AnonymBruker Skrevet 1. juli #1 Skrevet 1. juli Har vært tidligere medlem i ymse kristne organisasjoner, men ikke nå lenger og tok en hvit løgn om at jeg betalte så og så mye, bare for å slippe vedkommende. Jeg er der at jeg sliter med å si nei, min samboer hadde vært betraktelig mer negativ. Hva gjør dere? Anonymkode: d4f8a...566 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #2 Skrevet 1. juli Sier nei takk, ikke interessert Anonymkode: ecc8b...a3e 19 1
Høna79 Skrevet 1. juli #3 Skrevet 1. juli «Nei takk» og lukker døra mens de enda er midt i setningen. Har «neitakk til reklame» på postkassa, tilsvarende ordning og klistremerke til døra bør finnes for dørselgere og predikanter også. 5 10
AnonymBruker Skrevet 1. juli #4 Skrevet 1. juli Haha. jeg sier nei og lukker døra om noen kommer her og vil ha penger. Prøver noen seg når jeg er ute å gå uansett hvem og hva så er det NEI før de for sagt noe mer og så går jeg videre. Stå opp for deg selv. Anonymkode: 3c2bd...30f 7 1 2
Bokormsen Skrevet 1. juli #6 Skrevet 1. juli Heng opp et pride flagg og noen hvitløk rundt et speil på døra så skal du se det tar raskt slutt. 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli #7 Skrevet 1. juli Om jeg dro en hvit løgn for å slippe, kan de «ta» meg på det en gang? 🫢 ~Ts Anonymkode: d4f8a...566
AnonymBruker Skrevet 1. juli #8 Skrevet 1. juli Vi er buddhister, sa jeg. Ikke en kjeft har vært her etter det. Anonymkode: d71ea...c47 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #9 Skrevet 1. juli Når jeg møter selgere på gaten sier jeg alltid «jeg støtter allerede redd barna» (eller organisasjonen de kommer fra). Da lar de meg gå videre. Jeg synes alle de organisasjonene gjør flott arbeid og fortjener støtte, men jeg har valgt meg ut et par saker jeg støtter og har ikke råd til mer. Om jeg begynner med noe forklaring, så skal de overbevise deg, når du allerede støtter så lar de deg gå Anonymkode: ba68f...2c4 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli #10 Skrevet 1. juli Og kommer jehovas vitne på døren, så spør jeg om de har hørt om Jesus Kristus, vår frelser som kan gi oss evig liv i paradis. Så siterer jeg et raskt bibelvers og spør om jeg skal be for deres frelse. De går stort sett ganske raskt Anonymkode: ba68f...2c4 5
AnonymBruker Skrevet 1. juli #11 Skrevet 1. juli Haha, jeg juger til alle! Det er bare gøy. Alle veldedigheter: jeg gir allerede fast! Alle partier: jeg stemmer allerede på dere! Alle du sier det til blir glade, og hyggelige mot deg! Det de ikke vet tar de heller ikke skade av. Anonymkode: e8aad...89f 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #12 Skrevet 1. juli Jeg sier bare «nei takk» og deretter nei takk igjen hvis de ikke slutter å snakke. Samtidig lukker jeg døra. Snakker rett over de. Anonymkode: 2ce8c...7b6 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #13 Skrevet 1. juli Bokormsen skrev (6 minutter siden): Heng opp et pride flagg og noen hvitløk rundt et speil på døra så skal du se det tar raskt slutt. Ta med et pentagram og så er du fri for det meste. Anonymkode: 3c2bd...30f 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli #14 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Haha, jeg juger til alle! Det er bare gøy. Alle veldedigheter: jeg gir allerede fast! Alle partier: jeg stemmer allerede på dere! Alle du sier det til blir glade, og hyggelige mot deg! Det de ikke vet tar de heller ikke skade av. Anonymkode: e8aad...89f 😂❤️ Anonymkode: e6742...6d1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #15 Skrevet 1. juli Ok du er kristen er det kanskje ikke greit? Om du er ateist som meg har det ingen betydning, moral som bygger på religion vurdere jeg i hvert enkelt tilfelle, løgn som ikke skadet mine nærmeste faller ikke under feil. Anonymkode: 044b4...4e5 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli #16 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Om jeg dro en hvit løgn for å slippe, kan de «ta» meg på det en gang? 🫢 ~Ts Anonymkode: d4f8a...566 Og hvordan ser du for deg at de skal kunne det? "Du, i 2018 sa du her på trappa at du allerede støttet oss. Men ved en nærmere gjennomgang av vårt regnskap, kan vi ikke se å ha mottatt noen innbetalinger fra deg. Har du dokumentasjon på at du har betalt? Hvis ikke så vil din etterbetaling på kr 380 000 ex mva bli imøtesett snarest" Anonymkode: 80b38...2fb 6 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #17 Skrevet 1. juli Jeg har et kronisk sykt barn, som har levd med smerter siden fødsel, og ber de gi meg en begrunnelse om hvorfor jeg skal støtte opp en gud som tydeligvis synes det er helt greit at barn lider unødvendig. Hadde han vært så fantastisk som de mener, så hadde ikke mitt barn, og andre barn, måtte leve i lidelser… Har enda ikke møtt noen som kan gi meg en god grunn, de bare beklager og går videre… Anonymkode: f9ec5...e60 6 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #18 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Haha, jeg juger til alle! Det er bare gøy. Alle veldedigheter: jeg gir allerede fast! Alle partier: jeg stemmer allerede på dere! Alle du sier det til blir glade, og hyggelige mot deg! Det de ikke vet tar de heller ikke skade av. Anonymkode: e8aad...89f Men kan de ikke sjekke adressen opp mot etternavn og finne ut om man lyver eller ikke? 😨 Jeg fikk Kirkens Nødhjelp på døren, og hun som kom plapret i vei og jeg dro en hvit løgn om at jeg allerede betalte en sum i måneden. Hun hadde ikke hørt om den summen, og så ville hun vite hva jeg het, så jeg sa bare etternavnet. Syntes i ettertid det var ick! -Ts Anonymkode: d4f8a...566
AnonymBruker Skrevet 1. juli #19 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men kan de ikke sjekke adressen opp mot etternavn og finne ut om man lyver eller ikke? 😨 Jeg fikk Kirkens Nødhjelp på døren, og hun som kom plapret i vei og jeg dro en hvit løgn om at jeg allerede betalte en sum i måneden. Hun hadde ikke hørt om den summen, og så ville hun vite hva jeg het, så jeg sa bare etternavnet. Syntes i ettertid det var ick! -Ts Anonymkode: d4f8a...566 Ja, det kan de sikkert, men hvorfor skulle de gjøre det? Og om de finner ut av at du lyver, hva så? Det har ingenting å si, og vil aldri få konsekvenser. Anonymkode: e8aad...89f 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #20 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men kan de ikke sjekke adressen opp mot etternavn og finne ut om man lyver eller ikke? 😨 Jeg fikk Kirkens Nødhjelp på døren, og hun som kom plapret i vei og jeg dro en hvit løgn om at jeg allerede betalte en sum i måneden. Hun hadde ikke hørt om den summen, og så ville hun vite hva jeg het, så jeg sa bare etternavnet. Syntes i ettertid det var ick! -Ts Anonymkode: d4f8a...566 Jeg gir 75 kr i mnd til leger uten grenser. Noe jeg skrev under på som student for 20 år siden. Den summen eksisterer ikke som mulighet å gi i disse dager, men den har aldri blitt endret hos meg. Sånne ting kan skje og. Du trenger ikke oppgi sum når du sier du støtter, da Anonymkode: ba68f...2c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå