AnonymBruker Skrevet 1. juli #1 Skrevet 1. juli Ja, spørsmål der altså - men for å utype litt er spørsmålet litt mer konkret: Har du en kollega som du gleder seg til å se/prate med. Selv jobber jeg i et ganske blandet miljø med kvinner og menn. Er selv middelaldrende mann. Synes det er positivt å jobbe i et blandet miljø, og har gjort det nesten hele karrieren. Må tilstå at jeg gledet meg litt mindre til å gå på jobb når det en periode var ganske mannsdominert. For fem år siden begynte det en dame på litt over 30 på en annen avdeling. De første tre årene tenkte jeg bare at hun var vanlig hyggelig. Ganske normalt utseende også, verken spesielt pen eller stygg. Men så for to år siden - så merket jeg at jeg ble mer og mer oppløftet av å prate med henne - kjemien stemte godt, synes jeg da. Men tror kanskej at det bare er slik at hun er slik overfor de fleste... Ikke akkurat forelska- men kanskje nesten på grensen, for hun har samboer og jeg er altfor gammal. Så ikke noe seriøst, men samtidig har det hele tiden vært en liten ekstra motivasjon for å gå på jobb. Vi har hjemmekontorordning så vet ikke alltid hvem man treffer, men har mange morgener tenkt at det hadde vært hyggelig om hun var på jobb. Det har rett og slett vært en veldig hyggelig faktor på jobben. Tenker at slike småting er viktige. De som er trist nå er at hun skal slutte. Så nå må jeg finne på noe annet å glede meg over ! Anonymkode: 2b2be...9e9
AnonymBruker Skrevet 1. juli #2 Skrevet 1. juli Ja... Jeg har to eller tre. Men alle er ulike relasjoner. Han ene jobber i samme firma, men vi jobber ikke i samme avdeling. Traff han for noen år siden på en sammenkomst for firmaet. Har etter det hatt crush på han. Og vi utviklet en periode et forhold. (Fysisk og emosjonelt) Bor langt unna hverandre, så ser ikke hverandre så ofte. Det har vært spennende. Og ekstra krydder i hverdagen. Men har også kjærlighetssorg fordi det ikke kan bli oss to sånn det er nå. Har en annen som jeg jobber tettere mer. Stor aldersforskjell. (jeg er 20 år eldre) Havnet i senga etter en fest en gang. Og ender alltid opp med å rote med han. Han er hyggelig, men ikke noe følelser utover fysisk attraksjon. Han er en av de kjekkeste unggutta på kontoret, så skjønner ikke helt hvorfor han flørter med meg. Når vi ikke er på fest er vi profesjonelle og gjør ikke noe upassende. Og så har jeg en "workhusband". Vi bare tuller med det, og det er bare for gøy. Vi kan tulle og tøyse om f.eks å dele rom hvis vi skal på tur, men ikke noe følelser involvert. Og aldri skjedd noe upassende mellom oss. Men vi er gode kollega og liker hverandre godt, men ikke noe romantiske følelser involvert. Anonymkode: ad163...0b7
AnonymBruker Skrevet 1. juli #3 Skrevet 1. juli Nei. Kollegaer er bare kollegaer for meg. Merket mange menn som er ekstra hyggelige mot meg da, da blir jeg mindre hyggelig og unngår de. Anonymkode: d4342...bd4
AnonymBruker Skrevet 1. juli #4 Skrevet 1. juli Har aldri vært tiltrukket av en kollega, lurer på om det er noe av det samme som slår inn som når man ikke tiltrekkes av egne søsken. For ellers burde det jo skjedd en gang eller to i løpet av et langt arbeidsliv. Anonymkode: 94257...cd8 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #5 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Ikke akkurat forelska- men kanskje nesten på grensen, for hun har samboer og jeg er altfor gammal Vi skulle dit ja, selvfølgelig. Anonymkode: 18bce...7d5
AnonymBruker Skrevet 1. juli #6 Skrevet 1. juli Ja, jeg har et par kollegaer jeg setter ekstra pris på. Det er i hovedsak deres faglige tyngde, kombinert med en behagelig væremåte som gjør at de skiller seg ut. Jeg ser frem til å jobbe med dem, mer enn vanlig, når jeg for eks. vet jeg får et prosjekt hvor de er deltakere. Jobber i hovedsak med menn, to av 35 er kvinner og jobber kun administrativt. Koselige mennesker de og, men ikke i samme fagfelt og dermed ikke samme effekten. Nå snakker jeg da helt utenom følelser, tanker eller utsikter til romanse og lignende, da. Det virker som er essensielt her, tåpelig og flaut nok. Mann, 40-åra Anonymkode: 18bce...7d5 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli #7 Skrevet 1. juli Ja, har en kollega som jeg kommer veldig godt oveens med. Har vært på besøk hos hverandre og har det helt topp sammen. Vi er begge kvinner med mann og barn, så dette handler kun om vennskap. Anonymkode: d30c4...2bf 2
Snok1 Skrevet 1. juli #8 Skrevet 1. juli Jeg flørter egentlig alltid på jobb med en to-tre stykker. Aldri seksuelt og aldri en intensjon om at det skal bli noe. Det er bare en hyggelig og gjensidig verdsettelse. Litt ironisk at jeg som er promiskuøs er så streng med meg selv på jobb, men det blir så fort tull og bråk for mange fler enn de som utvikler et forhold, dessverre. Det er en yngre mann på jobben som flørter hemningsløst med meg og kaller meg for jobbkjæresten hans overfor kjæresten min. Han er en deilig sukkerbit som jeg gjerne skulle ha fråtset i meg, but a man’s gotta have a code.
Snok1 Skrevet 1. juli #9 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nei. Kollegaer er bare kollegaer for meg. Merket mange menn som er ekstra hyggelige mot meg da, da blir jeg mindre hyggelig og unngår de. Anonymkode: d4342...bd4 Hygge vil vi ikke vite noe av!! 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #10 Skrevet 1. juli Snok1 skrev (Akkurat nå): Hygge vil vi ikke vite noe av!! Ikke når de kun er det mot den ene unge kvinnen, ingen av de eldre damene eller mennene, nei. De ble ofte sure om jeg nevnte kjæresten min også, så ser ingen grunn til å være hyggelig mot den type menn. Anonymkode: d4342...bd4
AnonymBruker Skrevet 1. juli #11 Skrevet 1. juli Burde tråden vært plassert under samliv og kjærlighetsrelasjoner, kanskje? Det blei fort både flørting og forelskelse nevnt her, ikke akkurat relevant for arbeidsliv og karriere. Anonymkode: 18bce...7d5 1
Snok1 Skrevet 1. juli #12 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ikke når de kun er det mot den ene unge kvinnen, ingen av de eldre damene eller mennene, nei. De ble ofte sure om jeg nevnte kjæresten min også, så ser ingen grunn til å være hyggelig mot den type menn. Anonymkode: d4342...bd4 Da er det noe annet enn en hyggelig tone du reagerer på, og det forstår jeg godt.
AnonymBruker Skrevet 1. juli #13 Skrevet 1. juli Var forelsket i en på jobben i mange år, men hun hadde barn og var gift. Hadde lenge lyst til å gjøre noe, men så fikk vi en ny kollega som etter noen dager forsøkte å sjekke henne opp. Hun avviste han foran alle på jobben. Jeg sa aldri noe, og den dag idag vet hun ikke om følelsene jeg har og hadde for henne. Sånn skal det være. Jeg tuller/flørter med kvinnene på jobb, og de gjør det tilbake, men det blir med det. De er kollegaer, ikke noe mer. Anonymkode: 17c5d...1cc
AnonymBruker Skrevet 1. juli #14 Skrevet 1. juli Har vært stormforelsket i kollegaer to ganger🤣 Mannsdominert miljø, og jeg er eneste kvinne. Er forøvrig godt gift, og det er de også. Anonymkode: 52cc9...0fe
AnonymBruker Skrevet 1. juli #15 Skrevet 1. juli Jepp, og det gjør arbeidsdagen litt morsommere. Det er en helt uskyldig småforelskelse. Jeg er gift og elsker mannen min, så jeg har ingen intensjoner om noe som helst, men jeg lar den lille spenningen i magen være der så lenge den vil, for det gir litt krydder i hverdagen bare. Anonymkode: b6ef2...8d4 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli #16 Skrevet 1. juli Jeg var litt som det der, og var nok litt betatt. Men var gift da, og bare holdt avstand. Merket jeg savnet han når han ikke var på jobb og sånt, men det gikk seg liksom til. Men så ble jeg single og etter en stund så begynte jeg og han og henge litt på fortiden og bare var gode venner. Men så begynte ting og utviklet seg, nå har vi vært par i snart et år Anonymkode: 2a4c8...2dc
AnonymBruker Skrevet 1. juli #17 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei. Kollegaer er bare kollegaer for meg. Merket mange menn som er ekstra hyggelige mot meg da, da blir jeg mindre hyggelig og unngår de. Anonymkode: d4342...bd4 Selvsagt🙄 Anonymkode: 80313...2c5 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #18 Skrevet 2. juli Hadde en kollega jeg kom godt overens med og kunne tenke meg å innlede et forhold til. Vi flørtet masse, spiste alltid lunsj sammen og svinset rundt hverandre som forelskede på julebord, sommerfester o.a. men det ble aldri mer fysisk enn tett dansing og klemmer. Men han var gift. Så ble jeg gift og da ble han skilt. Så ble jeg skilt, men da hadde han giftet seg på ny😝 Tenker på han fremdeles (the one that got away) men vi er ikke kollegaer lenger, dessverre Anonymkode: 01932...d46
AnonymBruker Skrevet 3. juli #19 Skrevet 3. juli Jobber i kommune administrasjonen og her er det kvinnedominert. Men har noen kollegaer som har blitt venninner og det synes jeg er veldig hyggelig 😊 Anonymkode: 860f8...1cf
AnonymBruker Skrevet 3. juli #20 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (På 1.7.2025 den 15.41): Ja, spørsmål der altså - men for å utype litt er spørsmålet litt mer konkret: Har du en kollega som du gleder seg til å se/prate med. Selv jobber jeg i et ganske blandet miljø med kvinner og menn. Er selv middelaldrende mann. Synes det er positivt å jobbe i et blandet miljø, og har gjort det nesten hele karrieren. Må tilstå at jeg gledet meg litt mindre til å gå på jobb når det en periode var ganske mannsdominert. For fem år siden begynte det en dame på litt over 30 på en annen avdeling. De første tre årene tenkte jeg bare at hun var vanlig hyggelig. Ganske normalt utseende også, verken spesielt pen eller stygg. Men så for to år siden - så merket jeg at jeg ble mer og mer oppløftet av å prate med henne - kjemien stemte godt, synes jeg da. Men tror kanskej at det bare er slik at hun er slik overfor de fleste... Ikke akkurat forelska- men kanskje nesten på grensen, for hun har samboer og jeg er altfor gammal. Så ikke noe seriøst, men samtidig har det hele tiden vært en liten ekstra motivasjon for å gå på jobb. Vi har hjemmekontorordning så vet ikke alltid hvem man treffer, men har mange morgener tenkt at det hadde vært hyggelig om hun var på jobb. Det har rett og slett vært en veldig hyggelig faktor på jobben. Tenker at slike småting er viktige. De som er trist nå er at hun skal slutte. Så nå må jeg finne på noe annet å glede meg over ! Anonymkode: 2b2be...9e9 Hadde en på min tidligere arbeidsplass som jeg syns var så kjekk. Sånn helhet med person og utseende. Skjønte jo at han var litt eldre enn meg på 30, tenkte han kunne være 45 eller noe. Viser seg brått at han var nærmere 60 😂 blir fortsatt glad når jeg treffer han, men ville aldri gjort noe ut av det Anonymkode: f378a...b52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå