Gå til innhold

Er det bare jeg som har blitt litt lei av Airbnb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt Airbnb flere ganger de siste årene, både i Norge og utlandet. Før syntes jeg det var genialt, men nå har det begynt å føles mer slitsomt. Føler det har blitt dyrere, mer rigid, og ofte rotete regler som at man plutselig ikke får bruke kjøkkenet, eller bo vegg i vegg med eierens tante 😅

Er det bare jeg som føler det sånn, eller har Airbnb mistet litt av sjarmen?

Vil høre hva andre har opplevd - positive og negative erfaringer!

Anonymkode: ceae6...b71

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri brukt Airbnb. Jeg har hørt så mange ekle historier om skjulte kamera i dusj og lignende. Jeg sover kun på skikkelig hotell, eventuelt hos en venninne eller et familiemedlem (hvis de bor i området).

Anonymkode: 1ba6b...fdf

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Airbnb har blitt et etisk minefelt. Aldri mer.

Anonymkode: 20664...e7f

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det fungerer helt utmerket, har aldri hatt noen problemer. Bor på AirBnb akkurat nå, faktisk. Det er litt ekstra å ta hensyn til, som at man må sette seg inn i søppelhåndtering og sånt. Men det må man tåle. Ellers må man bo på hotell. 

Anonymkode: 0f8e4...157

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt enig. Syns ofte jeg får mer for pengene om jeg tar inn på hotell, med mindre det er snakk om spesielle destinasjoner, hytter og lignende. 

Anonymkode: 08f5b...6ed

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg digger å leie via Airbnb, men å leie ut vil jeg ikke lenger. Fått fast leieboer istedenfor. Måtte ta full nedvask av leiligheten opp til 3 ganger i uka. Gjester forventer standard som 5 stjernes helt nytt hotell. MER vasket enn hoteller. 

Anonymkode: 6c334...4b3

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er enig. Syns det har steget voldsomt i pris, og mye rart der ute. Har elsket airbnb før, men nå syns jeg ikke prisen er verdt det. Da vil jeg heller leie via novasol eller hotell  

Anonymkode: b7a39...46a

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Bor bare på Airbnb om det ikke er andre bra alternativer. Forrige tur bla fant jeg ikke passende hotell i området jeg ville bo så da ble det Airbnb, men dyrt var det ja. 

Anonymkode: e8f43...8a0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forerekker normalt hotell - men skal jeg være over tre dager og lelighet er en del billigere, går jeg gjerne for det. Hotell er enklere og mer forutsigbart, synes jeg. Resepsjon og aldri noe "tull". Med leligheter det litt mer uforusigbart - ulike løsninger, oppmøte til fast sted, kanskje vanskelig å finne frem etc. 

Anonymkode: e9f2a...af6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har leid ut gjennom Airbnb, men det har jeg sluttet med. Det er mye mas, og gjester som forventer for mye. Jeg har også vært svært uheldig et par ganger. 

tidligere brukte jeg selv Airbnb når jeg skulle på reise, men det har jeg også sluttet med så sant det er hotell tilgjengelig. Det er verter med rare regler for ditt og datt, og jeg synes det er blitt like dyrt som å bo på hotell. 

Anonymkode: a6c51...ce1

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, er slutt på det. Hotell er mye bedre.

Anonymkode: 528e3...3df

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Holder meg til booking.com
Spesielt i utlandet hvor du også finner private leiligheter.
Har opplevd å finne samme på begge platformer men litt billigere på booking.com (ikke mye men ca 50kroner døgnet)

Føler at booking.com er mer "seriøs" en airbnb.

Anonymkode: b54a5...b4d

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt det masse siden det kom, og bruker det fortsatt dersom vi finner en unik og spesiell bolig. Er den ikke spesiell nok så tar vi heller inn på hotell. 

Anonymkode: df148...4e0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte airbnb veldig mye i starten, spesielt i USA og andre steder vi var over lengre tid enn svippturer i europa på 3-5 dager. De siste 4-5 årene har jeg droppa det helt. Det er dårligere enn det var, dyrere og mer stress. Regler som er helt borti natta, gebyrer og avlysninger som skjer mens man er på vei til boligen. Jeg har sluppet unna alle de kjipe tinga selv men typ alle jeg kjenner har hatt dårlige erfaringer så jeg tar ikke sjangsen selv. Jeg vil også slippe å bruke flere timer på avreisedagen med å rydde og vaske og alikevel betale for rengjøring.

Anonymkode: 6582b...cfb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor nesten aldri flere netter samme sted, aldri brukt Airbnb, vil ha frokosten servert! Konseptet har veldig mange uheldige følger for fastboende i byer og tettbygde strøk. 

Bruker aldri bookingmotorene til de grådige tech selskapene heller, booker direkte hos tilbyder. Det er faktisk noen som prøver å drive et hotell med overskudd her uten å bli blodsugd av techgiganter. 

Anonymkode: 18353...946

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Bor ALDRI på Airbnb, når jeg har ferie vil jeg ha de bekvemligheter som hotellene har. Det får man ALDRI med Airbnb.

• Nyttig 1
Skrevet
Kjetil E skrev (11 timer siden):

Bor ALDRI på Airbnb, når jeg har ferie vil jeg ha de bekvemligheter som hotellene har. Det får man ALDRI med Airbnb.

Det er jo litt av poenget med airbnb, det er ikke hotell og skal ikke være det. 

Jeg foretrekker airbnb, er unikt og forskjellig hver gang, hotell er kjedelig. Jeg reiser alene og foretrekker å leie et rom i leiligheten til verten, det er sosialt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bruker det når vi ønsker en unik bolig. Eller å bo som de lokale, på mindre turistifiserte steder. Sist for 1000 kroner døgnet på et øde sted i Spania - fantastisk og autentisk opplevelse.  I by og på turistifiserte steder har det aldri vært bra. 

Anonymkode: 9d63f...2db

AnonymBruker
Skrevet
Kjetil E skrev (11 timer siden):

Dette blir jo litt som å si at man ikke liker fisk, og derfor bestiller kjøtt 🤣

Anonymkode: 9d63f...2db

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke den eneste. Selv ble jeg lei meg for å ha brukt det da jeg forsto virkningen det hadde på lokalsamfunn. Spesielt i Spania hvor de fleste eies av utledninger.

Anonymkode: 09c4a...8a6

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...