Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg periodefaster og kan gå 24 t uten mat. Periodefaster ufrivillig mye og har vært sånn hele livet.  Gidder heller ikke å bli en halvtjukk 52 år gammel kvinne.  Så det er en drivkraft.  Jeg føler meg vel som slank 

Anonymkode: 0397d...4c3

Oiii 24 timer uten mat 🤔 vises det ikke på ansiktet ditt at du slanker deg (rynker, linjer)?

Anonymkode: 738d1...13b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg gikk nylig ned i vekt. Har bare gått noen dager. Men nå ønsker jeg å spise litt mer enn bare 1200 kcal om dagen

Ts

Det enkleste er vel å bare spise slik du gjorde på diett, men øke porsjonene litt.

Anonymkode: 51066...913

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ca. Samme høyde som deg, vet ikke hva du veier da, men for å vedlikeholde vekt på 57 så spiser jeg ca. 1700 kal… trener også noe. 

Anonymkode: 51cec...23f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Oiii 24 timer uten mat 🤔 vises det ikke på ansiktet ditt at du slanker deg (rynker, linjer)?

Jeg gjør det samme, hvorfor tror du det skal vises utenpå at man ikke spiser på et døgn her og der? Er ikke slik at kroppen går i fullt forfall når klokka bikker x antall timer uten mat. 24 timer uten mat er helt vanlig for veldig veldig mange, her kan det også bli mer (f.eks fra 21:00 dag 1 + hele dag 2 + 11:30 dag 3). 

Anonymkode: 7f159...b87

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg gjør det samme, hvorfor tror du det skal vises utenpå at man ikke spiser på et døgn her og der? Er ikke slik at kroppen går i fullt forfall når klokka bikker x antall timer uten mat. 24 timer uten mat er helt vanlig for veldig veldig mange, her kan det også bli mer (f.eks fra 21:00 dag 1 + hele dag 2 + 11:30 dag 3). 

Hvis man spiser lite og går flere dager uten man da kan rynker og linjer komme raskere

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker kun kaffe til frokost. 
Mellommåltid i 10-tiden: 1 banan 

Lunsj kl 12: To grove brødskiver med litt smør, kokt skinke, egg og et lass agurk, paprika og tomater. 

Middag kl 16: Fisk/kylling/vegetar/noe kjøtt, varierer veldig, men har fokus på rene råvarer og mye grønnsaker. Har vi laks så spiser jeg typisk 1 filet, fyller halve tallerkenen med grønnsaker og tar litt potet, ris eller pasta. 

Kveldsmat kl 20: Middagsrester, knekkebrød med pålegg eller yoghurt med havregryn. 

Jeg teller ikke kalorier, men holder meg stabilt på ca 58 kg. Er 165 cm. Har en aktiv livsstil og trener en del, så derfor kan jeg nok spise en del uten å legge på meg. 

Anonymkode: 03067...778

Skrevet

Om du er voksen så må du nok bare belage dehg på å ligge lavt i kaloriinntak dersom du skal holde vekten. Mitt råd er periodisk faste, og ketogent/carnivore kosthold. 

Skrevet (endret)

Dette svaret er temmelig enkelt. Vær i fysisk aktivitet, og alt teller her. Men man bør litt mer opp i puls noen av dagene i uka enn en standard gåtur kan gi. Spis det som gir best næring og varier kostholdet. Så spis mindre godteri, drikk mindre brus og mindre alkohol. Ingenting av det sistnevnte trenger man å kutte ut helt, men begrensinger er nøkkelen her. Så hva er sunt og bra kosthold? Joda det er som jeg skriver variert, men øk gjerne innslaget av fisk dersom man ikke har det. Og spiser man rødt kjøtt så gå for den reneste formen for det, typ biffer osv. Grove kornprodukter er også greit å få i seg, dvs grovbrød etc. Knekkebrød er også fint her. 

Periodisk faste osv er bullshit og har ikke dekning i medisinsk forskning. 

Endret av William_S
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hvis man spiser lite og går flere dager uten man da kan rynker og linjer komme raskere

Kilde? Dette skjer ved raskt vekttap, men å faste i 24-36 timer gjør ikke at du raser ned i vekt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri telt kalorier. Men går veldig lett opp i vekt.

Spiser på en vanlig dag: lunsj - fritatta med grønnsaker og salat, en salat i ulike varianter, rester av annen mat. Avokadotoast med egg…. Middag; alt mulig, men laget fra bunnen. Spiser meg passe mett.

spiser aldri søtt, snop, snacks eller desserter. Men unner meg litt vin innimellom.

Drikker ellers aldri kalorier. 

Anonymkode: f94b5...aee

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye veier du nå da TS?

Anonymkode: e5825...667

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.7.2025 den 16.26):

Nei, man kan generelt få flere synlige rynker av å gå ned i vekt (mindre underhudsfett) men om man gjør det via periodisk fasting,  eller generelt kalori underskudd spiller ingen rolle. 

Anonymkode: 51cec...23f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye gikk du ned i uken de siste ukene? Gikk det veldig sakte mot slutten er du nok ca på vedlikehold allerede. Øk litt i matinntak, men vei deg ofte. Du får egentlig bare fasiten på hvor mye du kan spise ved å veie deg regelmessig.

Anonymkode: d54eb...865

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2025 den 15.26):

Jeg vil gjerne høre hva dere spiser i løpet av en dag for å holde vekten. Jeg har endelig nådd målet mitt og ønsker verken å gå opp eller ned 😊 Nå vil jeg spise stabilt og sørge for at kroppen får alt den trenger.

Hva har du spist i tiden du gikk ned? Jeg spiser det samme som da. 
Faster og holder meg til noen få måltid. Prøver å spise nok protein og fylle på med grønnsaker og frukt utenom, sunt fett av avokado/nøtter, olje og lignende. 

For meg er det viktig å ikke spise mer kalorier enn der hvor jeg stoppet. Variere rene råvarer, tilføre nok protein og drikke mye vann.

Anonymkode: 28012...27c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...