Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Mann i 50-årene her. Har et vanskelig og konfliktfylt samboerskap. Vi har hvert vårt barn. Jeg føler meg totalt nedbrutt og utslitt. Føler meg nesten som en zombie til tider. Er ikke meg selv. Hun har en sterk personlighet, krevende, svært bestemt. Har hånet meg på det sterkeste. Har snakket om brudd, men det går seg liksom til etterhvert. På en syk måte. Har ingen å prate med om dette. Er rett og slett ikke komfortabel med det. Sier jeg kaster henne på gata ved brudd, men det er jo bare en konsekvens av et brudd. Leiligheten er min. Det er så mye at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er vanligvis svært ressurssterk, godt utdannet og har levd et spennende og utfordrende liv før henne, men nå kommer jeg til kort. Skjønner ingen verdens ting lengre. Hva gjør dere andre menn i slike situasjoner, eller hva har dere gjort? Jeg er tom og har handlingsvegring. Dette er absolutt ikke meg! 

Anonymkode: e965c...577

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du en venn du kan snakke med om dette? Det høres jo ikke ut som et sunt forhold, dere bør gå i parterapi eller gå  fra hverandre. Hvordan har barna deres det oppi dette?

Anonymkode: 5ef87...695

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det kan virke på det du skriver at du egentlig lever i et psykisk voldelig forhold ("Hun har en sterk personlighet, krevende, svært bestemt. Har hånet meg på det sterkeste. Har snakket om brudd, men det går seg liksom til etterhvert. På en syk måte.")

Det virker som om hun manipulerer/kontrollerer deg og psyker deg ned.

Da er det ikke rart om du føler du mister deg selv, at du ikke er deg selv lenger. 

Les denne, Ts: https://dinutvei.no/vold-i-naere-relasjoner/a-forsta-vold-overgrep/

Kjenner du deg igjen, kom deg ut av forholdet, søk hjelp om du ikke greier det alene.

❤️ 

Anonymkode: a435d...350

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Du burde fortelle dette til noen du stoler på, og så slå opp med partneren din❤️ Ikke sitt alene med disse tankene

Anonymkode: 7f3ad...445

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Har du en venn du kan snakke med om dette? Det høres jo ikke ut som et sunt forhold, dere bør gå i parterapi eller gå  fra hverandre. Hvordan har barna deres det oppi dette?

Anonymkode: 5ef87...695

Takk. 

Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det kan virke på det du skriver at du egentlig lever i et psykisk voldelig forhold ("Hun har en sterk personlighet, krevende, svært bestemt. Har hånet meg på det sterkeste. Har snakket om brudd, men det går seg liksom til etterhvert. På en syk måte.")

Det virker som om hun manipulerer/kontrollerer deg og psyker deg ned.

Da er det ikke rart om du føler du mister deg selv, at du ikke er deg selv lenger. 

Les denne, Ts: https://dinutvei.no/vold-i-naere-relasjoner/a-forsta-vold-overgrep/

Kjenner du deg igjen, kom deg ut av forholdet, søk hjelp om du ikke greier det alene.

❤️

Anonymkode: a435d...350

Takk. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du burde fortelle dette til noen du stoler på, og så slå opp med partneren din❤️ Ikke sitt alene med disse tankene

Anonymkode: 7f3ad...445

Takk. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Du blir utsatt for psykisk vold. Du må komme deg bort så fort som mulig. Si hun må flytte. Ikke la deg smelte av tårer eller at hun plutselig blir verdens beste. Og ikke la deg forføre. Er hun psykopat eller narsissist så kan hun bruke sex på denne måten og menn virker å falle for det. Det er alt bare verktøy hun har i verktøykassen sin for å få det som hun vil.

Har du funnet deg en dame som liker å være stygg mot andre så vil hun ha vanskelig for å la offeret sitt gå. Da er hun kun sammen med deg for å bryte deg ned. Det er hennes næring/morro i livet, å ødelegge andre. Og det høres ut som det er det som skjer med deg.

Det skal finnes hjelpetelefoner du kan ringe for råd om det blir vanskelig. 

Bare få henne ut og så blokkerer du henne overalt. Ikke fall for det der "stakkars meg som blir kastet ut pisset hennes". Hadde en kamerat som bodde med en sånn dame. Han endte opp med å bo i bilen sin fordi eksen manipulerte han med samme setningen. Hun bodde der gratis i et år etter det var slutt.

Hun klarer å finne seg en bolig som alle andre.

Anonymkode: 88648...551

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det du må gjøre , er å gi henne en tidsfrist på hvor tid hun skal være flyttet ut av din lelighet.  Du kjenner henne , så du vet hvor lang eller kort tid hun trenger på å finne nytt bosted.  Og så MÅ du stå ved det og IKKE  endre noe.  Hun skal ut den datoen du har satt. 

Du bør også bytte alle passordene dine og gjemme viktige papirer.  Min bror er i samme situasjon som deg, og familien er helt rystet over alt hun finner på for å drage det ut og manipulere han .

Anonymkode: c53ae...3a3

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Her er det jeg gjorde; 

Jeg ba om parterapi- noe han ikke ønsket fordi «jeg var problemet». 
Da startet jeg i terapi selv. Fant en dyktig coach, og sa fra start at jeg trengte hjelp og styrke til å gå fra partner. 
Fra jeg startet til jeg fant mot til å gå tok det 6 mnd. 

Gikk til coachen ca 2 ganger pr mnd. 

Det hjalp enormt å få satt ting i perspektiv og se ting med andres øyne. 
Er sjeleglad for at jeg kom meg ut selv om det tok tid 😃 

Ønsker deg lykke til, for livet er rett og slett for kort til å mistrives og lide ❤️

Anonymkode: cbab9...c79

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sterk personlighet og er ekstremt uavhengig.

Men jeg behandler forloveden min med kjærlighet og respekt.

Han har aldri opplevd så mye omsorg fra en partner før.

Om noen behandler deg dårlig så gå. Vi fortjener alle å føle oss elsket, sett og anerkjent.

Anonymkode: a34a7...023

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er kanskje deprimert etter alt dette. Da blir man tafatt og nedbrutt. Du burde komme deg vekk fra denne personen som aldri burde bodd sammen med deg.

Anonymkode: acf60...745

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk på barna. For deres del bør du finne styrke. Helst i går. 

Anonymkode: f3ffe...d96

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med noen iallfall. Fastlege, røde kors, presten? 
Du må komme deg vekk. 

Anonymkode: 05fc2...9cd

AnonymBruker
Skrevet

Hvor er barna deres midt oppi alt dette? Bor de hjemme? Hvordan håner hun deg?

Anonymkode: ca903...6e0

Skrevet

Frå det lille du skriv om ho - men vel så mykje av korleis du ikkje "kjenner deg sjølv igjen" - så høyrest det ut som psykisk mishandling. No har vi deseverre akkurat hatt ein langtekkeleg offentleg rettssak som gjorde det klart at det norske rettsvesenet ikkje anerkjenner psykisk vald som straffbart, så akkurat korleis du kan gå fram for å få henne ut veit eg ikkje. 

I det offentlege vil du neppe vere prioritert til psykisk helsehjelp sjølv om du absolutt treng det; eg ville kanskje ha oppsøkt psykolog privat? Uansett treng du nokon å prate med om dette. Har du familie eller vennar du stoler på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...