AnonymBruker Skrevet 1. juli #1 Skrevet 1. juli Jeg vil gjerne høre hva dere spiser i løpet av en dag for å holde vekten. Jeg har endelig nådd målet mitt og ønsker verken å gå opp eller ned 😊 Nå vil jeg spise stabilt og sørge for at kroppen får alt den trenger. Anonymkode: 738d1...13b 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #2 Skrevet 1. juli Det er vel ikke særlig relevant hva andre spiser, siden man ikke forbrenner like mye. Spis omtrent så mye som du forbrenner, vanlig sunn mat, så er du good. Anonymkode: 851c5...1ef 5 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli #3 Skrevet 1. juli Jeg veier meg to ganger i uka, hver mandag og hver fredag. Og spiser deretter, med fokus på grønnsaker og proteiner. Føler det er en kamp til tider, men jeg nekter å legge på meg igjen! Har hendt vekta viser to kilo mer mandag enn fredag, men det fikser jeg rimelig enkelt fram til fredag igjen og ny veiedag Skal ikke være lett Anonymkode: 722b6...cf8
AnonymBruker Skrevet 1. juli #4 Skrevet 1. juli Man må forbrenne mer enn man spiser. Selv mp jeg holde det på 1300 om jeg vil ned i vekt. Har inaktiv jobb og livstil. Anonymkode: 5730e...4e9
AnonymBruker Skrevet 1. juli #5 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man må forbrenne mer enn man spiser. Selv mp jeg holde det på 1300 om jeg vil ned i vekt. Har inaktiv jobb og livstil. Anonymkode: 5730e...4e9 Glemte du å lese hva du svarer på? God dag mann, økseskaft. Anonymkode: 851c5...1ef 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli #6 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er vel ikke særlig relevant hva andre spiser, siden man ikke forbrenner like mye. Spis omtrent så mye som du forbrenner, vanlig sunn mat, så er du good. Anonymkode: 851c5...1ef Jeg er lite aktiv. Har kontorjobb. Trener ikke. Er 160 cm høy Ts Anonymkode: 738d1...13b
AnonymBruker Skrevet 2. juli #8 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg er lite aktiv. Har kontorjobb. Trener ikke. Er 160 cm høy Ts Anonymkode: 738d1...13b Hvor lenge har du holdt vekten etter vektnedgangen? Og sliter du med å holde vekten stabil? Anonymkode: efe4f...2c6 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #9 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor lenge har du holdt vekten etter vektnedgangen? Og sliter du med å holde vekten stabil? Anonymkode: efe4f...2c6 Jeg gikk nylig ned i vekt. Har bare gått noen dager. Men nå ønsker jeg å spise litt mer enn bare 1200 kcal om dagen Ts Anonymkode: 738d1...13b 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #10 Skrevet 2. juli En typisk ukedag for meg er en liten skål med yoghurt og musli på morgenen. To brødskiver med smøreost og hvitost, eller to skiver med leverpostei, majones og agurk til lunsj. Middag er ofte tortillapizza med spekeskinke eller kylling, pasta med spekeskinke eller kylling i fløtesaus, pasta med kjøttdeig i tomatsaus, eller ovnsbakt omelett. I helgene lager jeg enten omelett til frokost, eller 2-3 brødskiver med salami og egg, eller 2-3 ostesmørbrød. Middag er vanligvis en gryterett, pizza, cheeseburger med syltet rødløk og coleslaw. På sommeren blir det noen ganger kyllingsalat til middag, og på vinteren lager jeg ofte suppe med hvitløksbaguetter. Spiser sjokolade eller potetgull 3-4 dager i uka. 163 cm høy, 56 kg. Gått ned fra 72 kg, og holdt vekten halvannet år. Anonymkode: 266dd...fb4
Summeer Skrevet 2. juli #11 Skrevet 2. juli (endret) Jeg spiser lett lunsj, skikkelig middag, og kveldsmaten avhenger av om jeg har trent eller ikke. Fokuset er på å spise fullverdig mat, dvs mat med fiber, næringsstoffer proteiner, okei mengde fett. Akkurat nå har jeg dilla på greske pitabrød, som jo ikke har så mye fiber. Men fylt med hjemmelaget hummus, salat, paprika, en liten bit haloumi og en drizzle chili-honning så blir det et godt alternativ til grovbrødskiva med gulost. Jeg drikker ikke kalorier i ukedagene. Jeg kan ofte spise to porsjoner middag, da har vi alltid minst to typer grønnsaker, potet/ris/fullkorn pasta og som regel rent kjøtt eller fisk. Vi har ganske små middagstallerkner (de er fra 70-tallet) så det er nok ikke egentlig to fulle porsjoner på en moderne tallerken Jeg har aldri dårlig samvittighet for å spise mat. Er jeg sulten er det fordi kroppen trenger påfyll. Og er jeg fysen prøver jeg å spise mat istedenfor. Endret 2. juli av Summeer
AnonymBruker Skrevet 2. juli #12 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En typisk ukedag for meg er en liten skål med yoghurt og musli på morgenen. To brødskiver med smøreost og hvitost, eller to skiver med leverpostei, majones og agurk til lunsj. Middag er ofte tortillapizza med spekeskinke eller kylling, pasta med spekeskinke eller kylling i fløtesaus, pasta med kjøttdeig i tomatsaus, eller ovnsbakt omelett. I helgene lager jeg enten omelett til frokost, eller 2-3 brødskiver med salami og egg, eller 2-3 ostesmørbrød. Middag er vanligvis en gryterett, pizza, cheeseburger med syltet rødløk og coleslaw. På sommeren blir det noen ganger kyllingsalat til middag, og på vinteren lager jeg ofte suppe med hvitløksbaguetter. Spiser sjokolade eller potetgull 3-4 dager i uka. 163 cm høy, 56 kg. Gått ned fra 72 kg, og holdt vekten halvannet år. Anonymkode: 266dd...fb4 Summeer skrev (3 minutter siden): Jeg spiser lett lunsj, skikkelig middag, og kveldsmaten avhenger av om jeg har trent eller ikke. Fokuset er på å spise fullverdig mat, dvs mat med fiber, næringsstoffer proteiner, okei mengde fett. Akkurat nå har jeg dilla på greske pitabrød, som jo ikke har så mye fiber. Men fylt med hjemmelaget hummus, salat, paprika, en liten bit haloumi og en drizzle chili-honning så blir det et godt alternativ til grovbrødskiva med gulost. Jeg drikker ikke kalorier i ukedagene. Jeg kan ofte spise to porsjoner middag, da har vi alltid minst to typer grønnsaker, potet/ris/fullkorn pasta og som regel rent kjøtt eller fisk. Vi har ganske små middagstallerkner (de er fra 70-tallet) så det er nok ikke egentlig to fulle porsjoner på en moderne tallerken Jeg har aldri dårlig samvittighet for å spise mat. Er jeg sulten er det fordi kroppen trenger påfyll. Og er jeg fysen prøver jeg å spise mat istedenfor. Takk for svar. Men hvor mange kalorier er dette? Anonymkode: 738d1...13b
Summeer Skrevet 2. juli #13 Skrevet 2. juli (endret) Jeg teller egentlig ikke kalorier, men det hender jeg regner over. Lunsjen ligger oftest på rundt 400-500 kcal (150 kcal i en brødskive med gulost, så to brødskiver og noe grønnsaker om det er enkelt, eller en salat med masse grønnsaker, enten ost, falafel, hummus eller kylling og noe coscos/pasta/brødbit til med 1/2 ss olje og balsamico på) Middag 700 kcal Kveldsmaten enten 400 eller 700, avhengig av om jeg har trent og trenger mer påfyll eller har vært stillesittende og det holder med en brødskive liksom. Endret 2. juli av Summeer 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #14 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Takk for svar. Men hvor mange kalorier er dette? Anonymkode: 738d1...13b Jeg teller ikke hele tiden, men tror jeg ligger på 1800 kalorier i snitt pr dag. De dagene jeg har telt i det siste så er det mellom 1400 og 2300 kalorier. Anonymkode: 266dd...fb4
Frøkenfryden Skrevet 2. juli #15 Skrevet 2. juli 1350 kalorier om dagen ca. Slanket meg på det for 10 år siden, måtte faktisk bare holde på samme inntak etter slanking. Det ble til vedlikeholdsvekt. Syns det er krevende men verdt det. Ca 4-500 frokost 3-400 lunsj Lite mellommåltid med frukt og yoghurt f eks. 400 middag Spiser mye forskjellig men lite brød. Heller knekkebrød. Og meget påleggsraus. Fokus på mye frukt og grønt. Eks ha med en boks oppkutta grønnsaker på jobb. Mye tjukke stavmiksa supper med grønnsaker. Men spiser vanlig mat, ikke spesialkost. Ting som hjelper meg å klare dette er at jeg heller har solide måltider enn mange. Før hadde jeg mange flere små, ble koko av det, følte jeg erta kroppen bare. Og når jeg klarer spise frokost så sent som mulig hjelper det. Oppe 05 så det er litt tøft men prøver vente til 8-9. Jeg er opptatt av rom for litt kos, man får 10 mokkabønner for 50 kalorier. F eks. Knust kornmo-kjeks oppå skyr luftig sitron med kaffe til gir litt ostekake-vibber. Sånne ting hjelper meg☺️ 1
Ugresset Skrevet 2. juli #16 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg gikk nylig ned i vekt. Har bare gått noen dager. Men nå ønsker jeg å spise litt mer enn bare 1200 kcal om dagen Ts Anonymkode: 738d1...13b Da teller du kalorier en periode for å finne ditt vedlikeholdsnivå eller hvis du ikke orker det spiser du det du spiste da du gikk ned i vekt på 1200 kalorier bare større porsjoner. Etter en stund på stabil vekt lærer man seg hvor mye/lite man kan spise for å holde seg der. Kontrollveie seg av og til er lurt. Jeg gikk ned 35kilo på tre år. Har nå holdt meg stabil i ett år (pluss/minus 3-4kg ved hver eneste menstruasjon). Jeg syns det er lett, spiser det jeg vil, men må være streng med meg selv etter jeg har spist mye over flere dager (ferier og sånne ting) så det ikke går feil vei totalt sett. 162cm og 55kg. 1
Irak Skrevet 2. juli #17 Skrevet 2. juli Jeg veier meg ikke. Prøver å være aktiv og i bevegelse. I forhold til klær så merker man om de ikke passer. Jeg har huleboerkropp og vil ha alltid ha store lår, mage og en brei ræv 😂
AnonymBruker Skrevet 2. juli #18 Skrevet 2. juli Jeg periodefaster og kan gå 24 t uten mat. Periodefaster ufrivillig mye og har vært sånn hele livet. Gidder heller ikke å bli en halvtjukk 52 år gammel kvinne. Så det er en drivkraft. Jeg føler meg vel som slank Anonymkode: 0397d...4c3
Gregarious Skrevet 2. juli #19 Skrevet 2. juli Forskning viser at regelmessig fysisk aktivitet er en av de viktigste faktorene for å opprettholde vekttap og forbli vektstabil over tid. Selv om trening ofte fører til økt appetitt, viser studier at fysisk aktivitet fører til fysiologiske endringer som gjør kroppen mer motstandsdyktig mot vektøkning. Flere undersøkelser har vist signifikante forskjeller i langsiktig vektkontroll mellom dem som kun endret kostholdet sitt, og dem som i tillegg integrerte fysisk aktivitet. 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #20 Skrevet 2. juli Jeg har slanket meg 28 kg og holdt vekten i 6 år. Det første året telte jeg kalorier fremdeles fordi jeg var usikker på hva jeg faktisk trengte i vedlikehold. Det var faktisk i starten av vedlikehold at jeg la mest innsats fordi jeg var bevisst på at denne gangen var siste gang jeg skulle slanke meg. Etter hvert så ble det hele veldig intuitivt. Har ikke noe jeg spiser fast. Jeg spiser all ekte mat, men veldig lite godteri og chips og sånt. Det har jeg vent meg av og kjøper det aldri inn. Spiser det kun når jeg får det servert, men syns ikke det er så spennende lengre. Ellers har jeg ikke faste måltidsrutiner. Men jeg spiser aldri når jeg ikke er ekte sulten. Jeg spiser aldri av vane. Feks i går så hadde jeg ikke lyst på lunsjen jeg hadde med på jobb, og var heller ikke så sugen på å gå i kantinen, da droppet jeg lunsj helt og da jeg begynte å bli sulten på ettermiddagen planla jeg en god middag. Skal snart på ferie og da vet jeg at jeg kommer til å spise mer. Så det at jeg ikke har all verdens matlyst nå gjør ingenting. Det jevner seg ut i løpet av ferien. Ellers er trening helt uunnværlig for meg. Også på sommeren går jeg lengre turer eller løper hver dag. Er aktiv. Veier meg en gang i uken. Har jeg gått opp mer enn 1 kg så kniper jeg bevisst inn. Det har egentlig vært overraskende lett. Men man må ha et overhengende mål, en mening med innsatsen. Og hos meg er mantraet "jeg skal aldri bli overvektig igjen. Jeg skal være slank resten av livet". Anonymkode: f7ca4...4f7 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå