AnonymBruker Skrevet 1. juli #1 Skrevet 1. juli Hei til alle gode og ansvarlige foreldre som gir og ofrer mye for barna sine! Som står i tittelen, hva savner dere i hverdagen i dag? altså det kan være noe fysisk å ha eller en tjeneste å få fra noen slik at dere får mer tid igjen i hverdagen og evt slippe å bruke mye energi på når dere allerede må utføre mange dagligoppgaver med barna. Anonymkode: 1429c...a2d
TypiskMann Skrevet 2. juli #2 Skrevet 2. juli Det jeg kanskje savner mest, er noe så enkelt som å kunne senke skuldrene uten å lure på hvilken liten krise som venter rundt neste hjørne. Jeg savner de små tingene. Som å kunne svare på et enkelt spørsmål uten å føle at jeg står i veien for noen. Jeg savner å kunne lage mine egne planer for egentid og vite at dette kommer jeg faktisk til å få gjennomført. Ja, jeg har en tenåring med ekstra utfordringer 😅 Det hadde vært en drøm å ha tilgang på en slags praktisk hverdagshjelp. Ikke barnevakt, men en medspiller. En som ser ting litt før de velter. En som skjønner at det ikke alltid handler om store ting, men om å holde det gående. Men ja, jeg ofrer alt dette med glede. Jeg er heldig som har barnet mitt, og barnet mitt er heldig som har meg som hun selv sier med ujevne mellomrom. Det gjør alt verdt det. Men det er ikke til å legge skjul på: Jeg savner å kjenne på litt overskudd. Ikke bare ansvar. 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #3 Skrevet 2. juli Støtte på et personlig plan. Spesielt da jeg hadde tenåringer. Anonymkode: 70749...40e 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli #4 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): en tjeneste å få fra noen slik at dere får mer tid igjen i hverdagen Når man velger å få barn, må man være ansvarsbevisst nok til å forstå at i det øyeblikket barnet er født, er hverdagen for alltid endret. Man kan ikke planlegge barn, og så forvente tjenester av andre for å ordne opp i hverdagen. Da burde man tatt et annet valg. Å ha barn både tar og gir. Så istedenfor å fokusere på hva det tar, så fokuser på hva det gir. Og så vil jeg tilføye, som mor til nå voksne barn, at det å bruke tid på barna sine når de er små og i tenåringene, gir en flott samhørighet når barna blir voksne. Jeg reiser på ferie med mine, vi går fjellturer sammen og har et veldig fint voksent forhold. Det kommer ikke uten innsats. Anonymkode: 20d8e...26f 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #5 Skrevet 2. juli Lengre åpningstid i barnehagen. Anonymkode: 2d625...43f
AnonymBruker Skrevet 2. juli #6 Skrevet 2. juli Husmorvikar, husmorferie, praktisk bistand og vaskehjelp. Anonymkode: 70639...509 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli #7 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når man velger å få barn, må man være ansvarsbevisst nok til å forstå at i det øyeblikket barnet er født, er hverdagen for alltid endret. Man kan ikke planlegge barn, og så forvente tjenester av andre for å ordne opp i hverdagen. Da burde man tatt et annet valg. Å ha barn både tar og gir. Så istedenfor å fokusere på hva det tar, så fokuser på hva det gir. Og så vil jeg tilføye, som mor til nå voksne barn, at det å bruke tid på barna sine når de er små og i tenåringene, gir en flott samhørighet når barna blir voksne. Jeg reiser på ferie med mine, vi går fjellturer sammen og har et veldig fint voksent forhold. Det kommer ikke uten innsats. Anonymkode: 20d8e...26f Her er det snakk om ønsker, ikke forventninger. Det er selvfølgelig man kan ønske seg som kunne lettet hverdagen, det betyr ikke at man forventer det eller ikke burde fått barn. Anonymkode: 2dcb3...222 1 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli #8 Skrevet 2. juli Fint vær i sommer. Regner hele tiden, lite å gjøre for barna Anonymkode: d9307...187 2
Irja Skrevet 2. juli #9 Skrevet 2. juli Å ha råd til vaskehjelp en gang i uka. Det hadde vært helt nydelig 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #10 Skrevet 2. juli Mer i kontantstøtte og et ekstra år med det slik at man har mulighet for å være hjemme lenger. Skolestart slik den var ment å være for 6åringene, med lek og en myk overgang. Ikke slik Erna vil ha det nå med enda lengre skoledager. Mer lek, mindre skjerm. Anonymkode: eca9a...fb0 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #11 Skrevet 2. juli Jeg savner at noen kunne ha laget hjemmelagde middager til oss. Gjerne også handlet inn det vi behøver fra matbutikken. Hos oss finnes ikke hjemkjøring fra Meny. Vaskehjelp har vi allerede. Anonymkode: a9193...76e
AnonymBruker Skrevet 2. juli #12 Skrevet 2. juli Noen å komme på søndagsmiddag til ❤️ Anonymkode: e3b34...f11 4
Furstina Skrevet 2. juli #13 Skrevet 2. juli Mer familj nära. Egna syskon (tanter og onkler till mine barn), og søskenbarn til mine barn (på min side). Nærhet til mannens familie, og til min far.
AnonymBruker Skrevet 2. juli #14 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mer i kontantstøtte og et ekstra år med det slik at man har mulighet for å være hjemme lenger. Barnefamilier er den gruppen i samfunnet som har fått mest de siste årene, på grunn av et SV som blindt tror at stram økonomi kun befinner seg i familier med små barn. Så dere må da ha fått oppfylt ønskene deres og vel så det. Anonymkode: 20d8e...26f 2
LilleMy1989 Skrevet 2. juli #15 Skrevet 2. juli Butler til husarbeid, planlegging av måltider, handling og matlaging. Mer familie
HMK Skrevet 2. juli #16 Skrevet 2. juli Jeg savner at besteforeldrene engasjerer og interesserer seg mer i barnebarna. Jeg var så heldig at jeg hadde verdens mest engasjerte mormor. Hun tok meg med på teater, kino, juletrefest, kafé, sommerferie etc og jeg besøkte henne ofte. Hun var en så stor del av min barndom. Mine barns besteforeldre er ikke slik. Jeg har hatt barn i 24 år og det har ikke skjedd én eneste gang at noen av besteforeldrene har spurt om å ta med barna på noe, eller om å ha dem på overnatting. Det syns jeg er sårt. Min mormor derimot.. Hun ville så gjerne ha dem hos seg. Og siste gang jeg våget å la henne ha dem på overnatting var da hun var 86. Da fikk hun hjerteproblemer og mine yngste var bare 4 og 6 år, så det syns jeg var litt skummelt hvis noe skulle skje på natten. Mormor døde da hun var 88, og både ungene og jeg savner henne inderlig.
AnonymBruker Skrevet 2. juli #17 Skrevet 2. juli Bedre hjelp og veiledning i NAV-helvettet. Slippe å mase og mase og mase på helsehjelp ungene har rett på. Slippe å mase og mase og mase om å få tilrettelegging i skole unge har rett på. Boligpriser hvor middelklasse-inntekt kunne kjøpe et vanlig hus til familien sin, uten å bo seg ihjel. Ikke palass, et vanlig hus på 150 kvm. 200 kvm ville vært luksus. Bedre plass til alle ville gitt mer ro og fredeligere liv. Vaskehjelp så mor kunne fått litt egentid når alle andre er ivaretatt. Anonymkode: 3390e...1de 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #19 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (På 2.7.2025 den 6.58): Man kan ikke planlegge barn, og så forvente tjenester av andre for å ordne opp i hverdagen. Er det du som bestemmer dette? Jeg får ikke betale vaskehjelp, bestille sushi, betale noen til å klippe gresset eller være barnevakt? Det er betalte tjenester, har man økonomi til det så kan man selvfølgelig få barn med forventning om hjelp til å få hverdagen å gå rundt. Anonymkode: 0ee92...177
SPOCA Skrevet 3. juli #20 Skrevet 3. juli Det er flere ting; * At det ikke er så tungrodde prosesser rundt å få hjelpemidler. * Det samme gjelder pleiepenger. * Avslastning om nettene. Siden barnet må voktes 24/7 er det tøffe uker når vi har barnet. Spesielt i kombinasjon med fulltidsjobb. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå