Gå til innhold

Ungdom ble anmeldt etter forferdelig oppførsel fra en ansatt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en situasjon jeg kjenner til som jeg vil ha deres meninger om. 
En kommunalt ansatt kommer inn i et hjem uten forvarsel og skal ta med seg en ungdom til en institusjon mot sin vilje mens barnet sover. Hun stikker nesa inn på rommet og presenterer seg ikke. Skaper ingen trygghet og forklarer ikke hva som skjer. Hun sier stå opp og pakk tingene dine og sett deg i bilen. 
Ungdlmmen får panikk, gråter og blir redd. 
På vei ut ber ungdommen henne om å hjelpe å ta med en bag med klær, dette sier hun nei til og at ungdommen kan bære selv. Ungdommen reagerer med å spytte på jakka hennes. Hun reagerer med å anmelde ungdommen. 
Dette er jo helt urimelig.. å spytte på en offentlig ansatt er ulovlig. Men å behandle barn på den måten er liksom greit. Reaksjonen fra ungdommen kommer jo fra hennes adferd mot ungdommen. 
Jeg er sjokkert. Hva tenker dere? 
ungommen er ikke voldelig eller truende på noen måte ellers. 

Anonymkode: fb0b3...9c0

• Liker 3
  • Hjerte 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt advokat 

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (2 minutter siden):

Kontakt advokat 

Foreldrene har gjort det. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Foreldrene har gjort det. 

Det er bra 

• Liker 1
Skrevet

Ansatte har ofte regler på når ting skal anmeldes. Tipper det er hva som har skjedd her. Det blir med stor sannsynlighet henlagt. Eller bot. 
Ser ingenting feil med at det blir anmeldt. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Av åpenbare årsaker legger jeg intet i versjonen som fremstilles her, regner med at den kommunalt ansatte også har en versjon av det som skjedde.

Ingen grunn til å lage noe stor sak av dette, slik jeg ser det vil det bare være å skyte seg selv i foten og å vise seg konfliktsøkende heller enn løsningsorientert, at noen står i slike meningsløse kamper sier mest om dem som gjør det (og vil bli brukt mot vedkommende), dropp det toskeskapet!

• Liker 31
  • Nyttig 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En kommunalt ansatt kommer inn i et hjem uten forvarsel og skal ta med seg en ungdom til en institusjon mot sin vilje mens barnet sover. Hun stikker nesa inn på rommet og presenterer seg ikke. Skaper ingen trygghet og forklarer ikke hva som skjer. Hun sier stå opp og pakk tingene dine og sett deg i bilen. 
På vei ut ber ungdommen henne om å hjelpe å ta med en bag med klær, dette sier hun nei til og at ungdommen kan bære selv. Ungdommen reagerer med å spytte på jakka hennes. Hun reagerer med å anmelde ungdommen. 
Dette er jo helt urimelig.. å spytte på en offentlig ansatt er ulovlig. Men å behandle barn på den måten er liksom greit. Reaksjonen fra ungdommen kommer jo fra hennes adferd mot ungdommen. 

Forferdelig oppførsel fra en ansatt? Alt er relativt. En forelder kunne gått inn på soverommet og vekket ungdommen og gitt beskjed om hva som foregikk. Dessuten er det minst 2 versjoner av saken.

• Liker 21
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kjenner til en versjon av en hendelse. Og slik du gjengir den, er denne versjonen veldig "jeg er ikke min skyld" preget.

Min medfølelse går til alle offentlig ansatte som hver dag prøver å gjøre jobben sin under knappe ressurser, får urimelig, og ofte uriktige beskyldninger rettet mot seg, men som pga taushetsplikten ikke kan fortelle sin versjon.

• Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
tvertimot skrev (1 time siden):

Av åpenbare årsaker legger jeg intet i versjonen som fremstilles her, regner med at den kommunalt ansatte også har en versjon av det som skjedde.

Ingen grunn til å lage noe stor sak av dette, slik jeg ser det vil det bare være å skyte seg selv i foten og å vise seg konfliktsøkende heller enn løsningsorientert, at noen står i slike meningsløse kamper sier mest om dem som gjør det (og vil bli brukt mot vedkommende), dropp det toskeskapet!

Ja det kan en si, det offentlige har alltid rett. 

Så da bør en bare gi opp?

En viss grad av servicevennlighet og folkeskikk bør forventes uansett institusjon tenker jeg. 

Så ja, her er nok advokat og tilsyn med holdningene i institusjonen på sin plass.

Kanskje også prosessen fram dit, selvom dette er en egen sak.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er rimelig at offentlig ansatte har et styrket vern mot trakassering på jobb.

Samtidig er situasjonen som beskrives her en helt forferdelig måte å behandle ethvert annet menneske på og vitner om et maktmisbruk som er satt i system.

Jeg tror jeg vil se på den anmeldelsen som en rutine. Det er helt forståelig at det kommer reaksjoner underveis i en slik situasjon, for min egen del opplever jeg at sovende og nyvåknete mennesker som langt mer uforutsigbare enn ellers. Sett folk rett i panikkmodus i tillegg og du vil se tilsvar av typen som forflytter seg fra sunn selvoppretholdelse over til reaktiv voldsbruk.

Anonymkode: eafa3...d56

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

mange som har sviktet ungdommen her men akkurat annmeldelsen vil neppe føre til noe så sant ungdommen klarer holde hodet kaldt fra her og videre, synd barn skal havne på institusjon men foranledningen til dette er nok verre.. Stakkars barn! 

Anonymkode: 85b64...85f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kutt ut!

Anonymkode: 77122...9b2

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres definitivt ut som en vinklet historie, ja. Vil tro at den ansatte har en litt annen variant å fortelle. 

Ikke minst vet vi ingenting om forhistorien her.

Og selv om alt i historien slik den legges frem her er riktig, så er det ingenting som forsvarer å spytte på den ansatte. 

Anonymkode: 5a128...578

• Liker 24
  • Nyttig 6
Skrevet

Mam spytter ikke på folk. Uavhengig av om den offentlige ansatte gjorde ting rett eller ikke er ikke spytting en passende respons. Alt du skriver rundt hendelsen her er egentlig irrelevant. 

I tillegg tviler jeg sterkt på hendelsesforløpet her og jeg tviler på at du f.eks kjenner til den ansattes side her. Tviler på at denne ungdommen oppførte seg så uskyldig som du fremstiller det som.

• Liker 22
  • Nyttig 2
Skrevet

«Kjenner til».

Enten må du ta inn over deg at du ikke alltid får servert nøytrale versjoner av ting som skjer, slutte å skape konflikter på vegne av barnet ditt eller andre, eller slutte å dikte opp historier.

• Liker 25
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva var den forferdelige oppførselen til den ansatte? Det var kanskje hverken pedagogisk eller høflig, men «forferdelig» er et sterkt ord.

Anonymkode: bb713...047

• Liker 8
Skrevet

Synes det høres ut som den anmeldelsen er helt på sin plass samt at det sikkert er mye informasjon her som ikke er med i versjonen til TS

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Ungdommen ble anmeldt etter forferdelig oppførsel fra ungdommen!

Den ansatte gjorde jobben sin og skal ikke bli spyttet på eller trakassert på annen måte, uansett! 

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...