Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjør dere med lurene på dagtid? Vekker dere etter en viss tid? Han er 4,5 måned og sover ca 8,5 time om natten og 4-5 timer om dagen. Om natten er ofte søvnen sammenhengende. Synes det er vanskelig å vite om at jeg lar ham sove lengre lurer på dagen vil ødeleggelse kvelden/natten. Så nå vekker jeg hvis han sober en lur som varer over 1,5 time ca. Setter pris på gode tips 😊 hilsen førstegangs

Anonymkode: 2052d...dff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg vekker kun ved siste lur på kvelden hvis klokka da blir over 18:30, for at det ikke skal bli for sent med leggetid. Vi begynte med leggetid rundt 4 mnd mener jeg på (burde vel huske det når det bare er 2 mnd siden, men du vet 😅). Det sies at man ikke skal vekke en sovende baby. Min kunne fint sove 2,5 timer til en lur før, men sover nå max 1,5 time og ofte bare 40 min.

Anonymkode: 663ec...ee1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Nei, jeg vekker kun ved siste lur på kvelden hvis klokka da blir over 18:30, for at det ikke skal bli for sent med leggetid. Vi begynte med leggetid rundt 4 mnd mener jeg på (burde vel huske det når det bare er 2 mnd siden, men du vet 😅). Det sies at man ikke skal vekke en sovende baby. Min kunne fint sove 2,5 timer til en lur før, men sover nå max 1,5 time og ofte bare 40 min.

Anonymkode: 663ec...ee1

Takk for svar! Kjekt å høre hva dere andre gjør, er så vanskelig å vite hva som er det beste synes jeg🙈 Han sovner som regel ikke for natta før 22:30. så prøver å vekke fra siste lur senest 20:30. hørtes deilig ut om din legger seg rundt 20-20:30 da? Siden du vekker fra siste lur 18:30. sover din gjennom natta etter han blei lagt for kvelden?

Anonymkode: 2052d...dff

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vekket aldri men sjelden min sov så lenge i den alderen.

Jeg tilpasset bare tidspunktene for dupp så hun var like lenge våken mellom dupper. Vekket kanskje siste dupp om den ble lang pga. leggetid. 

Min la seg heller ikke så tidlig i den alderen men ikke så sent som 2230 da.. Tror vi startet ca. 20-2030 så tok det litt tid og så våknet hun flere ganger iløpet av natta også. 

Anonymkode: 71fbe...1cb

AnonymBruker
Skrevet

Vi begynte ikke å vekke før ca 10mnd da leggetid var godt etablert og våkenvindu ganske lange. Vekket bare dersom siste dupp blir for sen i forhold til legging.

Anonymkode: 3d07b...32f

Skrevet

Jeg hadde ikke vekket fra lurer så lenge det ikke var på kvelden. Helt fint om de greier å sove 2-3 timers lurer for da får de ordentlig dyp søvn.

AnonymBruker
Skrevet

Vekker aldri en sovende baby. Du har jo virkelig fått drømmebabyen! Nyt det, heller enn å stresse med noe som kanskje blir et problem! 

Anonymkode: 0ce77...b53

AnonymBruker
Skrevet

Du vekker ikke før det er slik at du er sikker på at det er en sammenheng mellom mye/lang soving på dagen og problemer med legging/nattesøvn på kvelden. 

Man vekker ikke en sovende baby, og søvn avler søvn. 

VI hadde ikke problemer med legging og nattesøvn på grunn av dagsoving før minsten var nesten 2 år. Da måtte det vekkes for å ikke sove for sent på dagen. Ellers var det helt umulig å få ungen til å sovne på kvelden. 

Anonymkode: 9930e...8ed

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...