AnonymBruker Skrevet 1. juli #21 Skrevet 1. juli 1. juli idag, og vi har fortsatt ikke grillet, ikke solt meg, ikke satt på verandaen, bade i sjøen er bare å glemme🥶 Det har vært så dårlig vær at vi har ikke satt båten på sjøen ennå engang. Sommeren sålangt har bestått av regn, 10 grader, vind og storm. Jeg skjønner godt at folk blir drittlei. Klart det går an å kose seg inne, men det gjør man resten av året. I sommerferien har man lyst til å gjøre typiske sommeraktiviteter, og ofte er det litt vedlikehold av hus som må gjøres, da trenger man oppholdsvær☀️ Anonymkode: 5e8b1...d46 9
AnonymBruker Skrevet 1. juli #22 Skrevet 1. juli Bor i Trøndelag. Det har regnet siden fuckings februar. Er sjeleglad for at jeg tok beslutningen om å ta en uke ved Middelhavet i sola… fortsetter det sånn, kan det bli den siste sola jeg ser i år. 🙄 Vinteren min blir fryktelig tung hvis sommeren er dritt. Med tre barn blir det tungt hvis alle skal sitte hjemme i ukevis og se på regnet, det er ikke trivelig i det hele tatt. Blir for mye skjerm og ufred og dårlig stemning. Anonymkode: 8b48a...538 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli #23 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har man ikke råd til å reise og må holde seg i Norge/ Skandinavia så betyr det da en kjedeligere ferie. Ingen soling, bading, uteaktiviteter osv hvis det regner og er kaldt i ferien. Anonymkode: 50e1b...a98 Er du seriøs? Så ferien er kun bra hvis man må holde seg borte fra Norge, eller får vært ute i ferien? Herregud så stor forlangede, og hvor høyt lista folk legger😅 Kanskje bør man endre innstilling om sitt eget hjem og land? Når man synes det er kjedelig og ødeleggende? Anonymkode: 10500...32a
AnonymBruker Skrevet 1. juli #24 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg hadde håpet jeg var tydelig nok i startinnlegget, men for å presisere: - Jeg har ingen problemer med å forstå at folk vil være ute i ferien - Jeg forstår godt at man blir skuffet om det regner Det jeg reagerer på er de som føler at hele ferien er bortkastet og ødelagt om det regner. Jeg har ingen problemer med at de ønsker å gjøre ting ute og at de er skuffet, men at de ikke klarer å finne alternativer innendørs som gjør at de likevel kan kose seg og slappe av. Det må jeg innrømme at jeg synes virker trist. TS Anonymkode: 08e21...f5f Jeg føler faktisk at jeg kaster bort feriedager hvis det er mange regndager på rad. Hva gjør jeg hvis jeg blir sittende inne i regnet sammen med hele familien i lengre tid? Jo. Jeg går rundt og gjør husarbeid. Det blir så mye mer husarbeid når alle er hjemme hele tiden. Jeg synes ikke det er hyggelig med husarbeid. Det er ikke en ferieaktivitet. Jeg forstår du mener man kan «perle», «pusse opp» og «dra på museum», men realiteten er at jeg har tre barn, alle aktuelle museer i området er utendørs eller delvis utendørs, og det er begrenset hva vi kan finne på hvis regnet er langvarig. Nevnte jeg at det har vært den våteste våren i området der jeg bor siden målingene startet i 1895? Jeg gjentar: 1895. Jeg er ganske lite mottakelig for argumenter om at jeg kan «perle» og kose meg inne. Anonymkode: 8b48a...538 8
AnonymBruker Skrevet 1. juli #25 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du seriøs? Så ferien er kun bra hvis man må holde seg borte fra Norge, eller får vært ute i ferien? Herregud så stor forlangede, og hvor høyt lista folk legger😅 Kanskje bør man endre innstilling om sitt eget hjem og land? Når man synes det er kjedelig og ødeleggende? Anonymkode: 10500...32a Den du quotet skrev ikke «kun bra». Men det er vel et faktum at det blir dårlig med bading og utendørsaktiviteter hvis det regner og er ti grader. Jeg synes i alle fall det er kjedelig. Liker du regn og ti grader? I juli? Anonymkode: 8b48a...538 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli #27 Skrevet 1. juli I Norge er det vinter i ca 5 mnd, noen skarve måneder med sommer og iløpet av de få ukene man har ferie er det hyggelig å slippe regn og 10 grader. Anonymkode: 50e1b...a98 7
Bacteria Skrevet 1. juli #28 Skrevet 1. juli Akkurat i år forstår jeg hvertfall folk i Midt-Norge som klager. Første delen av sommeren har vært helt rævva… ustabilt dårlig vær. Ikke at vi er bortskjemt med stabilt vær og temperatur over 20 gr., men hadde vært greit om det hadde vært 14-15 i alle fall og at det ikke hadde vært pøsregn en dag og så sterk vind den neste. 11 gr her de siste dagene pluss regn og vind. Har tradisjonelt hatt mye grisevær og kulde i juni, men denne junien tar kaka. Mot normalt, som han juster sa. Er litt introvert jeg også, har masse bøker jeg skulle lest. Men blir litt nedfor av dette nesten. Trenger litt sol.., 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli #29 Skrevet 1. juli Jeg er en skikkelig junkie etter sol og varme. Jeg føler jeg går gjennom verden halvveis i koma i løpet av vinteren. Det eneste jeg lengter etter er sol og varme, lys og bare gater. Og så sier plutselig kalenderen at det er sommer, men været skriker at vi er i gang med en veldig tidlig høst. Det eneste jeg har fått er bare gater, ellers er vi nå på tredje sommeren som ikke er sommer. Jeg trenger en viss mengde sol og varme for å komme meg gjennom den evigvarende vinteren i dette landet. I alle fall om jeg skal klare det med en viss verdighet, og ikke begynne å spise tapeten av veggene i ren frustrasjon. Selvsagt kan jeg gjøre ting innendørs, men det gjør jeg jo hele vinteren. Og det løser fortsatt ikke det problemet at jeg trenger sol og varme for velvære. Sommeren 2023 tok jeg faktisk ikke ut ferie. Det var regn og 14-16 grader stort sett hver eneste dag, og det så jeg ingen grunn til å kaste bort feriedager på. Jeg har heldigvis en fleksibel arbeidsplass der det var mulig. Jeg tok heller en lenger ferie til garantert sol og varme i løpet av høsten. Og så var jeg klok av skade, og har bestilt ferie til garantert sol og varme bade i sommer og i høst, som jeg også gjorde i fjor. Det handler ikke om å bli brun, jeg blir aldri brun og jeg soler meg aldri. Det handler om at dette er noe jeg trenger for å føle meg bra og orke å komme meg gjennom enda en vinter. Og jeg håper hvert eneste år at det skal bli skikkelig sommer her i Norge også, men begynner å tro at det nok ikke kommer til å skje igjen i min levetid. Anonymkode: d24bf...21f 10
AnonymBruker Skrevet 1. juli #30 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg hadde nok droppet skogsturen i regnværet, men kunne kanskje heller trent på treningsstudio eller tatt en kort powerwalk uansett vær. Hjem og dusje og så være inne. Masse å finne på! Jeg kan game, har masse spill jeg vil spille. Se TV-serier, se filmer, lese bøker, puslespill, chatte på nett, høre på musikk, kose og leke med kattene, prate med samboer, lage en god middag som tar litt tid, åpne en flaske vin... Anonymkode: 08e21...f5f Alt dette kan jeg gjøre på en helt vanlig hverdag. Tar jeg ferie vil jeg ha et avbrekk fra hverdagen. Anonymkode: d7c11...1d0 5
AnonymBruker Skrevet 1. juli #31 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nå er det første juli og det regner. Diskusjonen rundt lunsjbordet på jobb er som den har vært i alle jobber jeg har hatt - folk er så glad for at de ikke har ferie nå, de ser ikke vitsen med å ha ferie når det regner, og hadde de hatt ferie så hadde kjørt til et sted med pent vær. Jeg forstår selvfølgelig at folk vil ha sol og varme, og at det er kjipt å gjøre ting ute når det regner. Det synes jo jeg også. Men jeg forstår ikke den voldsomme avhengigheten en del nordmenn har til at været må være fint når de har ferie. At regn når de har ferie er det samme som at ferien er ødelagt, og at hvis det regner så kan de like gjerne være på jobb. Jeg er nok farget av at jeg er en introvert person som liker å være hjemme, samt at jeg ikke er særlig glad i varme. Men jeg har lite problem med at det regner. Jeg hadde nok droppet skogsturen i regnværet, men kunne kanskje heller trent på treningsstudio eller tatt en kort powerwalk uansett vær. Hjem og dusje og så være inne. Masse å finne på! Jeg kan game, har masse spill jeg vil spille. Se TV-serier, se filmer, lese bøker, puslespill, chatte på nett, høre på musikk, kose og leke med kattene, prate med samboer, lage en god middag som tar litt tid, åpne en flaske vin... Jeg har null problem med å sysselsette og kose meg selv om det regner ute. Hvis det hadde vært sol og varmt, så hadde jeg antagelig et glass vin på terrassen i stedet for i sofaen, og hadde kanskje gått en skogstur. Men resten av dagen hadde vært inne uansett. Jeg forstår at det kan bli lange dager hvis det regner hele tiden og man har små barn med masse energi som man gjerne skulle tatt med ut. Men flere av de som jeg kjenner som sier slike ting om regn og ferie har enten store barn eller er barnløse, så det gjelder ikke bare småbarnsforeldre. Jeg må innrømme at jeg synes det virker litt trist, å være så væravhengig at man ikke kan kose seg i ferien om det regner. Anonymkode: 08e21...f5f En dag innimellom med regn, tåler de fleste, men hvis det regner dag etter dag i ferien, føles den bortkastet ja, jeg har ikke lyst å sitte inne i huset hele ferien hvis vi har hjemmeferie, det hadde vært nitrist Anonymkode: 2d674...875 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli #32 Skrevet 1. juli Da jeg var ung ble jeg sur om det var dårlig vær i helgene og særlig i ferien. Grunnen? Jeg elsket å sole meg og fikk så mange komplimenter fordi jeg var brun av sola. Nå er det over 30 år siden jeg sluttet å sole meg for nå vet vi jo at soling er potensielt skadelig. Da endret holdningen min seg, jeg tar det som det kommer, er glad for fint vær for jeg liker å sykle og gå i fjellet, men regner det så kler jeg meg eller hygger meg inne. Jeg forstår det med barn og bading og slikt, men når jeg ser temperaturene på kontinentet sitter jeg gladelig her på Vestlandet og ser regner sildre ned. Anonymkode: 2199e...0fb 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli #33 Skrevet 1. juli Chiubi skrev (2 timer siden): Når kvaliteten på ferien måles i hvor brun man har blitt Og kreftceller Anonymkode: f3759...9aa 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #34 Skrevet 1. juli Jeg syns det er trist hvis det er skikkelig stygt vær i ferien. Har opplevd mange somre med hovedsaklig 12 grader og regn. Så begynte vi å reise til varmere strøk hver sommer for å være sikret sol. Anonymkode: 41e47...76d
Roci Skrevet 1. juli #35 Skrevet 1. juli Jeg er veldig glad i sol og varme, og synes spesielt Norge er på sitt fineste i godt sommervær 🌞 Nå bor jeg på Helgelandskysten, og siden begynnelsen av mai tror jeg vi har hatt til sammen 5 dager der temperaturen har nærmet seg 20-tallet. Ellers har det for det meste vært regn og 10-12 grader, så jeg tenker jeg har lov til å være lei og ønske meg godvær i ferien😊 2
HMK Skrevet 1. juli #36 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg hadde håpet jeg var tydelig nok i startinnlegget, men for å presisere: - Jeg har ingen problemer med å forstå at folk vil være ute i ferien - Jeg forstår godt at man blir skuffet om det regner Det jeg reagerer på er de som føler at hele ferien er bortkastet og ødelagt om det regner. Jeg har ingen problemer med at de ønsker å gjøre ting ute og at de er skuffet, men at de ikke klarer å finne alternativer innendørs som gjør at de likevel kan kose seg og slappe av. Det må jeg innrømme at jeg synes virker trist. TS Anonymkode: 08e21...f5f Ok.
AnonymBruker Skrevet 1. juli #37 Skrevet 1. juli Jeg bor på Østlandet og folk rundt meg har en annen oppfatning av været enn meg. Jeg koser meg slik det er og kan fint grille og sitte på verandaen i 15 grader. Anonymkode: e5293...7a7 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #38 Skrevet 1. juli Dette synes jeg var et veldig sært HI. Ferie er for de fleste er ikke bare å ha fri fra jobb. Det er å oppleve nye ting og kose seg med at været og/eller omgivelsene er annerledes enn i hverdagen. Det du beskriver er jo det samme som mange, inkludert deg selv, gjør ellers i året, i helger eller på ettermiddager. Hverdagen er fin, og vi er heldige som bor i Norge, men én gang i året må det være greit å ønske seg sol og varme og nye opplevelser. Anonymkode: 1460e...800 4 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli #39 Skrevet 1. juli Var hjemme i fjor sommer og det regnet annenhver dag. Var ikke på stranda én eneste dag i ferien (hadde 4 uker ferie juli). Endte opp med å kaste hageputene etter sommeren da de luktet mugg. Bor på østlandet. Anonymkode: 362cb...366 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #40 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette synes jeg var et veldig sært HI. Ferie er for de fleste er ikke bare å ha fri fra jobb. Det er å oppleve nye ting og kose seg med at været og/eller omgivelsene er annerledes enn i hverdagen. Det du beskriver er jo det samme som mange, inkludert deg selv, gjør ellers i året, i helger eller på ettermiddager. Hverdagen er fin, og vi er heldige som bor i Norge, men én gang i året må det være greit å ønske seg sol og varme og nye opplevelser. Anonymkode: 1460e...800 Enig. Å sitte på rumpa med perling og tegning kan man da gjøre absolutt alle ettermiddager. Sommerferie handler for mange om å reise rundt, få nye inntrykk, og først og fremst å kose seg utendørs med sol og lette klær. Anonymkode: 362cb...366 10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå