Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett mye snakk på nettet om folk som «lever av» å selge e-bøker, digitale maler, kurs og lignende – men ærlig talt, er det virkelig noen som faktisk tjener gode penger på dette? Eller er det mest en hype som høres bedre ut enn det egentlig er?

Hvis du faktisk har lykkes med å tjene penger på digitale produkter – hvordan gjorde du det? Hvilke plattformer brukte du? Hva solgte du? Og hvor mye må man egentlig selge for å få det til å gå rundt?

Jeg er nysgjerrig, men også litt skeptisk. Overbevis meg gjerne 😄

Anonymkode: 2fedf...9ce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har sett mye snakk på nettet om folk som «lever av» å selge e-bøker, digitale maler, kurs og lignende – men ærlig talt, er det virkelig noen som faktisk tjener gode penger på dette? Eller er det mest en hype som høres bedre ut enn det egentlig er?

Hvis du faktisk har lykkes med å tjene penger på digitale produkter – hvordan gjorde du det? Hvilke plattformer brukte du? Hva solgte du? Og hvor mye må man egentlig selge for å få det til å gå rundt?

Jeg er nysgjerrig, men også litt skeptisk. Overbevis meg gjerne 😄

Det er mye pyramideaktige opplegg der ute, og det er mye scam. Mye blir hauset opp, og enkelte tjener jo faktisk noen kroner, da på andres uvitenhed og navititet.

Å kjøpe et "kurs", for å selge det igjen, både en og femten ganger, til noen andre som da vil selge det igjen, osv.

Sier seg selv at særlig bærekraftig er det jo ikke, og vi snakker om ganske fattige kurs - lite substans og lite faktisk nytte.

Dette er luftslott som klarer å stå på bena i relativt gode tider, for enkelte - men ikke for alle. Og når det blir dårligere tider, og hvermannsen ikke har råd til å kjøpe "kurs i hvordan få et bedre liv" osv. så rakner det enda mer.

Anonymkode: d462c...6ba

Skrevet

Var aktiv tegner på etsy for noen år siden, da jeg alltid har fått høre at jeg tegner bra. Har gått kunstskole, tegnet så lenge jeg kan huske, vunnet konkurranser etc. Vil betegne meg selv som topp 0,01 prosent av tegnere.

Du konkurrerer med folk som er like bra som deg, og prisene presses konstant. En tegning kunne ta opp mot 5 timer om det virkelig skulle være fotorealistisk, men så sitter du igjen med knappe tusen kroner, trekk fra alt mulig av skatter og avgifter, og du innser at du jobber for samme lønna du hadde i din første jobb (75 kroner per time) i 1994. Så du kan tjene penger om du lager noe originalt, men du gjør det for at du elsker å gjøre det, ikke på grunn av penger.

Kunne aldri klart å leve kun på den inntekten. 

Så om du ikke lager noe selv, tviler jeg på at du kan tjene noe som helst. Blir vel som de "milliardærene" med dropshipping.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen flere som har erfaring med dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...