man koble til internett (smart-TV) og laste ned streamingapper og streame direkte på TV'en. Dersom du ikke har en smart-TV finnes det flere alternativer, f.eks. tilbyr vi Allente streaming Hub som du kobler til HDMI inngangen bak på TV. Andre enheter du kan bruke for å streame til TV er Apple TV eller våre TV-bokser (også kalt dekodere) OnePlace eller Allente1. 1
newman01 Skrevet 3. juli #3 Skrevet 3. juli Du kan ikke dele abonnement med andre utenfor husstanden. Så om du flytter sammen med vennen din går det bra, men dere kan ikke bo på forskjellige adresser 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #4 Skrevet 4. juli newman01 skrev (21 timer siden): Du kan ikke dele abonnement med andre utenfor husstanden. Så om du flytter sammen med vennen din går det bra, men dere kan ikke bo på forskjellige adresser Han kan fordele abonnementet sitt på 4 enheter, og jeg kan jo koble meg på når jeg har min venns e-post adresse og passord som han brukar til Allente, og jeg har Chromecast. Ts Anonymkode: 8bc0a...fde
AnonymBruker Skrevet 4. juli #5 Skrevet 4. juli Teknisk fungerer det stort sett fint selv om dere ikke befinner dere fysisk på samme sted eller tilhører samme husstand. De avtalemessige formalitetene skal jeg ikke mene noe om. Vi kuttet ut kabel-TV for mange herrans år siden, og har aldri sett oss tilbake. Abonnerer på TV2, HBO, Netflix, Apple, Disney etc.¨ vi har to utleieboliger, en med Allente via parabol og en med Telenor T-We. Har appene til begge installert på våre enheter her hjemme, og det fungerer. Når det er sagt så bruker vi selv dette kun en gang hvert jubelår hvis det er noe helt spes vi vil se som ikke finnes i abo-tjenestene våre. Men til det du spør om: teknisk fungerer det helt fint hvis du har en strømme-enhet som f.eks en relativt moderne smart-TV, Apple TV eller lignende. Det finnes flere løsninger, men selv synes jeg Apple TV'ene er helt perfekte og svært brukervennlige – foretrekker dem fremfor f.eks. Samsung sin smart-TV. Men Apple TV er blitt veldig dyrt i innkjøp synes jeg. Du finner "tilsvarende" enheter til halve prisen også, men kan ikke uttale meg om brukervennlighet på disse. Sikkert gode nok – alt blir en vane. Anonymkode: 48ac1...9d8
AnonymBruker Skrevet 4. juli #6 Skrevet 4. juli newman01 skrev (22 timer siden): Du kan ikke dele abonnement med andre utenfor husstanden. Så om du flytter sammen med vennen din går det bra, men dere kan ikke bo på forskjellige adresser Men, mange ser jo på TV overalt ved å laste ned app, få brukernavn og passord fra den de deler med og logger seg på. Når jeg reiser på hytten, bruker jeg appl-tv. Det er jo ingen i Allente som vet at det er meg/har sjekket om jeg har hytte osv. Anonymkode: 69ac7...b6b 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #7 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Teknisk fungerer det stort sett fint selv om dere ikke befinner dere fysisk på samme sted eller tilhører samme husstand. De avtalemessige formalitetene skal jeg ikke mene noe om. Vi kuttet ut kabel-TV for mange herrans år siden, og har aldri sett oss tilbake. Abonnerer på TV2, HBO, Netflix, Apple, Disney etc.¨ vi har to utleieboliger, en med Allente via parabol og en med Telenor T-We. Har appene til begge installert på våre enheter her hjemme, og det fungerer. Når det er sagt så bruker vi selv dette kun en gang hvert jubelår hvis det er noe helt spes vi vil se som ikke finnes i abo-tjenestene våre. Men til det du spør om: teknisk fungerer det helt fint hvis du har en strømme-enhet som f.eks en relativt moderne smart-TV, Apple TV eller lignende. Det finnes flere løsninger, men selv synes jeg Apple TV'ene er helt perfekte og svært brukervennlige – foretrekker dem fremfor f.eks. Samsung sin smart-TV. Men Apple TV er blitt veldig dyrt i innkjøp synes jeg. Du finner "tilsvarende" enheter til halve prisen også, men kan ikke uttale meg om brukervennlighet på disse. Sikkert gode nok – alt blir en vane. Anonymkode: 48ac1...9d8 Har kun vanlig flatskjerm og en Chromecast jeg har koblet til, men får det ikke til å virke Har lastet ned Home appen og Allente appen og kan se på mobilen, men ikke på tv Ts Anonymkode: 8bc0a...fde
TBL12 Skrevet 4. juli #8 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Har kun vanlig flatskjerm og en Chromecast jeg har koblet til, men får det ikke til å virke Har lastet ned Home appen og Allente appen og kan se på mobilen, men ikke på tv Ts Anonymkode: 8bc0a...fde Fungerer Chromecast i det hele? Er den benyttet før må den resettes og kobles mot samme WiFi nettverk som benyttes av telefonen. Test eksempel Chromecast mot YouTube. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #9 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Han kan fordele abonnementet sitt på 4 enheter, og jeg kan jo koble meg på når jeg har min venns e-post adresse og passord som han brukar til Allente, og jeg har Chromecast. Ts Anonymkode: 8bc0a...fde Vet ikke hvordan det er med allente, men flere streamingtjenester krever bekreftelse via epost-adressen dersom abonnentet brukes på forskjellige lokalisasjoner. Dvs at man må ha tilgang på den aktuelle epostadressen også. AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Har kun vanlig flatskjerm og en Chromecast jeg har koblet til, men får det ikke til å virke Har lastet ned Home appen og Allente appen og kan se på mobilen, men ikke på tv Ts Anonymkode: 8bc0a...fde Er det mulig laste ned apper på tv? Får du ikke castet til tv? Får du castet fra andre apper? Fikk du castet tidligere? Anonymkode: 48a83...f0b
AnonymBruker Skrevet 4. juli #10 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Men, mange ser jo på TV overalt ved å laste ned app, få brukernavn og passord fra den de deler med og logger seg på. Når jeg reiser på hytten, bruker jeg appl-tv. Det er jo ingen i Allente som vet at det er meg/har sjekket om jeg har hytte osv. Anonymkode: 69ac7...b6b En regel gjelder selv om du slipper unna når du bryter den, sjokkerende nok. Anonymkode: 1d813...339 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli #11 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har kun vanlig flatskjerm og en Chromecast jeg har koblet til, men får det ikke til å virke Har lastet ned Home appen og Allente appen og kan se på mobilen, men ikke på tv Ts Anonymkode: 8bc0a...fde Hva skjer så om du sletter den på mobilen? Da tv2 ble steng tror Telia kunder, og vi tegnet eget abn på Tv2 Play, kom der opp varsel om at vi bare fikk se på en skjerm om gangen. Denne typen deling som ts er ute etter, utenfor egen husstand er jo det som skal blokkeres for, fordi abn gjelder bare innenfor samme husstand. Anonymkode: d02e0...49c
AnonymBruker Skrevet 4. juli #12 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vet ikke hvordan det er med allente, men flere streamingtjenester krever bekreftelse via epost-adressen dersom abonnentet brukes på forskjellige lokalisasjoner. Dvs at man må ha tilgang på den aktuelle epostadressen også. Er det mulig laste ned apper på tv? Får du ikke castet til tv? Får du castet fra andre apper? Fikk du castet tidligere? Anonymkode: 48a83...f0b Får ikke castet til tv og får heller ikke opp det firkantede symbolet i høyre hjørne. Har ikke brukt Chromecasten tidligere Ts Anonymkode: 8bc0a...fde
AnonymBruker Skrevet 4. juli #13 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva skjer så om du sletter den på mobilen? Da tv2 ble steng tror Telia kunder, og vi tegnet eget abn på Tv2 Play, kom der opp varsel om at vi bare fikk se på en skjerm om gangen. Denne typen deling som ts er ute etter, utenfor egen husstand er jo det som skal blokkeres for, fordi abn gjelder bare innenfor samme husstand. Anonymkode: d02e0...49c Min venn har deling til 4 enheter på sitt allente abonnement, så alt er i orden, jeg gjør ikke noe ulovlig Ts Anonymkode: 8bc0a...fde
AnonymBruker Skrevet 4. juli #14 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Min venn har deling til 4 enheter på sitt allente abonnement, så alt er i orden, jeg gjør ikke noe ulovlig Ts Anonymkode: 8bc0a...fde At han kan dele med fire enheter betyr ikke at han kan dele med folk utenfor husstanden. Jeg og mine tre naboer i firmannsboligen kan ikke dele ett abonnement hvis vi kun bruker en enhet hver... Anonymkode: 48a83...f0b 3 1
TBL12 Skrevet 4. juli #15 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Får ikke castet til tv og får heller ikke opp det firkantede symbolet i høyre hjørne. Har ikke brukt Chromecasten tidligere Ts Anonymkode: 8bc0a...fde Om Chromecast ikke er benyttet tidligere må den kobles mot WiFi nett. Første gang Chromecast kobles til kommer en veiviser. Om den ikke kommer må den resettes. 1 1
Gentleman59 Skrevet 4. juli #16 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): At han kan dele med fire enheter betyr ikke at han kan dele med folk utenfor husstanden. Jeg og mine tre naboer i firmannsboligen kan ikke dele ett abonnement hvis vi kun bruker en enhet hver... Anonymkode: 48a83...f0b M66: Du har rett, men TS vil ha "gratis", det vil si legge kostnader over på andre. At det i tillegg er uakseptabelt å dele brukernavn og passord med noen er en annen sak.
AnonymBruker Skrevet 4. juli #17 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): At han kan dele med fire enheter betyr ikke at han kan dele med folk utenfor husstanden. Jeg og mine tre naboer i firmannsboligen kan ikke dele ett abonnement hvis vi kun bruker en enhet hver... Anonymkode: 48a83...f0b Herregud 🙉 han deler med barna sine som er utflyttet og meg da. Alle gjør det Ts Anonymkode: 8bc0a...fde 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #18 Skrevet 4. juli Gentleman59 skrev (1 time siden): M66: Du har rett, men TS vil ha "gratis", det vil si legge kostnader over på andre. At det i tillegg er uakseptabelt å dele brukernavn og passord med noen er en annen sak. Jeg betaler min venn halvparten av det han betaler for abonnementet. Ts Anonymkode: 8bc0a...fde
newman01 Skrevet 5. juli #19 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg betaler min venn halvparten av det han betaler for abonnementet. Ts Anonymkode: 8bc0a...fde Jeg er ganske sikker på at Allente foretrekker at du betaler fullpris. Og det står i brukervilkårene at kontodeling ikke er tillatt. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #20 Skrevet 5. juli newman01 skrev (7 timer siden): Jeg er ganske sikker på at Allente foretrekker at du betaler fullpris. Og det står i brukervilkårene at kontodeling ikke er tillatt. Dette er det min venn som styrer med, så jeg blander meg ikke. Ts Anonymkode: 8bc0a...fde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå