petterm Skrevet 2. juli #1 Skrevet 2. juli Er på ferie rundt i Norge. Bor på hotell eller i campinghytter. Jeg trodde i utgangspunktet at Hotels.com, Trivago og booking.com ga de beste prisene. Erfaringen hittil er at jeg sparer minst 200 kr/natt ved å bestille rett på campingens eller hotellets egen hjemmeside. I tillegg får jeg flere valg i forhold til romtype på hjemmesidene. Noen med lignende erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 2. juli #2 Skrevet 2. juli Min erfaring er at jeg nesten alltid sparer med hotels.com, når man regner inn hver tiende natt gratis. Som regel er prisene nokså like. Men man får ofte bedre avbestillingsbetingelser direkte hos hotellet. Anonymkode: 4578b...5fd
AnonymBruker Skrevet 2. juli #3 Skrevet 2. juli Jeg reiser mye, så jeg har Gold hos hotels.com og høyeste Genus-nivå hos booking.com, noe som gir meg gode rabatter. Derfor får jeg svært sjelden bedre pris ved å bestille direkte fra overnattingsstedet. I tillegg til at man får gratis overnatting etter hver 10. og bonus på viatrumf (som regel fra 5-11 %) ved å booke gjennom hotels.com, er det som regel litt å spare der. Anonymkode: f6f56...392 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli #4 Skrevet 2. juli Varierer fra kjede til kjede. Noen kjeder garanterer laveste pris hos dem. Jeg sjekker booking.com og hotellene direkte. Men vær klar over at du som regel får bedre rom om du bruker hotellet sine egne systemer. Dem reserverer alltid dem beste rommene til egne kunder. Samme om det er veldig fult er det dem som har handlet gjennom kjeden som blir oppgradert. Jeg reiste en del og brukte samme kjeden. Så om jeg bor hos dem så får jeg mer eller mindre alltid oppgradert rom, og en del ekstra service. Ligger vist inne notat i systemet dems. (bestilte en gang med booking.com og da fikk jeg ikke den vanlige posen med snop som jeg får ellers) Anonymkode: 58962...532 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #5 Skrevet 2. juli Får som oftest best pris direkte hos hotellet. Jeg bestilte en gang et hotell vi bor på jevnlig via Expedia, og da fikk jeg et dårligere rom i en bygning vi ikke en gang visste at var en del av hotellet. Når jeg bestiller direkte hos hotellet får jeg oftere rom med bedre utsikt, noen ganger gratis oppgradering og i utlandet gjerne ei gratis flaske vin ved ankomst. Anonymkode: 64c76...f07 1 1
test1e Skrevet 2. juli #6 Skrevet 2. juli Vi bruker som regel å booke via Hotels.com når vi drar på storbytur. Men det lønner seg å søke opp hotellet for å sammenligne litt. (Noen ganger får vi bedre priser om vi bestiller fly og hotell feks. gjennom British Airways)
AnonymBruker Skrevet 2. juli #7 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Varierer fra kjede til kjede. Noen kjeder garanterer laveste pris hos dem. Jeg sjekker booking.com og hotellene direkte. Men vær klar over at du som regel får bedre rom om du bruker hotellet sine egne systemer. Dem reserverer alltid dem beste rommene til egne kunder. Samme om det er veldig fult er det dem som har handlet gjennom kjeden som blir oppgradert. Jeg reiste en del og brukte samme kjeden. Så om jeg bor hos dem så får jeg mer eller mindre alltid oppgradert rom, og en del ekstra service. Ligger vist inne notat i systemet dems. (bestilte en gang med booking.com og da fikk jeg ikke den vanlige posen med snop som jeg får ellers) Anonymkode: 58962...532 Det er fint hvis man bare reiser innen Norge. Men jeg reiser i mange ulike land, og det er umulig å opparbeide seg et godt kundeforhold til en enkeltkjede. Da er Hotels.com det naturlige valget for meg. Anonymkode: 097a9...6b4 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #8 Skrevet 2. juli Får gode rabatter på Booking.com så jeg bruker nesten bare dem. Mye rimeligere enn å bestille derfra enn fra tilbyderens hjemmeside. Bortsett fra enkelte campingplasser som kan være rimeligere å bestille rett fra hjemmesiden. Anonymkode: 86e2c...f36 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #9 Skrevet 2. juli Det varierer. Jeg sjekker flere steder, samt bruker kampanjer med ekstra trumfpoeng på Hotels-bestillinger. Anonymkode: 8c9e5...d4c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå