AnonymBruker Skrevet 1. juli #1 Skrevet 1. juli Kjæresten sa i dag at han ikke ville kjøpe så dyr 40-års gave til meg, fordi han ikke ville at jeg skulle føle at jeg måtte kjøpe dyr gave til han når han blir 40 senere i år. Var ikke dette en litt merkelig ting å si? Jeg har jo lyst å gi han en skikkelig flott gave til den store dagen, og det vet han. Var dette for å prøve å unnskylde å bruke lite penger på gave? Han har god råd, og tjener nok 2 ganger så mye som meg. Anonymkode: f1b05...8aa
AnonymBruker Skrevet 1. juli #2 Skrevet 1. juli Si det rett ut. «Jeg har satt av x kr til gave til deg. Er det et passende gavebudsjett også for deg?» Anonymkode: b16ed...a22 4 5
AnonymBruker Skrevet 1. juli #4 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han har god råd, og tjener nok 2 ganger så mye som meg. Anonymkode: f1b05...8aa Han skal i følge deg bruke 2 ganger mer på gave til deg enn hva du bruker til han? Anonymkode: c2041...00d 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli #5 Skrevet 1. juli Høres ut som han enten har blitt veldig kjip og/eller at han sliter med å finne deg noe fint sånn at han på forhånd har unnskyldt det juggelet han planlegger å gi deg, samtidig som han har samvittigheten ren med å ikke få noe fint tilbake... Si at du ønsker noe fint og flott, for det er en staselig dag å feire! Anonymkode: 88391...fae 1 2
HMK Skrevet 1. juli #6 Skrevet 1. juli Hvorfor så opptatt av å få noe? Jeg forstår ikke tankegangen i det hele tatt. Det kan selvsagt ha noe å gjøre med at vi har felles økonomi, så om mannen min kjøper noe avsindig dyrt til meg går det jo uansett av fellespotten. Jeg blir egentlig mest sur om han kjøper noe dyrt til meg. Jeg hater smykker, jeg syns jeg lager bedre mat hjemme enn å spise ute, skal vi ut å reise vil jeg bestemme selv hvor og når. Nei. En fin plante, et kort med en personlig tekst og en tur i skogen med god niste. Og så kanskje litt kos til kvelds. Det er mer enn nok. 6 5 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #7 Skrevet 1. juli HMK skrev (3 minutter siden): Hvorfor så opptatt av å få noe? Jeg forstår ikke tankegangen i det hele tatt. Det kan selvsagt ha noe å gjøre med at vi har felles økonomi, så om mannen min kjøper noe avsindig dyrt til meg går det jo uansett av fellespotten. Jeg blir egentlig mest sur om han kjøper noe dyrt til meg. Jeg hater smykker, jeg syns jeg lager bedre mat hjemme enn å spise ute, skal vi ut å reise vil jeg bestemme selv hvor og når. Nei. En fin plante, et kort med en personlig tekst og en tur i skogen med god niste. Og så kanskje litt kos til kvelds. Det er mer enn nok. Men det er du, vi er alle forskjellige. Anonymkode: 583ce...d8e 3 1 6
AnonymBruker Skrevet 1. juli #8 Skrevet 1. juli HMK skrev (5 minutter siden): Hvorfor så opptatt av å få noe? Jeg forstår ikke tankegangen i det hele tatt. Det kan selvsagt ha noe å gjøre med at vi har felles økonomi, så om mannen min kjøper noe avsindig dyrt til meg går det jo uansett av fellespotten. Jeg blir egentlig mest sur om han kjøper noe dyrt til meg. Jeg hater smykker, jeg syns jeg lager bedre mat hjemme enn å spise ute, skal vi ut å reise vil jeg bestemme selv hvor og når. Nei. En fin plante, et kort med en personlig tekst og en tur i skogen med god niste. Og så kanskje litt kos til kvelds. Det er mer enn nok. Samme her. Blir selv 40 i år, og ønsker meg ikke noe spesielt av samboeren. Blir mer enn fornøyd om han baker en kake og kommer på kaffe på sengen til meg om morgenen❤️ Men syns likevel det er spesielt å kommentere kostnadene på en gave. Jeg tenker også at en gave mellom to mennesker ikke må koste det samme, så jeg syns det var rart. Anonymkode: 5fe10...461 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli #9 Skrevet 1. juli HMK skrev (9 minutter siden): Hvorfor så opptatt av å få noe? Jeg forstår ikke tankegangen i det hele tatt. Det kan selvsagt ha noe å gjøre med at vi har felles økonomi, så om mannen min kjøper noe avsindig dyrt til meg går det jo uansett av fellespotten. Jeg blir egentlig mest sur om han kjøper noe dyrt til meg. Jeg hater smykker, jeg syns jeg lager bedre mat hjemme enn å spise ute, skal vi ut å reise vil jeg bestemme selv hvor og når. Nei. En fin plante, et kort med en personlig tekst og en tur i skogen med god niste. Og så kanskje litt kos til kvelds. Det er mer enn nok. Hadde alltids vært hyggelig med en ny mobiltelefon eller iPad om det var behov for det også. Noen blir glad for kort og tur, andre blir glad for noe man faktisk har behov for og kan gjøre en bedre forskjell i en vanlig hverdag over lengre tid. Anonymkode: 88391...fae 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli #10 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Han skal i følge deg bruke 2 ganger mer på gave til deg enn hva du bruker til han? Anonymkode: c2041...00d Nei nei, selvsagt ikke! Det var bare for å fortelle at han ikke har dårlig råd. Anonymkode: f1b05...8aa 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #11 Skrevet 1. juli HMK skrev (12 minutter siden): Nei. En fin plante, et kort med en personlig tekst og en tur i skogen med god niste. Og så kanskje litt kos til kvelds. Det er mer enn nok. Dette er helt fine gaver det, men jeg syns vel at det er hyggelig å både få og gi noe litt mer spesielt til store dager. Anonymkode: f1b05...8aa 5 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #12 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tenker også at en gave mellom to mennesker ikke må koste det samme, så jeg syns det var rart. Ja det var dette jeg også syns var rart.. Anonymkode: f1b05...8aa 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #13 Skrevet 2. juli Synes ikke det er rart å si i det hele tatt. Antar han er sånn som synes det er litt tullete å kjøpe dyre gaver og at en oppmerksomhet er mer enn nok, selv ved rundt tall. Ganske mange som har gaver som sitt kjærlighetsspråk har vansker med å se at andre ikke har det Anonymkode: 1083c...2b9 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli #14 Skrevet 2. juli Merkelig. Her var forloveden desperat for å finne ut hva jeg ønsket meg, men jeg har alt jeg trenger. Ville bare ha han og en rolig middag hjemme. Han kan heller plutselig gi meg gaver utenom spesielle anledninger. Ting han har sett meg vurdere å kjøpe eller har pratet om. Men spør du meg om hva jeg ønsker meg så er jeg blank hver gang. Så han observerer og lytter. Fikk et heftig headset til gaming, en rå telefon med supert kamera og en nydelig diamant ring i hvitt gull han hadde designet selv. Ingen av de fikk jeg som bursdagsgave/julegave. Jeg er har kjøpt en del klær til han fordi jeg har funnet ting jeg vet han vil sette pris på og han HATER å shoppe klær til seg selv. Når vi begynner å prate om pengesummer faller jeg av lasset. Hva han ønsker og bruke og hva jeg ønsker å bruke er vår sak. Beløpet i seg selv er ikke viktig, men selve gaven og tanken bak. Vi blir like lykkelig for kaffe servert på sengen. Anonymkode: 240a2...ece 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #15 Skrevet 2. juli HMK skrev (12 timer siden): Hvorfor så opptatt av å få noe? Jeg forstår ikke tankegangen i det hele tatt. Det kan selvsagt ha noe å gjøre med at vi har felles økonomi, så om mannen min kjøper noe avsindig dyrt til meg går det jo uansett av fellespotten. Jeg blir egentlig mest sur om han kjøper noe dyrt til meg. Jeg hater smykker, jeg syns jeg lager bedre mat hjemme enn å spise ute, skal vi ut å reise vil jeg bestemme selv hvor og når. Nei. En fin plante, et kort med en personlig tekst og en tur i skogen med god niste. Og så kanskje litt kos til kvelds. Det er mer enn nok. Men ikke alle liker å bli avspist med ingenting hele livet. Jeg har aldri forstått dette norske "mannen skal aldri varte meg opp eller gjøre noe som helst spesielt for meg, det skal være 365 hverdager hvert år". Så lurer man på hvorfor så mange er deprimerte, og hvorfor så mange forhold går i dass. Lever man som naboer, så blir man som naboer til slutt og føler trang til å trekke seg ut av forholdet. Anonymkode: 65362...532 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #16 Skrevet 2. juli Hva med å unne dere en lang weekend eller noe for å feire 40 års dagene i stedet for gaver? Anonymkode: 83bb3...3e2 2 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli #17 Skrevet 2. juli Ville svart at du er uenig, det hadde vært veldig deilig med noe fint til denne runddagen. Fortell ham hva du ønsker deg 🤗 Anonymkode: b72f6...0fb 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli #18 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (14 timer siden): Han skal i følge deg bruke 2 ganger mer på gave til deg enn hva du bruker til han? Anonymkode: c2041...00d Og det fant du ut helt av deg selv? Siden TS ikke skriver noe om dette. Anonymkode: 46b78...ad4 4
Meg.no Skrevet 2. juli #19 Skrevet 2. juli Tidenes gjerrigknark! Dette er projisering. Han prøver å legge over på deg, at han ikke vil bruke penger på gave. Dette hadde jeg i tale satt overfor han. Dessuten tilføyet at jeg ikke ser på det å gi som en transaksjonell handling, og er komfortabel med å gi etter evne. Hadde det vært barneskoleelever, så kan en lik sum være bra, men dere er 40 år 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #20 Skrevet 2. juli Jeg går mot strømmen her🤪 Men jeg synes gaver fra samboer er koselig. Til 40-års dagen min fikk jeg noen diamantøredobber jeg hadde ønsket meg. De koster da rett og 50 000. Jeg kjøper aldri noe mer enn rundt 10 til hans runde dager. Men han tjener 3 ganger så mye som meg og er gjeldfri…. Mulig jeg er materialist, men jeg liker diamanter🙃 Anonymkode: 205a8...9ff 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå