AnonymBruker Skrevet 1. juli #1 Skrevet 1. juli Har søkt uførepensjon fra KLP. Fått aap siden ifjor sommer. Fikk et brev idag etter 4 måneder venting at de ønsket skattemeldingen min for å regne ut etterbetaling. Betyr det jeg får innvilget uførepensjon? Hvordan regner jeg ut hvor mye jeg får? Hvor lang tid bruker de på etterbetaling? Anonymkode: 31bdb...d09
AnonymBruker Skrevet 1. juli #2 Skrevet 1. juli Det betyr at de skal regne ut hvor mye du får i pensjon _dersom_ de innvilger pensjon. klp går ikke ut ifra den samme uføregraden nav setter, de regner ut sin egen. Jeg husker ikke hvordan de gjør det, men i mitt tilfelle avviker det med fem prosent. Klp mener altså at uføregraden min er fem prosent lavere enn det Nav har satt den til. Uførepensjonen fra klp blir regnet ut ifra inntekt, og ikke ut ifra arbeidsevne, slik nav gjør. Det er derfor umulig å vite hva du evt får fra klp. klp har også tillegg for barn, i mitt tilfelle utgjør tillegget mer enn selve pensjonen. Husk at utbetalinger fra klp telles som inntekt hos nav, og legges sammen med evt annen arbeidsinntekt du har som kan redusere utbetalingene fra nav. i mitt tilfelle kan jeg tjene 90 k uten at nav reduserer utbetalingene (Nb, jeg har en uføregrad på 90%). Jeg før utbetalt ca 40 k fra klp, inkludert barnetillegg. Dette trekkes fra de 90 k nav sier jeg kan tjene ved siden av uføretrygden. I prinsippet kan jeg altså kun tjene 50k uten at nav avkorter uføretrygden min. Anonymkode: b07ca...694
AnonymBruker Skrevet 1. juli #3 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det betyr at de skal regne ut hvor mye du får i pensjon _dersom_ de innvilger pensjon. klp går ikke ut ifra den samme uføregraden nav setter, de regner ut sin egen. Jeg husker ikke hvordan de gjør det, men i mitt tilfelle avviker det med fem prosent. Klp mener altså at uføregraden min er fem prosent lavere enn det Nav har satt den til. Uførepensjonen fra klp blir regnet ut ifra inntekt, og ikke ut ifra arbeidsevne, slik nav gjør. Det er derfor umulig å vite hva du evt får fra klp. klp har også tillegg for barn, i mitt tilfelle utgjør tillegget mer enn selve pensjonen. Husk at utbetalinger fra klp telles som inntekt hos nav, og legges sammen med evt annen arbeidsinntekt du har som kan redusere utbetalingene fra nav. i mitt tilfelle kan jeg tjene 90 k uten at nav reduserer utbetalingene (Nb, jeg har en uføregrad på 90%). Jeg før utbetalt ca 40 k fra klp, inkludert barnetillegg. Dette trekkes fra de 90 k nav sier jeg kan tjene ved siden av uføretrygden. I prinsippet kan jeg altså kun tjene 50k uten at nav avkorter uføretrygden min. Anonymkode: b07ca...694 40 k i året? Anonymkode: 31bdb...d09
AnonymBruker Skrevet 1. juli #4 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 40 k i året? Anonymkode: 31bdb...d09 Ikke meg du spør, men ja – det må være i året. Anonymkode: 7e332...409
AnonymBruker Skrevet 1. juli #5 Skrevet 1. juli Jeg er 100% ufør og mottar uføretrygd fra Nav og fra KLP, men utbetalingen fra KLP går ikke til fratrekk på fribeløpet mitt. Anonymkode: 87c07...7b4
AnonymBruker Skrevet 1. juli #6 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er 100% ufør og mottar uføretrygd fra Nav og fra KLP, men utbetalingen fra KLP går ikke til fratrekk på fribeløpet mitt. Anonymkode: 87c07...7b4 Hvor mye får du i måneden? Anonymkode: 31bdb...d09
AnonymBruker Skrevet 1. juli #7 Skrevet 1. juli Det AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvor mye får du i måneden? Anonymkode: 31bdb...d Det er ikke relevant for deg, det avhenger jo av inntekt. Anonymkode: 87c07...7b4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå