Knøttet Skrevet 19. mars 2006 #1 Skrevet 19. mars 2006 Jeg har hatt dårlig mage en stund nå (noen uker, kanskje en måned). Dvs at jeg har løsere mage enn vanlig, har endel (mye) luft i magen (og vond lukt) og har avogtil ganske vondt i magen (det varer heldigvis ikke lenge av gangen). Er veldig lei av det, det skal da ikke være slik?! Hva kan grunnen til dette være? Jeg er sansynligvis jernfattig, kan det hjelpe at jeg tar jerntabletter/har det noe med det å gjøre ? Er det noe mat jeg bør eller ikke bør spise?
millemei Skrevet 20. mars 2006 #2 Skrevet 20. mars 2006 Jeg ville først og fremst tatt en tur til lege, for at du har hatt det så lenge høres overhodet ikke bra ut. Biopat/naturterapeut o.l kan også være behjelpelig hvis dette ikke er et rent medisinsk problem. Leger tar som oftest sine vanlige prøver ved magetrøbbelm og finner de ikke noe på de prøvene, blir man overlatt til seg selv. Å prøve alternative behandlingsopplegg har således vært redningen for mange. Det kan godt være at du har utviklet en form for matvareintoleranse/allergi, men som sagt trenger du hjelp for å finne dette ut. Lykke til og god bedring
villkatt Skrevet 20. mars 2006 #3 Skrevet 20. mars 2006 Sliter med omtrent det samme selv. Fastlegen min tok det ikke spesielt seriøst da jeg sa at dette var et problem. Man kan jo bli sosialt tilbakstående av slike dårlige "uvaner" som mye luft og dårlig lukt!! Uansett fant jeg fram til et par matprodukter som gjør at jeg blir dårlig, og prøver å holde meg unna disse. Skal forresten til legen igjen og slå i bordet for å finne ut av dette, for jeg er drittlei! Men dette med jerntabeletter har jeg ikke hørt om før, åssen funker det da? Lykke til og god bedring fra meg også!
Lealaus Skrevet 20. mars 2006 #4 Skrevet 20. mars 2006 Jeg sliter med akkurat det samme og har gått litt over en måned nå. Har ikke time før 5. April :-s
Knøttet Skrevet 20. mars 2006 Forfatter #5 Skrevet 20. mars 2006 hei, og takk for alle svar og lykkeønskninger! Får vel ta en tur til legen da kanskje ... Ang. jerntabletter vet jeg ikke noe særlig- tenkte bare at siden man får hard mage av jerntabletter så får man kanskje løs mage om man ikke har nok jern? Håper det går bedre med dere også!
millemei Skrevet 20. mars 2006 #6 Skrevet 20. mars 2006 Anbefaler naturterapeut til de fleste med mageproblemer av ymse slag. Kjenner mange som har fått et nytt og bedre liv etter besøk der. I bergen anbefales Vital naturterapi på Kilden. Leger og mage er oftest = håpløst.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå