AnonymBruker Skrevet 2. juli #1 Skrevet 2. juli Jeg fikk en airfryer, og er helt blank på hva som er best å bruke airfryeren til. Tips? Anonymkode: 4a266...cef
AnonymBruker Skrevet 2. juli #2 Skrevet 2. juli Alt mulig du ellers ville stekt med varmluft. En airfryer er jo bare en liten kjapp varmluftsovn. Anonymkode: abdc8...cac 6 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #3 Skrevet 2. juli Favoritten her er spyd med grønnsaker og kjøtt, vårruller og alt av potetvarianter. Jeg har også prøvd å lage brød i den, det ble overraskende bra 😊 Anonymkode: 932aa...8f5 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #4 Skrevet 2. juli Og kylling! Jeg glemte kylling 😅 Klubber, vinger, fileter, lår. Kylling blir skikkelig saftig og sprøtt samtidig. Anonymkode: 932aa...8f5 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #5 Skrevet 2. juli Pommes frites fra bunnen, kyllingfilet, bakt/stekt fisk. Anonymkode: 6623a...bae 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #6 Skrevet 2. juli Jeg synes disse baconsurrede kyllingbitene er veldig gode https://tastyrecollections.com/bacon-wrapped-chicken-bites/ Anonymkode: e66da...154 1
nattsvermer Skrevet 2. juli #8 Skrevet 2. juli Jeg lagde donuts i min med stort hell https://www.detsoteliv.no/oppskrift/donuts-stekt-i-airfryer 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #9 Skrevet 2. juli Alt du ellers ville fritert. For de som kan lage mat er air fryer ikke nødvendig. Anonymkode: dd89e...735
Hololo Skrevet 2. juli #10 Skrevet 2. juli kan brukes til alt en vanlig ovn kan brukes til, stort sett, bortsett fra flytende som f.eks suppe. Eneste jeg bruker ovn til nå er visst det jeg lager ikke får plass i airfryer, ellers er det flittig i bruk til det meste. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alt du ellers ville fritert. For de som kan lage mat er air fryer ikke nødvendig. Anonymkode: dd89e...735 Sterkt uenig, kan du utdype hvorfor de som kan lage mat ikke har bruk for den? Du lager jo mye på samme måte bare du steke det i airfryer bortsett fra ovn f.eks, og personlig synes jeg maten får bedre smak i airfryer. 4 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli #11 Skrevet 2. juli Hololo skrev (2 minutter siden): kan du utdype hvorfor de som kan lage mat ikke har bruk for den? Kan man lage mat er air fryer som en mikrobølgeovn, bare med veldig færre bruksområder. Man trenger ikke hvitløkspresse med god kniv og litt teknikk. Samme med air fryer. Anonymkode: dd89e...735
AnonymBruker Skrevet 2. juli #12 Skrevet 2. juli Jeg kjøpte air fryer for et par år siden fordi sønnen min ville ha en, vi gikk gjennom alle oppskriftene vi så på tiktok. Det eneste jeg lager igjen og igjen er rundstykker, den varmes opp raskere enn ovnen, trenger ingen oppvarming så den er perfekt på morgenen når vi styrer med matpakker og slikt og ellers når vi vil ha rundstykker. Blir den ødelagt så kommer jeg faktisk til å kjøpe en ny for rundstykkene våre. Ellers så tenker jeg at frityrstekt mat bare blir frityrstekt når man faktisk gjør det på det vanlige viset. Anonymkode: a98e1...a9e
AnonymBruker Skrevet 2. juli #13 Skrevet 2. juli Vi synes stort sett den er supert til alt av "tilbehør". Pommes frites, løkringer, nuggets og alt sånt som egentlig skal frityrstekes. Grønnsaker med en liten spray olje og litt salt. (Det aller meste av grønnsaker blir veldig bra.) Små poteter kan "saltbakes" med en liten oljespray og litt salt på . Kyllingfillet, kyllingvinger og annet kjøtt, blir bra stekt, men fortsatt saftig i airfryer. Ellers egner den seg godt til panert mat, som Cordon Bleu, fiskepinner, panert torsk, snitsel o.l. Frosne rundstykker varmes raskt og bra i airfryer. Gjenoppvarming av gårsdagens pizza går på minutter, og gir sprø bunn og varm topping. Jeg synes noe av det beste med airfryer er at dersom jeg skal lage mat til bare en, så kan jeg legge kjøtt, småpoteter og grønnsaker i airfryeren sammen, steke i passe lang til, og så har jeg fullt og sunt måltid som "lager seg selv." Anonymkode: 54286...6e9
Brunhilde Skrevet 2. juli #14 Skrevet 2. juli nattsvermer skrev (1 time siden): Jeg lagde donuts i min med stort hell https://www.detsoteliv.no/oppskrift/donuts-stekt-i-airfryer Akkurat denne hadde du altså ikke trengt å dele. Nå må jeg jo prøve 😂 (Det jeg egentlig sier er takk for tips!) AnonymBruker skrev (1 time siden): Alt du ellers ville fritert. For de som kan lage mat er air fryer ikke nødvendig. Anonymkode: dd89e...735 For oss som bor alene er airfryer veldig praktisk, og jeg kan lage mat! 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli #15 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan man lage mat er air fryer som en mikrobølgeovn, bare med veldig færre bruksområder. Man trenger ikke hvitløkspresse med god kniv og litt teknikk. Samme med air fryer. Anonymkode: dd89e...735 Dummeste jeg har lest. Bare noe så enkelt som å varme opp en pizza er airfryer genialt. Men du foretrekker kanskje slapp og soggy pizza i mikroen eller bruke tredobbelt så lang tid på å varme opp ovn+ pizza. Mulig du har all verdens tid i hverdagen til å kokkelere, men for oss som har det litt mer travelt er det et utall måter å bruke airfryer på som ikke mikrobølgeovn eller stekeovn kan konkurrere med. Apropos hvitløkspresse kontra kuttet opp hvitløk trodde jeg det var allment kjent at presset (ev. raspet hvitløk) frigjør mye mer smak/lukt enn kuttet. Så hvorvidt jeg presser eller kutter hvitløk er et bevisst valg mtp smak, og ikke bekvemmelighetshensyn. Innlegget ditt indikerer at du har mindre enn gjennomsnittlig greie på matlaging, selv om hensikten din nok var det motsatt. Er det du om drifter Mat fra Bunnen-siden på Facebook, mon tro? Anonymkode: cc0f6...bf7 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #16 Skrevet 2. juli Jeg føler ikke jeg trenger air fryer, men nå når vi har en (samboers ønske) brukes den mye. Det aller beste er å kunne pensle et stykke kylling (bryst/lår) eller fisk og hive det inni der, så gjør det seg ferdig selv uten å trenge tilsyn og uten søl. Bruker den også til grønnsaker, sprøstekte poteter og rotgrønnsaker spesielt. Brukes også til å tine/varme frossen bakst. Anonymkode: 536e0...53d
AnonymBruker Skrevet 2. juli #17 Skrevet 2. juli Kan jeg legge frosne laksefileter i airfryeren slik som jeg gjør i varmluftsovnen? Ts Anonymkode: 4a266...cef 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #18 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan jeg legge frosne laksefileter i airfryeren slik som jeg gjør i varmluftsovnen? Ts Anonymkode: 4a266...cef Ja, en airfryer er en liten varmluftsovn. Så den gjør alt hva en vanlig varmluftsovn gjør, bareat den er mindre så det går fortere å få den opp i temperatur. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan man lage mat er air fryer som en mikrobølgeovn, bare med veldig færre bruksområder. Man trenger ikke hvitløkspresse med god kniv og litt teknikk. Samme med air fryer. Anonymkode: dd89e...735 Denne personen vet ikke hva en airfryer er. Vi bruker vår flere ganger hver dag, til alt vi ellers ville brukt stekeovnen til. Får det plass i airfryeren så bruker vi den, det er kjempelett, raskere og mer energieffektivt å bruke. Og vår har et program som fungerer veldig bra på å varme opp gamle middagsrester. Altså 160 grader i fem minutter. Anonymkode: a7e34...98b 3 1
Helene Skrevet 2. juli #19 Skrevet 2. juli Jeg er ikke imponert over å bruke airfryeren på chips. De blir stekt ujevnt. Men, bruker denne flere dager i uken. Med liten husholdning, jeg ordner en komplett middag på 15 min. Legger inn kjøtt eller fisk. Grønnsaker og tilbehør. Alt er ferdig på kort tid. Kan steke rundstykker, kyllingvinger, scampi, akkarringer. Dette er en vanesak. Jeg visste ikke om alle bruksområder i begynnelsen, men venninner delte erfaringer. Derfra har jeg utvidet bruksområde 😸
AnonymBruker Skrevet 2. juli #20 Skrevet 2. juli Må man alltid bruke papirfilter, eller kan jeg legge mat i skuffen uten? Ts Anonymkode: 4a266...cef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå