Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg står i en litt sår og forvirrende situasjon.

For et par år siden hadde jeg et spesielt forhold på.litt under ett år, som fortsatt sitter sterkt i meg. Nå har jeg begynt å treffe ei ny, som er god og trygg, men jeg merker at tankene mine ofte vender tilbake til eksen. Det skaper en uro, som om jeg ikke helt er ferdig, og kanskje idealiserer det som var.

Jeg har vurdert å sende en melding til eksen. Ikke for å starte noe på nytt nødvendigvis, men kanskje for å rydde litt opp i det jeg bærer på. Samtidig er jeg usikker på om det vil hjelpe, eller bare rote det mer til.

Så jeg lurer på:

Har noen erfaring med å ta kontakt med en eks for «å få ryddet opp»?Ble det godt eller bare vanskeligere i etterkant?Kan sånn kontakt hjelpe å lande noe, eller er det bedre å la det ligge i fred?Setter stor pris på refleksjoner og råd.

Anonymkode: 622b1...5d0

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er sånt man snakker med psykologer om. Men dette med closure er en illusjon og du vil aldri bli ferdig med det så lenge du livnærer det.

Det er etter min mening sunt og naturlig å føle en form for kjærlighet og eller savn til en slik person. Det betyr at du har evnen til å føle. Men å gjenoppta kontakt eller håpe på noe nytt kan være usunt. Bedre å forsone seg med realiteten og innse at enkelte ting vil gjøre litt vondt. Man vil tenke litt på denne personen. Men det var en grunn til at det gikk som det gikk og det bør man finne fred i. 

Du får ikke closure. Du bare river opp gamle sår. La dem gro. 

Anonymkode: c896d...e5d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hei,

Jeg står i en litt sår og forvirrende situasjon.

For et par år siden hadde jeg et spesielt forhold på.litt under ett år, som fortsatt sitter sterkt i meg. Nå har jeg begynt å treffe ei ny, som er god og trygg, men jeg merker at tankene mine ofte vender tilbake til eksen. Det skaper en uro, som om jeg ikke helt er ferdig, og kanskje idealiserer det som var.

Jeg har vurdert å sende en melding til eksen. Ikke for å starte noe på nytt nødvendigvis, men kanskje for å rydde litt opp i det jeg bærer på. Samtidig er jeg usikker på om det vil hjelpe, eller bare rote det mer til.

Så jeg lurer på:

Har noen erfaring med å ta kontakt med en eks for «å få ryddet opp»?Ble det godt eller bare vanskeligere i etterkant?Kan sånn kontakt hjelpe å lande noe, eller er det bedre å la det ligge i fred?Setter stor pris på refleksjoner og råd.

Anonymkode: 622b1...5d0

Det er iallefall oppskriften på å gjøre den nye dama di usikker på intensjonene dine med deres forhold. Om du vil potensielt ødelegge for nytt forhold, kjør på. 

Anonymkode: b7fb6...f40

• Liker 5
Skrevet

bare nei

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...