Teardrop Skrevet 1. juli #1 Skrevet 1. juli Trenger en kantklipper som har batteri. Tenker max 3000kr. Hvor stort batteri trenger man for å klippe langs ca 40 meter uten å lade eller bytte batteri?
Haldrup Skrevet 1. juli #2 Skrevet 1. juli Det er antakelig flere titalls maskiner som oppfyller ditt behov..... Når du kjøper en ny maskin bør idealet ikke være en som kan klare jobben på EN.... oppladning eller ET batteri.... Men heller en maskin der med samlet batterikapasitet oppfyller kravet ditt.... Om det er med 1, 2 eller 3 batterier spiller ingen rolle.... Da neste batteri er klar når du har tømt første.... Du bør også vurdere hvor lenge du skal holde på med maskinen, hvor mye den veier, evt. om du trenger pauser underveis... Har du en kraftig maskin med et stort batteri, da blir den tung å jobbe med i lange økter... Sist men ikke minst.... Har du allerede verktøy i en bestemt serie, bør du vurdere en kantklipper i samme serie, da batteriene ofte er mer kostbare enn selve maskinen.... Jeg bruker selv denne: https://industrivarer.no/milwaukee-trimmer-sett-m18-fophltkit2-0?gad_source=1&gad_campaignid=22310464699&gbraid=0AAAAACqjrV3tNcA4-EgA2QerwpOtxkfFx&gclid=Cj0KCQjwjo7DBhCrARIsACWauSk-7YCYYcqbTev8hIcOpa07m2wF5xEq2RyvEg5Y_mbt12QUp4BRPpYaAibaEALw_wcB Dette er en veldig kraftig klipper, og jeg har flere batterier tilgjengelig i flere størrelser, så jeg kan holde på i timevis uten stopp, jeg har også flere redskaper til den... Denne "sagen" er antakelig overkill til ditt behov, men forteller litt om mulighetene som finnes...
AnonymBruker Skrevet 1. juli #3 Skrevet 1. juli Hvis det er 40 meter x ca 30 cm så kommer du trolig langt med 18v 2ah batteri dersom det ikke er helt overgrodd. Men jeg anbefaler uansett å ha et kraftigere batteri eller at du har to batterier – det er kjedelig å stå igjen med 3-4 meter som du må ta senere... Selv har jeg hatt denne (eller tilnærmet identisk) i ti år, og er godt fornøyd: https://www.byggmax.no/grestrimmer-black-decker-glc1823l-qw-p422032 Den bruker jeg til det gressklipperen ikke tar langs gjerder, blomsterbed og kantstein. Til de store jobbene bruker jeg en stor bensindrevet fra AL-KO. MEN: for mange er det fornuftig å tenke litt videre: En velger en produsent og et system, og bruker samme lader og batterier på alt. Kanskje trenger du en drill, en stikksag eller annet utstyr med tiden? Da er det greit å slippe å bruke mye penger på ulike batterier og ladere. Selv har jeg gått for Jula sin 18v-løsning på det meste annet. Fungerer helt utmerket til normalt/medium bruk for oss som ikke bruker verktøyet profesjonelt hele dagen. Innsidetips: Jula sitt 18v-utstyr og det du får på Europris (Work?) går om hverandre. Nevner det fordi Europris regelmessig har tilbud på både maskiner og batterier. (30%?) Ryobi er også store på konsumentmarkedet. Anonymkode: 7f825...66c
AnonymBruker Skrevet 1. juli #4 Skrevet 1. juli Anbefaler å kjøpe alt i samme merke (drill, hekksaks, kantklipper osv) så kan du ha flere batterier å bytte mellom. Anonymkode: 9797d...f44 3
Teardrop Skrevet 1. juli Forfatter #5 Skrevet 1. juli https://www.jula.no/catalog/hage/hagemaskiner/trimmere-og-ryddesager/batteridrevne-gresstrimmere/batteridrevet-gresstrimmer-024521/?gQT=1 Denne feks?
AnonymBruker Skrevet 1. juli #6 Skrevet 1. juli Teardrop skrev (1 time siden): https://www.jula.no/catalog/hage/hagemaskiner/trimmere-og-ryddesager/batteridrevne-gresstrimmere/batteridrevet-gresstrimmer-024521/?gQT=1 Denne feks? Sikkert fin nok den. Ideelt skulle jeg ønsket to mindre batterier i stedet for ett stort pga vekt (spesielt hvis du skal bruke batteriet på annet verktøy som hånddrill), men det er egentlig en bagatell. Ryobi har ikke de rimeligste batteriene. Et lite NB hvis du går for denne: eksakt samme pakkeløsning selges 300 kr rimeligere hos Felleskjøpet/Bondekompaniet. Anonymkode: 7f825...66c 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #7 Skrevet 1. juli Er det ikke flere og flere som bruker standardbatteti nå. Slik at et batteri går på tvers av merker? Anonymkode: ef385...574
AnonymBruker Skrevet 2. juli #9 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er det ikke flere og flere som bruker standardbatteti nå. Slik at et batteri går på tvers av merker? Anonymkode: ef385...574 Dessverre ikke: det er jo slik pengene tjenes. Har du brukt et par tusenlapper på en drill eller en kantklipper med batteri så fortsetter du gjerne å kjøpe verktøy/hageredskap/batterier i samme serie. Det er praktisk for deg, og helt supert for produsentene – som tjener mer penger. Det finnes riktignok adaptere å få kjøpt fra 3. part, som gjør at du bruke batterier fra enkelte kjente merker til andre merker. Men slett ikke alle. En ulempe er at disse bygger relativt mye mellom enheten og batteriet, og på f.eks en drill påvirker de balansen i verktøyet i stor grad. Ikke komfortabelt. Anonymkode: 7f825...66c 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #10 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dessverre ikke: det er jo slik pengene tjenes. Har du brukt et par tusenlapper på en drill eller en kantklipper med batteri så fortsetter du gjerne å kjøpe verktøy/hageredskap/batterier i samme serie. Det er praktisk for deg, og helt supert for produsentene – som tjener mer penger. Det finnes riktignok adaptere å få kjøpt fra 3. part, som gjør at du bruke batterier fra enkelte kjente merker til andre merker. Men slett ikke alle. En ulempe er at disse bygger relativt mye mellom enheten og batteriet, og på f.eks en drill påvirker de balansen i verktøyet i stor grad. Ikke komfortabelt. Anonymkode: 7f825...66c https://www.powerforall-alliance.com/en/#technology Denne! Anonymkode: ef385...574
AnonymBruker Skrevet 2. juli #11 Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): https://www.powerforall-alliance.com/en/#technology Denne! Anonymkode: ef385...574 Sant nok. Power for all- alliansen til Bosch er egentlig en god idé – som de selvsagt har klekket ut for å tjene penger. Husqvarna-konsernet med merker som Gardena, Flymo og Husqvarna har hevet seg med. De andre brandene er ikke så relevant for norske forbrukere dessverre. Jeg tror likevel Ryobi-løsningen til ts er en god plan i forhold til dette. Anonymkode: 7f825...66c 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #12 Skrevet 2. juli Vi har Ryobi og er veldig fornøyd. Kan kanteklippe rundt i hagen flere ganger uten å bytte batteri. Har også Ryobi hekksaks. Anonymkode: 506d4...ed5
newman01 Skrevet 2. juli #13 Skrevet 2. juli (endret) Kjekt om kantklipper kan bruke samme batteri som drill, stikksag og annet elektroverktøy Derfor har jeg en blå Bosch kantklipper Endret 2. juli av newman01 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli #14 Skrevet 3. juli Ryobi er kjempebra. Vi har mange verktøy i denne serien, inkl. kantklipper og gressklipper. Gode, kraftige maskiner som er lette å bruke og holde. Batteriene brukes på tvers av modellene. Anonymkode: 43473...de0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå