AnonymBruker Skrevet 1. juli #1 Skrevet 1. juli Mamma har hatt en ti år lang kamp med kreften. Hun er veldig sliten nå, og ønsker å slutte… jeg støtter henne i hennes beslutning som hun tar for seg selv. jeg har en veldig eksponert jobb på denne lille plassen vi bor på, alle vet hvem vi er, alle vet om mamma sin tilstand, og jeg får mye spørsmål… kan jeg sykemelde meg? Det er jo veldig psykisk belastende alt dette… Anonymkode: 482a3...d48 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli #2 Skrevet 1. juli Det er det legen din som må beslutte naturligvis. Men jeg tipper legen din har forståelse for at du har det veldig tøft psykisk. Anonymkode: 6a76b...03f 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli #3 Skrevet 1. juli Du kan jo ikke det siden du ikke er syk. Men du kan se om du får til å ta ut noe ubetalt permisjon eller noe sånt Anonymkode: 4c43a...04d 6
AnonymBruker Skrevet 1. juli #4 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Mamma har hatt en ti år lang kamp med kreften. Hun er veldig sliten nå, og ønsker å slutte… jeg støtter henne i hennes beslutning som hun tar for seg selv. jeg har en veldig eksponert jobb på denne lille plassen vi bor på, alle vet hvem vi er, alle vet om mamma sin tilstand, og jeg får mye spørsmål… kan jeg sykemelde meg? Det er jo veldig psykisk belastende alt dette… Anonymkode: 482a3...d48 Kondolerer ❤️Snakk med legen din om veien framover. Anonymkode: dae5d...758 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli #5 Skrevet 1. juli Snakk med legen. I verste fall får du ta ut velferdspermisjon, i sånne tilfeller så synes jeg det er verdt det. Det kan jo også være at du kan bli enig med arbeidsgiveren din om en fleksibel løsning. Og det at alle spør deg om situasjonen på jobb må det gå an å gjøre noe med. Anonymkode: 13905...91a 9 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli #6 Skrevet 1. juli Om din mor ønsker å ha siste tiden av livet i eget hjem, så antar jeg du har rett på pleiepenger: https://www.nav.no/pleiepenger-sluttfase Hvis hun ligger på sykehus eller sykehjem, så snakk med legen din og din arbeidsgiver. ❤️ Anonymkode: 09b39...1f6 8 3
Hedda-78 Skrevet 1. juli #7 Skrevet 1. juli Dett er ikke en avgjørelse du kan ta selv, siden det ikke går an å sykmelde seg selv. Ta en prat med legen og hør om han/hun har noen forslag. Ellers må du kanskje ta noen grep for å beskytte deg selv og sette grenser for hva du vil snakke om mens du er på jobb. F.eks. bare svare kort "det kan vi snakke om en annen gang, når jeg ikke er på jobb" eller "jeg prøver å ikke tenke så mye på det mens jeg er på jobb, for jeg må jo fokusere på jobben" 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli #8 Skrevet 1. juli Du kan ikke bli sykemeldt fra livet, det kan jo gå måneder og år før din mor faktisk dør. Men du kan søke pleiepenger. Anonymkode: a61e0...2f5 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli #9 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Mamma har hatt en ti år lang kamp med kreften. Hun er veldig sliten nå, og ønsker å slutte… jeg støtter henne i hennes beslutning som hun tar for seg selv. jeg har en veldig eksponert jobb på denne lille plassen vi bor på, alle vet hvem vi er, alle vet om mamma sin tilstand, og jeg får mye spørsmål… kan jeg sykemelde meg? Det er jo veldig psykisk belastende alt dette… Anonymkode: 482a3...d48 Nei, ikke med mindre du er ordentlig syk selv. Men du kan søke om permisjon og omsorgspenger for å ta vare på henne den siste tiden. Anonymkode: 2b36d...c43 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #11 Skrevet 1. juli Klart du kan bli sykmeldt når du står i en psykisk belastende situasjon en periode. folk sykmeldes av mindre Anonymkode: 0649b...a31 5 1 4
anonym35445 Skrevet 1. juli #12 Skrevet 1. juli (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan jo ikke det siden du ikke er syk. Men du kan se om du får til å ta ut noe ubetalt permisjon eller noe sånt Anonymkode: 4c43a...04d Psykisk syk er å være syk frøken🙈. Og denne personen gir uttrykk for å ha de tungt psykisk for tiden. Innafor spør du meg, men dette er det jo uansett ikke du som bestemmer TS men legen. God bedring uansett TS🫶🏻. Endret 1. juli av anonym35445 6 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli #13 Skrevet 1. juli Jeg ble sykmeldt da mamma svevde mellom liv og død. Hun lå en stund i koma, så jeg var der to ganger daglig. Hadde ikke klart å jobbe samtidig. Dro tilbake i jobb da hun våkna og vi skjønte hun skulle klare seg. Anonymkode: 5cce1...022 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli #14 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mamma har hatt en ti år lang kamp med kreften. Hun er veldig sliten nå, og ønsker å slutte… jeg støtter henne i hennes beslutning som hun tar for seg selv. jeg har en veldig eksponert jobb på denne lille plassen vi bor på, alle vet hvem vi er, alle vet om mamma sin tilstand, og jeg får mye spørsmål… kan jeg sykemelde meg? Det er jo veldig psykisk belastende alt dette… Anonymkode: 482a3...d48 Er du syk da? Ferietid i tillegg, ta ut ferie, be om velferdspermisjon eller ulønnet permisjon. Når dere har levd med kreften i ti år så er ikke situasjonen akutt, heller. Ja, det er krevende, livet er krevende til tider. Men at livet skjer, er ingen diagnose og heller ikke noen sykemeldings grunn. Hvorfor spør du egentlig om sykemelding på ett nettforum? Vil det ikke være mer naturlig å prate med en lege? Anonymkode: d1323...0a9 1 2
Himmelen_91 Skrevet 1. juli #15 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Kondolerer ❤️Snakk med legen din om veien framover. Anonymkode: dae5d...758 Kondolerer??? 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #16 Skrevet 1. juli Du kan sykemeldes om situasjonen har gjort deg syk. Altså: du kan kun sykemeldes for egen sykdom. Anonymkode: 1ca61...f1b 1
Grüner Skrevet 1. juli #17 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mamma har hatt en ti år lang kamp med kreften. Hun er veldig sliten nå, og ønsker å slutte… jeg støtter henne i hennes beslutning som hun tar for seg selv. jeg har en veldig eksponert jobb på denne lille plassen vi bor på, alle vet hvem vi er, alle vet om mamma sin tilstand, og jeg får mye spørsmål… kan jeg sykemelde meg? Det er jo veldig psykisk belastende alt dette… Anonymkode: 482a3...d48 Du kan ikke bare sykmelde deg fordi du bor på et lite sted hvor alle kjenner alle og du er redd for spørsmål. Men du kan søke om velferdspermisjon hvis du ønsker å ta deg av moren din på dødsleiet. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #18 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kondolerer ❤️Snakk med legen din om veien framover. Anonymkode: dae5d...758 Kondolerer? Det er litt tidlig. Hun er jo ikke død! Anonymkode: 8bddf...8de
Anonym6789 Skrevet 1. juli #19 Skrevet 1. juli Min tante fikk pleiepenger og velferdspermisjon når morfar lå på det siste. Ta kontakt med lege og nav
AnonymBruker Skrevet 1. juli #20 Skrevet 1. juli Ja, det er mulig å bli sykemeldt fordi du står i en psykisk belastende situasjon som har gjort det psykisk syk. Har selv vært sykemeldt for psykisk ubalanse situasjonsbetinget, og den avgjørelsen var det legen min som tok. Men snakk med legen, ikke kg. Her inne har jeg inntrykk av at man stort sett får til svar at sykemelding kun skal benyttes når en selv er døden nær. Anonymkode: 3edf6...e36 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå