Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal prøve å fortelle kort. Er rådvill og må se andres synspunkt på saken. Bør jeg konfrontere han med det?

Vi har vært sammen over 2 år nå og har akkurat fått et barn sammen. Han er veldig glad i å ta seg en fest og har tidligere hatt en tendens å bli borte hele helgen på grunn av en « to dagers fylla». På dag en har han kommunisert med og sagt ifra når han skal komme hjem, noe som ikke har skjedd da han har havnet på en to dagers. Dag to svarer han ikke meg og jeg blir sittende som et spørsmålstegn. Så da har jeg gjort slik de fleste ville gjort, sjekke «snapmap». Har da sett han gjentatte ganger hos en venninne han bruker å feste med på byen. Fant nylig ut at det er hun som bor der jeg har sett han på snapmap disse gangene. 
Så over til problemstillingen jeg sitter med nå..

En dag jeg var sjåfør for ham under svangerskapet som nylig er fullført. Var jeg med han inn i bar lokalet og hun kom gående bort til bordet vårt, jeg så hun ga han et smil og et blunk, så ga hun meg et blikk forså og se på han i «disgust» som om jeg er et problem. 
Tok dette opp med han og han sa det var veldig rart at hun blikket meg slik (bitch blikk), forså at han forteller at hun tidligere har lagt an på han å har vært interessert i han. 
Han på eget initiativ uten at jeg sa noe eller ba han om det, slettet henne fra snapchat og kuttet henne ut da han så at det gjorde meg ukomfortabel måten hun møtte oss på.

Noen uker senere var jeg sjåfør for han igjen, å det samme skjedde her. Denne gangen kom hun bort til meg og konfronterte meg med at «du trenger ikke være redd for meg og typen din, vi er bare venner, blir for dumt at du ber han slette meg fra sosiale medier». Jeg prøver å forklare henne at han selv tok det valget uten at jeg sa noe om at han skulle gjøre det, det var hans reaksjon til situasjonen siste gang vi møtte på henne. Hun fortsetter med å si «det er nok bare hormonene dine som får deg til å si sånt» siden jeg var i slutten av svangerskapet her under samtalen. Så forteller hun det at « jeg og typen din er gode venner, vi har et slikt vennskap at han kan komme hjem til meg eller jeg hjem til han, og ligge i sofaen sammen og kose». I tillegg til at hun slenger på «Håper du og jeg forstår hverandre nå». 

HVORDAN I HULESTE SKAL JEG TA DETTE DA? Har absolutt ingen anelse på hvordan jeg skal gå frem med dette og ta dette opp med han. Da jeg har sett han hos henne på natt og dag på map når han har vært på todagers fylla så kommer hun og forteller meg dette..

Han hadde forresten også slik jeg fikk høre av denne kvinnen, slettet hun og lagt henne til like etterpå. Er det noe jeg bare skal la dø eller er jeg rett og slett dum og har oversett ting?

Anonymkode: a63b3...ee0

AnonymBruker
Skrevet

...langt langt langt over streken. Du har godtatt altfor mye allerede. Fullstendig respektløst på mange plan!

Anonymkode: 41a75...79c

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Logge å kose sammen med en annen kvinne (åpenbart gjentatte ganger) uten at partner vet er utroskap i mine øyne. Det sagt, må hun være ekstremt dum om det faktisk foregår noe mer mellom de.

Anonymkode: 0f28d...615

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal prøve å fortelle kort. Er rådvill og må se andres synspunkt på saken. Bør jeg konfrontere han med det?

Vi har vært sammen over 2 år nå og har akkurat fått et barn sammen. Han er veldig glad i å ta seg en fest og har tidligere hatt en tendens å bli borte hele helgen på grunn av en « to dagers fylla». På dag en har han kommunisert med og sagt ifra når han skal komme hjem, noe som ikke har skjedd da han har havnet på en to dagers. Dag to svarer han ikke meg og jeg blir sittende som et spørsmålstegn. Så da har jeg gjort slik de fleste ville gjort, sjekke «snapmap». Har da sett han gjentatte ganger hos en venninne han bruker å feste med på byen. Fant nylig ut at det er hun som bor der jeg har sett han på snapmap disse gangene. 
Så over til problemstillingen jeg sitter med nå..

En dag jeg var sjåfør for ham under svangerskapet som nylig er fullført. Var jeg med han inn i bar lokalet og hun kom gående bort til bordet vårt, jeg så hun ga han et smil og et blunk, så ga hun meg et blikk forså og se på han i «disgust» som om jeg er et problem. 
Tok dette opp med han og han sa det var veldig rart at hun blikket meg slik (bitch blikk), forså at han forteller at hun tidligere har lagt an på han å har vært interessert i han. 
Han på eget initiativ uten at jeg sa noe eller ba han om det, slettet henne fra snapchat og kuttet henne ut da han så at det gjorde meg ukomfortabel måten hun møtte oss på.

Noen uker senere var jeg sjåfør for han igjen, å det samme skjedde her. Denne gangen kom hun bort til meg og konfronterte meg med at «du trenger ikke være redd for meg og typen din, vi er bare venner, blir for dumt at du ber han slette meg fra sosiale medier». Jeg prøver å forklare henne at han selv tok det valget uten at jeg sa noe om at han skulle gjøre det, det var hans reaksjon til situasjonen siste gang vi møtte på henne. Hun fortsetter med å si «det er nok bare hormonene dine som får deg til å si sånt» siden jeg var i slutten av svangerskapet her under samtalen. Så forteller hun det at « jeg og typen din er gode venner, vi har et slikt vennskap at han kan komme hjem til meg eller jeg hjem til han, og ligge i sofaen sammen og kose». I tillegg til at hun slenger på «Håper du og jeg forstår hverandre nå». 

HVORDAN I HULESTE SKAL JEG TA DETTE DA? Har absolutt ingen anelse på hvordan jeg skal gå frem med dette og ta dette opp med han. Da jeg har sett han hos henne på natt og dag på map når han har vært på todagers fylla så kommer hun og forteller meg dette..

Han hadde forresten også slik jeg fikk høre av denne kvinnen, slettet hun og lagt henne til like etterpå. Er det noe jeg bare skal la dø eller er jeg rett og slett dum og har oversett ting?

Anonymkode: a63b3...ee0

Ærlig talt. Hvordan hadde han reagert om det var du som hadde en slik ‘’venn’’…..?! Han er utrolig ego, umoden og slem mot deg. Den festingen der vitner om at han driter i deg og det kan virke som han er utro også. Hadde ikke giddet å være sammen med en slik fyr. Bare synd dere har barn sammen.Du fortjener en mann som er sitt ansvar bevisst og behandler deg og den lille familien dere nå er på en bra måte. 

Endret av Rødstrupa
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han er veldig glad i å ta seg en fest

Jeg vil i utgangspunktet si at det er en dårlig ide å få barn med noen som er veldig glad i å ta seg en fest. Når det i tillegg er sånn at han har et uryddig forhold til en kvinne, så funker det ikke selv for deg som er helt hinsides fleksibel.

Jeg ville ha sagt "Albert, denne livsstilen din er ikke forenelig med familieliv. Fra nå av håper jeg vi kan begrense festingen til tilfeller hvor vi begge har anledning. For du har sikkert aller mest glede av å dra på fest sammen med meg, har du ikke det?"

Lykke til. Du har min fulle sympati.

• Liker 17
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff, det hørtes vondt ut for deg. Han oppfører seg totalt umodent og respektløst overfor deg. Det forholdet han har med denne damen er langt over streken, og måten hun snakker til deg på er jo totalt ufordragelig. Man ligger heller ikke og koser med venninner når man er i et forhold. Du må vise han hvor skapet skal stå, han kan ikke fortsette på denne måten!

Anonymkode: ac8f7...683

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville valg han ut av livet mitt med en gang, det er enklest for deg og barnet ditt. Satt hardt mot hardt - han kan VELGE være partner og far eller han kan velge fest og morro, man får ikke i pose og sekk. Ikke noe du gjør, jeg tror osv - bare et valg. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ouch, stakkars deg ❤️ 

Du kan jo ikke sette hardt mot hardt vet du, det blir det bare sorg og bitterhet ut av. Hvis du sier at han ikke kan ha kontakt med denne dama, så kommer han til å være sur på deg resten av livet pga det. Hun er dessuten en stor del av det festlivet han lever, det er det livet du må til livs. 

Kan du ha hovedfokus på måten han bare later som at du og barnet ikke eksisterer når han er på fest? At det er uaktuelt for deg å godta lenger nå som dere har et barn sammen?  Neste gang han er på fylla og ikke kommer hjem til deg (ihvertfall uten en god grunn og forklaring på hvor han er osv) så er det slutt? 

Men da må du være klar til å kaste ham ut/flytte ut når det skjer neste gang. Enten at du ikke er hjemme når han driter så langt oppi deg at han ikke kommer hjem, eller at du har skiftet låsen så han ikke kommer seg inn. Så kan han bare reise hjem til kosevenninna si igjen. 

Anonymkode: dd72a...077

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tuppa han på ræva ut forlengst, han viser jo null respekt for deg og barnet, og hans største prioritet er jo fest, moro og kose med andre damer!
Han viser jo og tydelig at ord og handling ikke samsvarer overhode, og han prioriterer å pleie «vennskapet» til denne damen(hvor det tydelig er mye mer enn bare vennskap) fremfor deg. 
Slutt å la deg behandle som ei dørmatte! Enten holder han seg vekke fra festing, oppfører seg som en voksen mann og tar ansvar, ellers er det bare å ha seg ut! 

Jeg hadde personlig aldri kunne tilgitt utroskap, og mye tyder jo på at han har gått langt over streken allerede. Hadde min kjæreste eller samboer reist på fest og ikke gitt lyd fra seg i løpet av kvelden/natta/ikke kommet hjem, så hadde jeg takket for meg forlengst. 
Håper du forstår at du fortjener så uendelig mye mer enn å bli behandlet sånn som dette?

Anonymkode: b5139...5b1

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva i huleste...

Første jeg tenkte på, er at når en fest ender i todagers for meg, så har jeg tatt drugs.. mdma, noen ganger kokain. Det må jo ikke være sånn, men det er jo gjerne det som får en fest til å vare ekstra lenge, til at det blir kosing med venner - og at man ikke vil hjem til "mor" med pupiller like store som tallerkener. 

Men det er ikke relevant - han har nylig blitt far og burde virkerlig slutte med todagers uansett rusmiddel. Han kan ikke holde på sånn lengre. 

Og: Jeg har en kompis eller tre som jeg kan være litt sånn med, sene kvelder, kose litt i sofaen (som nevnt over, gjerne en sånn mdma-kveld), de kommer seg hjem på morgenkvisten. Vi er fullstendig platoniske venner og det er absolutt ingenting å bekymre seg for, for eventuelle kjærester. Men vi gjøre det ikke så mye, når vi har kjærester. Og jeg hadde ALDRI gått bort til kjæresten sånn. Dama virker helt blåst. Hun er sjalu på deg. Og han har nok klagd sin nød, snakket deg litt ned. Man kan bli sjalu bare som venn også - det er ikke nødvendigvis det at de har en affære, men hun vil ikke miste (kose-)kompisen sin til en annen kvinne. Han er hennes. Og du er bare sjalu og forstår ikke, en hindring for deres unike vennskap. 

Men drit i henne her. Det er han som må vokse opp og skjerpe seg. Han behandler deg utrolig respektløst. Jeg vet det er litt vel dramatisk og veldig lett å si, men neste gang han ikke kom hjem, så tror jeg faenmeg jeg hadde pakke sysakene mine og dratt selv. Så kunne han lure på hvor jeg ble av, uten å ha gitt beskjed.

Anonymkode: 6b9e6...722

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er absolutt ikke greit.

Han oppfører seg som en tenåring, og ikke som en voksen mann som nettopp har fått barn.

Dere bør ta en ordentlig prat, og han må følge opp handling mot ord.

Og ved første tegn til at det skled ut hadde jeg vært ferdig med han.

Dette fortjener du virkelig ikke.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er ugreit og langt over streken. For meg er dette utroskap, og jeg er ganske sikker på at de gjør noe mer enn "bare" å være venner. Ligge og kose med hverandre? Eh.(..)

Dette hadde jeg ikke funnet meg i. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du og barnet fortjener en voksen og ansvarlig mann og far. Oppførselen hans tyder ikke på at han ønsker å være det, dessverre. Jeg er enig med den over her som sa at du bare bør gi han et valg, hardt mot hardt. 
Jeg vet det er vanskelig, men min erfaring er at dette blir bare verre. Han har et stort ego, og setter seg selv og sine barnslige behov først. Han kommer antakeligvis ikke til å slutte med det. 
Derfor, selv om det kjennes helt umulig ut nå som du har fått et barn og dere egentlig skulle være familie sammen, vil du få det så uendelig mye bedre uten han. Du fortjener bedre. 

Anonymkode: a2e00...ca8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

I dette tilfellet hadde jeg nok bare latt henne ta ham... En sånn fyr er ikke verd en dritt som kjæreste eller far.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

HVORFOR godtar du å bli behandlet så respektløst som dette??????? 

Anonymkode: 4c05c...381

• Liker 7
Skrevet

Jeg dømte dette forholdet allerede ved "Han er veldig glad i å ta seg en fest og har tidligere hatt en tendens å bli borte hele helgen på grunn av en « to dagers fylla». På dag en har han kommunisert med og sagt ifra når han skal komme hjem, noe som ikke har skjedd da han har havnet på en to dagers. Dag to svarer han ikke meg og jeg blir sittende som et spørsmålstegn."

Hvorfor få barn med noe sånt? Han der kommer aldri til å fungere normalt i en relasjon. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor få barn med en så umoden dust, bli gravid og velge få barn med en du har vært i forhold med såpass kort tid. Og festingen begynte han vel ikke med etter du ble gravid?

Stakkars barnet midt i dette, umoden far og en mor som finner seg i alt

Anonymkode: 6055d...3b0

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du har skrevet feil i overskriften, for dette er ikke utroskap han skjuler; han gjør det helt åpenlyst:o Du må komme deg vekk fra han❤️ Om du eier/leier bostedet deres, så hiv han ut. Om ikke, så skaff et eget sted til deg og barnet. Han kommer kun til å gjøre deg lei deg, skuffe deg og gi deg hjertesorg:(  Du fortjener så mye bedre:nikke: Ønsker deg alt godt❤️

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har lest nøyaktig det samme innlegget tidligere. Har vanskelig for å tro at det finnes så mange som gidder være med slike typer som dette. At dette er en søplefyr er åpenbart etter ha lest første, halve avsnitt. 

Anonymkode: 0e52e...b98

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er virkelig ikke greit, og det kommer nok ikke til å bli bedre. Han burde ha en ekstrem omsorg for deg når du går gravid. Dette vil nok eskalere i småbarnstiden, når kjærlighetsforholdet deres settes på vent og han i tillegg ikke får all oppmerksomhet. 
Jeg hadde ikke godtatt dette.

Anonymkode: f02bb...5c2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...