Gå til innhold

Katt som ikke trør på forpoten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten min er utekatt, og i dag så jeg at han haltet litt og tok ikke forpoten ned i underlaget .

Når han satt holdt han poten litt opp fra gulvet, og når jeg tok på poten for å undersöke, mjauet han og bet etter meg.

Kan ikke se hva som er under poten da han ikke tillater det, men det er ikke noe blod, hevelse eller sår å se utenifra.

Kan han ha blitt stukket av en bie?

Er det noe som går over eller bør jeg ta han til dyrlegen i morgen?

Anonymkode: 70156...57a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han har stukket seg eller vært i slosskamp ? Se det an litt hadde en pus på eiendommen som haltet gikk over etter ett par dager er ofte de sloss på sommeren 

AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke "litt halt" når han hopper rundt på tre bein... 

Hadde katten min hoppet på tre bein, og ikke ville satt poten i gulvet når den satt, og i tillegg bitt meg når jeg prøvde undersøke, så hadde jeg ikke vært i tvil engang. Jeg hadde ringt veterinær asap. 

Anonymkode: ad784...323

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en katt en gang som kom hjem og var halt. Kunne ikke trå på ene forbenet. Viste seg å være et lite brudd inne i poten. Men beinet var så lite at dyrlegen kunne ikke gjøre så mye, måtte bare vente til det grodde av seg selv. Men pus fikk smertestillende

Anonymkode: 6bc34...bfd

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han er ikke "litt halt" når han hopper rundt på tre bein... 

Hadde katten min hoppet på tre bein, og ikke ville satt poten i gulvet når den satt, og i tillegg bitt meg når jeg prøvde undersøke, så hadde jeg ikke vært i tvil engang. Jeg hadde ringt veterinær asap. 

Han hopper ikke rundt på tre bein, men halter litt når han går, dvs belaster ikke fullt den ene poten.

(Jeg skrev litt klønete i HI)

Ts

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Katten min var på do to ganger i natt og gravde med begge potene i sanden, og i dag tidlig ville han ut selv om han haltet bittelitt, men haltingen var mye bedre i dag enn i går kveld, så regner med dette går over.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her.

Katten min var på do to ganger i natt og gravde med begge potene i sanden, og i dag tidlig ville han ut selv om han haltet bittelitt, men haltingen var mye bedre i dag enn i går kveld, så regner med dette går over.

Men fikk du undersøkt poten?? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men fikk du undersøkt poten?? 

Nei men han mjauet ikke da jeg tok på den i dag, bare trakk til seg poten, men det gjör han alltid.

Han liker ikke å bli tatt på hvis han ikke inviterer til det selv.

I sted gikk han nesten normalt ute

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...