Gå til innhold

Vondt i endetarm

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tidligere uken begynte jeg å kjenne ved anus åpning en liten klump som egentlig bare kilte litt men nå så har den vokst og I natt har jeg nesten ikke sovet på grunn av smerte. Har aldri opplevd å få noe der nede før. Når jeg ser i speilet ser det ut som det har hovnet opp veldig på ene siden av anus åpning. Nå er det konstant vondt. Noen som har vært borte i lignende? går det over av seg selv? Jeg vil ikke akkurat til legen med dette! 

Anonymkode: 412c1...a29

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette må du helt klart ta med lege, typisk lege"mat"! 

Anonymkode: 4b1b8...420

• Liker 2
Skrevet

Hemoroide

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en hemoroider. Kjøp Scheriproct salve på apotekt. Er du ikke bedre i løpet av en uke, må du ta kontakt med legen din (eller om det raskt blir enda verre). 

Du kan bruke isbit for å lindre smerte/kløe (tips: frys ned vann i en gummihanske og bruk "fingeren" med is for å komme litt inn i endetarmen).

Anonymkode: 56b40...d0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legen min gikk jeg på skole sammen med og vi er bekjente så han skal ikke bak der og se! Dette har vært min største frykt og nå kom den etter 39 år. Hva er deres erfaringer? Jeg håper det bare går over snart av seg selv 

AnonymBruker
Skrevet

Hemoroider kan legen ta hull på om den er veldig smertefull. (De ville ikke gøre det på meg...) Ellers går det over av seg selv (stort sett). Det er sinnsykt vondt en ukes tid. Anbefaler xylokain smertestillende salve, prøv å ikke presse når du er på do og drikk mye vann, spis fiber. 

Anonymkode: 8ce1d...a2a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Legen min gikk jeg på skole sammen med og vi er bekjente så han skal ikke bak der og se! Dette har vært min største frykt og nå kom den etter 39 år. Hva er deres erfaringer? Jeg håper det bare går over snart av seg selv 

Da går du til privatpraktiserende lege (eller bytter fastlege).

Anonymkode: 56b40...d0b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Eller spør om å komme til en annen på legekontoret (det er ofte flere leger i felleskap ved samme kontor)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Da ville jeg byttet lege først som sist. Hvis du skal la dette avgjøre om du går til legen( kan bli forskjell på liv eller død), blir det for dumt. 

Anonymkode: b9dee...20a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Dummeste jeg har hørt! Enten bytter du lege, eller så legger du denne tåpelige skammen til side.

Anonymkode: d2034...9d6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Snart kommer vennen din til å sjekke prostataen din årlig, så du har mye å glede deg til.

Jeg vil anbefale hyppig analsex. Det trener fleksibiliteten i lukkemuskelen og virker preventivt mot hemorroider .

Du kan også bytte fastlege.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da ringer du legekontoret og spør om du kan få time hos en av kollegaene hans! Og så setter du deg på listen til en annen lege fra 1.august om det er noen ledige, hvis ikke setter du deg på ventelisten til en.

Anonymkode: 8dd8c...45e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Omg. Så bytt lege. Du kan ikke la sånne ting gå på bekostning av helsehjelp. 

Anonymkode: aa696...bbb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...