AnonymBruker Skrevet 1. juli #1 Skrevet 1. juli Som det står i overskriften. Hvor passer puritanisme inn i feminismen sitt narrativ? Anonymkode: db66e...b9e
AnonymBruker Skrevet 1. juli #2 Skrevet 1. juli Puritanisme kan også være en del av feminismen, fordi feminisme handler om at du har full rett til å bestemme over egen kropp – det inkluderer også retten til å sette grenser, velge å si nei, eller ønske å verne om egen seksualitet. Ingen skal presse deg til å være frigjort på andres premisser. Anonymkode: ba5f6...a78 3
Mandagsunge Skrevet 1. juli #3 Skrevet 1. juli Ingenstedshen. Med mindre ein meiner at feministisk kritikk av sexindustrien handlar om pripne kjerringer som er sjalu på dei pene jentene, men i så fall har ein ikkje forstått stort av kva feministisk kritikk av sexindustrien handlar om. 1 3
Capazitet Skrevet 1. juli #4 Skrevet 1. juli Puritanismen var ein protestantisk bevegelse innan den anglikanske kyrkja i England på 1600 talet så skjønar ikkje samanhengen 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli #5 Skrevet 2. juli Capazitet skrev (11 timer siden): Puritanismen var ein protestantisk bevegelse innan den anglikanske kyrkja i England på 1600 talet så skjønar ikkje samanhengen Sammenhengen er at mange kvinner representerer seg som feminister men sier veldig mye motstridende. Noen er såpass ekstreme at de kunne være medlemmer i KRF eller republikanernes "tea party". Du vet, de som er i mot abort osv. Anonymkode: db66e...b9e
Rosalilje84 Skrevet 2. juli #6 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (18 timer siden): Som det står i overskriften. Hvor passer puritanisme inn i feminismen sitt narrativ? Anonymkode: db66e...b9e Puritanisme passer for de av feministene som ønsker å være avholdne fra sex, enten helt, eller før ekteskap, for eksempel fordi de er troende. Feminisme er generelt for at kvinnen skal leve sitt liv på egne premisser. Det betyr ikke at ALLE kvinner ønsker å leve slik og sånn - alle er forskjellige. Feminismen åpner for at de kvinnene som ønsker å vente til ekteskapet eller avstå fra sex hele livet, skal kunne gjøre det, mens de som ønsker å ha mye sex med flere forskjellige, skal kunne gjøre det. Eget liv på egne premisser. Jeg er ikke religiøs, men jeg har aldri vært interessert i tilfeldig sex. Likevel er jeg feminist, og har for eksempel aldri sett for meg tilværelsen som tradisjonell husmor. Jeg knytter sex til kjærlighet FOR MEG. Samtidig så dømmer jeg ikke venninnene mine som liker tilfeldig sex og oppsøker det. 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli #7 Skrevet 2. juli Premisset for denne diskusjonen er rablende sprøyt Anonymkode: efa67...97d 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #8 Skrevet 8. juli Feminismen har ikke et fast "narrativ" som du kaller det. Det er en bevegelse med mange forskjellige medlemmer, med mange forskjellige synspunkter. Feminismen i Norge har klassisk vært ganske konservativ, mens det i for eksempel USA er veldig frigjort, med hylling av sexarbeidere osv. Anonymkode: d750e...aff
AnonymBruker Skrevet 8. juli #9 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (På 2.7.2025 den 12.10): Sammenhengen er at mange kvinner representerer seg som feminister men sier veldig mye motstridende. Noen er såpass ekstreme at de kunne være medlemmer i KRF eller republikanernes "tea party". Du vet, de som er i mot abort osv. Anonymkode: db66e...b9e Du vet ikke all verden om Krf, skjønner jeg. Anonymkode: 7db26...1a4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå